572480
Książka
W koszyku
(Engram)
Zdrowie psychiczne jest traktowane jako kluczowe zagadnienie wielu modeli teoretycznych, wyjaśniających funkcjonowanie człowieka w otaczającym świecie. Bywa odmiennie definiowane, bądź utożsamiane z innymi pojęciami, jak jakość życia, poczucie szczęścia. Celem publikacji jest przybliżenie zagadnień zdrowia psychicznego, czynników go determinujących oraz wzmacniających w grupie młodych dorosłych. Wybór tego okresu jest odpowiedzią na istniejące zapotrzebowanie na syntetyczne opracowanie z zakresu psychologii klinicznej, które skupione jest na osobach we wczesnej dorosłości.
Ewa Sokołowska * Rozdział 1. Zadania rozwojowe młodych dorosłych * 1.1. Wprowadzenie * 1.2. Klasyczne podejście do rozumienia zadań rozwojowych we wczesnej dorosłości * 1.3. Współczesne podejście do zadań rozwojowych osób we wczesnej dorosłości * 1.4. Moratorium w realizacji zadań rozwojowych * 1.5. Podsumowanie * Sylwia Kluczyńska * Rozdział 2. Zdrowie psychiczne – wybrane definicje i koncepcje wyjaśniające * 2.1. Wprowadzenie * 2.2. Zdrowie psychiczne – podstawowe definicje * 2.3. Wybrane modele, determinanty i sposoby ujmowania zdrowia psychicznego * 2.3.1. Zdrowie psychiczne jako psychologiczny dobrostan * 2.3.2. Zdrowie psychiczne jako obecność mocnych stron * 2.3.3. Funkcjonalny model zdrowia psychicznego * 2.3.4. Model kompletnego zdrowia psychicznego * 2.3.5. Zdrowie psychiczne a poczucie koherencji * 2.3.6. Zdrowie psychiczne a resilience i resiliency * 2.3.7. Zdrowie psychiczne a inteligencja emocjonalna * 2.3.8. Zdrowie psychiczne a radzenie sobie ze stresem * 2.4. Podsumowanie * Lidia Zabłocka-Żytka * Rozdział 3. Zdrowie psychiczne studentów * 3.1. Wprowadzenie * 3.2. Zdrowie psychiczne studentów – epidemiologia i wpływ na proces studiowania * 3.3. Czynniki determinujące zdrowie psychiczne studentów * 3.4. Podsumowanie * Joanna Wojda-Kornacka * Rozdział 4. Przykłady działań w ramach promocji zdrowia psychicznego * 4.1. Wprowadzenie * 4.2. Podstawy prawne promocji zdrowia psychicznego * 4.3. Programy i interwencje stosowane w Polsce * 4.4. Przykładowe działania promocyjne na świecie * 4.5. Podsumowanie * Sokołowska Ewa, Lidia Zabłocka-Żytka, Sylwia Kluczyńska, Joanna Wojda-Kornacka * Rozdział 5. Program promocji zdrowia psychicznego dla studentów uczelni wyższych „PsychoŻak” * 5.1. Wprowadzenie * 5.2. Oczekiwania studentów oraz cele programu promocji zdrowia psychicznego * 5.2.1. Zasadność programu na podstawie empirycznej weryfikacji oczekiwań studentów * 5.2.2. Cel i treści programu „PsychoŻak” * 5.2.3. Zasady korzystania * 5.3. Opis programu promocji zdrowia psychicznego * 5.3.1. Zdrowie psychiczne – co to jest? od czego zależy? (Warsztat 1.) * 5.3.2. Jak mówić, słuchać, rozmawiać z innymi? (Warsztat 2.) * 5.3.3. Jak się uczyć, by się nauczyć? (Warsztat 3.) * 5.3.4. W zdrowym ciele… (Warsztat 4.) * 5.3.5. Czym są zaburzenia psychiczne? Gdzie szukać pomocy? (Warsztat 5.) * 5.3.6. Uczucia i ja (Warsztat 6.) * 5.3.7. Stres i ja (Warsztat 7.) * 5.3.8. Jak radzić sobie ze stresem? (Warsztat 8.) * 5.3.9. Dbam o swoje zdrowie psychiczne (Warsztat 9.) * 5.3.10. Podsumowanie pracy wspierającej zdrowie psychiczne (Warsztat 10.) * 5.4. Ewaluacja programu * 5.4.1. Spełnienie ogólnych kryteriów poprawności konstruowania programu * 5.4.2. Ewaluacji jakościowa i ilościowa * 5.4.3. Zaplanowanie dalszych działań promocyjnych * 5.5. Podsumowanie * Zakończenie * Aneks pierwszy (mapa warsztatów) * Aneks drugi (ewaluacja) * Bibliografia
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17638, 18383 (2 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 167-181.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej