568836
Książka
W koszyku
Współczesne rozumienie pojęcia gotowości szkolnej cechuje nie tylko swoiste nakładanie się dwóch klasycznych ujęć akcentujących podmiotowe znaczenie procesów dojrzewania bądź uczenia się. Wyróżnikiem tego pojęcia jest także szeroki zakres znaczeniowy związany z charakterystyką właściwości tych elementów systemu edukacyjnego, od których zależy zarówno sytuacja dzieci na progu szkoły, jak i ich przyszła kariera w roli uczniów.
Część 1. Gotowość szkolna jako zjawisko pedagogiczne, psychologiczne i społeczne * 1. Oblicza gotowości szkolnej - wprowadzenie * 2. Zmiana systemowa ma swoje prawa * 3. Dziecko u progu szkoły w świetle * ustawodawstwa polskiego * 4. Sześciolatki w szkole, czyli kłopoty z reformą * 5. Psychologiczne aspekty gotowości szkolnej * Część 2. Wybrane obszary gotowości dziecka do podjęcia obowiązków ucznia * 6. Dojrzałość do nauki czytania i pisania * 7. Gotowość do nauki czytania i pisania - założenia * programowe, sposoby diagnozowania * 8. Diagnoza gotowości do nauki czytania i pisania dzieci mających rozpocząć naukę w klasie I szkoły podstawowej * 9. Szkolny wymiar dojrzałości dzieci do uczenia się matematyki * 10. Dojrzałość do uczenia się matematyki dzieci sześcioletnich * 11. Psychologiczna użyteczność oceny poziomu rozwoju funkcji wykonawczych u dzieci przedszkolnych * w kontekście przewidywania powodzenia szkolnego * 12. Co kryje się pod pojęciem gotowości społeczno-emocjonalnej dzieci sześcioletnich do rozpoczęcia edukacji szkolnej? * 13. Obraz szkoły w wyobrażeniach dzieci pięcioletnich
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17736 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. przy art.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej