570533
Książka
W koszyku
ROZDZIAŁ 1. RELACJE MIĘDZY KONSUMENTEM A PRODUCENTEM * 1.1. Podstawowe zależności ekonomiczne między konsumentem a producentem * 1.2. Rynek konsumpcyjny * 1.3. Rynek czynników wytwórczych * 1.4. Oszczędności i inwestycje w relacji konsument-producent a rola rynku finansowego * 1.5. Podatki i budżet państwa w relacji konsument-producent * ROZDZIAŁ 2. MECHANIZM RYNKU DÓBR KONSUMPCYJNYCH I CZYNNIKÓW PRODUKCJI * 2.1. Uwagi wprowadzające * 2.2. Relacje zmian popytu i ceny dobra konsumpcyjnego - podstawowe prawa * 2.3. Popyt na dobra konsumpcyjne względem dochodu * 2.4. Funkcja popytu konsumenta * 2.5. Użyteczność i cena dobra oraz prawa Gossena * 2.6. Wpływ podatków na funkcję popytu * 2.7. Relacje podaży i ceny na rynku konsumpcyjnym * 2.8. Elastyczność popytu na dobra konsumpcyjne względem cen i dochodu oraz elastyczność podaży * 2.9. Podstawowe prawa popytu i podaży na rynku czynników wytwórczych * ROZDZIAŁ 3. MECHANIZM WYBORU KONSUMENTA * 3.1. Uwagi wstępne i definiujące * 3.2. Pierwszy poziom wyboru konsumenta co do struktury wydatków * 3.3. Użyteczność i preferencje * 3.4. Funkcja użyteczności, krzywe obojętności * 3.5. Funkcje użyteczności i krzywe obojętności dla różnych dóbr * 3.6. Ograniczenie budżetowe konsumenta * 3.7. Mechanizm wyboru konsumenta * 3.8. Warunki równowagi konsumenta * 3.9. Rynkowe skutki wyboru konsumenta * 3.10. Funkcja Lagrange?a, prawo Gossena i użyteczność pieniądza * 3.11. Uzupełnienie Beckera w wyborze konsumenta * 3.12. Podatki w wyborze konsumenta * 3.13. Racjonowanie popytu * 3.14. Rabaty i upusty * 3.15. Popyt konsumenta * 3.16. Efekt substytucyjny i dochodowy zmiany cen w ujęciu E. Słuckiego i J. Hicksa * ROZDZIAŁ 4. DODATKOWE WYBORY W ZACHOWANIU KONSUMENTA * 4.1. Podaż pracy i czas wolny w funkcji celu konsumenta * 4.2. Popyt konsumenta a czas pracy i czas wolny * 4.3. Zmiana wynagrodzeń a czas pracy * 4.4. Koszty i użyteczność konsumpcji i czasu wolnego * 4.5. Efekt dochodowy i substytucyjny czasu pracy i czasu wolnego * 4.6. Praca zarobkowa na rynku i w domu * 4.7. Oszczędności i alokacja konsumpcji w czasie * 4.8. Między okresowe ograniczenie dochodowe konsumenta, oszczędności i dostęp do pożyczek a konsumpcja * 4.9. Międzyokresowe ograniczenie dochdowe konsumenta a stopa procentowa * 4.10. Teorie oszczędności konsumenta * ROZDZIAŁ 5. MECHANIZM ZACHOWAŁ I WYBORU PRODUCENTA W WARUNKACH RÓWNOWAGI KONKURENCYJNEJ * 5.1. Założenia definiujące * 5.2. Funkcja produkcji w analizie producenta - podstawy * 5.3. Analiza efektów skali, elastyczności i racjonalności produkcji * 5.4. Izokwanta w analizie zachowań producenta * 5.5. Ekstensywne i intesywne osiąganie funkcji celu producenta * 5.6. Znaczenie poprawy efektywności produkcji dla konsumenta * 5.7. Cenowa elastyczność popytu a przychody producenta * 5.8. Warunki równowagi producenta * 5.9. Ujęcie równowagi producenta za pomocą funkcji warunkowej Lagrange?a * 5.10. Popyt producenta na czynniki wytwórcze * 5.11. Źródła zmian opłacalności produkcji * 5.12. Źródła wzrostu wynagrodzenia czynnika pracy a dobrobyt konsumenta * 5.13. Koszty produkcji w krótkim okresie * 5.14. Optimum techniczne i ekonomiczne producenta * 5.15. Koszty w długim okresie i koszt krańcowy czynnika i jego wynagrodzenie * 5.16. Ryzyko cenowe producenta * 5.17. Zarządzenie ryzkiem cenowym producenta * 5.18. Działanie rynku instrumentów pochodnych towarowych * ROZDZIAŁ 6. PRODUCENT W WARUNKACH RYNKU ZMONOPOLIZOWANEGO * 6.1. Rynek monopolistyczny i struktury rynku * 6.2. Optymalne decyzje producenta monopolisty * 6.3. Zysk monopolisty * 6.4. Popyt a decyzje monopolisty * 6.5. Wpływ producenta monopolisty na rynek * 6.6. Mierniki siły rynkowej monopolisty * 6.7. Podaż i cena na rynku zmonopolizowanym i konkurencyjnym * 6.8. Regulacje a pozycja monopolisty na rynku * 6.9. Optymalne decyzje monopolisty - przypadki szczególne * 6.10. Różnicowanie cen przez monopolistę * ROZDZIAŁ 7. ZAGADNIENIA UZUPEŁNIAJĄCE DO ZROZUMIENIA ZACHOWAŁ KONSUMENTA I PRODUCENTA * 7.1. Nadwyżka konsumenta * 7.2. Nadwyżka producenta * 7.3. Projektowanie mechanizmów w sensie Hurwicza * 7.4. Istota równowagi ogólnej w sensie Walrasa * 7.5. Znaczenie optimum Pareto * 7.6. Równowagi wyborów konsumenta i producenta * 7.7. Prostokąt Edgewortha - problem wymiany i alokacji * 7.8. Prawo Walrasa * 7.9. Zarys wstępu do teorii dobrobytu
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 33 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 409.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej