570418
Książka
W koszyku
(Seria Wydawnicza Podręczniki ; nr 7)
Zawiera szereg technik zachęcających do nauki bezpiecznych zachowań. Autorzy interesująco łączą teorię z praktycznym jej zastosowaniem, dzięki czemu poradnik zyskuje bardziej uniwersalny charakter.
Podstawowe pojęcia i określenia metodyki nauczania * Rozdział 1. Zagrożenia i bezpieczeństwo w ruchu drogowym * 1.1. Zagrożenia w ruchu drogowym * 1.2. Budowa bezpieczeństwa w ruchu drogowym * 1.3. Edukacja komunikacyjna, jako ważny element budowania bezpieczeństwa * 1.4. Rola rodziców w budowaniu bezpieczeństwa dzieci w ruchu drogowym * 1.5. Rola szkoły w budowaniu bezpieczeństwa dzieci w ruchu drogowym * Rozdział 2. Psychologiczny aspekt uczestnictwa dzieci w ruchu drogowym * 2.1. Analiza psychologii rozwoju dziecka * 2.2. Psychotechniczne i emocjonalne uwarunkowania dzieci w ruchu drogowym * Rozdział 3. Wartości i cele wychowania komunikacyjnego * 3.1. Cele dydaktyczne * 3.2. Taksonomia celów dydaktycznych * 3.3. Cele dydaktyczne i pedagogiczne wychowania komunikacyjnego * 3.4. Cele dydaktyczne w szkoleniu rowerzystów * 3.5. Operacjonalizacja celów w szkoleniu komunikacyjnym * Rozdział 4. Treści kształcenia * 4.1. Dobór treści kształcenia * 4.2. Treści kształcenia wychowania komunikacyjnego * Rozdział 5. Zasady dydaktyczne * 5.1. Rola zasad dydaktycznych w efektywności procesu kształcenia * 5.2. Przykłady zasad dydaktycznych * Rozdział 6. Formy kształcenia * 6.1. Podział organizacyjnych form kształcenia * 6.2. Organizacja procesu dydaktycznego * 6.3. Struktura wewnętrzna procesu dydaktycznego (ważne ogniwa) * Rozdział 7. Strategie, metody i techniki kształcenia * 7.1. Strategie kształcenia * 7.2. Metody kształcenia * 7.2.1. Przykłady podających metod kształcenia * 7.2.2. Przykłady problemowych metod dydaktycznych * 7.2.3. Przykłady metod praktycznych * 7.2.4. Przykłady metod praktycznych waloryzacyjnych, eksponujących * 7.2.5. Aktywizujące metody nauczania * Rozdział 8. Infrastruktura medialna wychowania komunikacyjnego * 8.1. Psychologiczny aspekt stosowania środków dydaktycznych * 8.2. Środki dydaktyczne w wychowaniu komunikacyjnym * 8.3. Projekt infrastruktury medialnej Gminnego Centrum Bepzieczeństwa Ruchu Drogowego * Rozdział 9. Planowanie procesu dydaktycznego * 9.1. Fazy planowania dydaktycznego * 9.2. Planowanie procesu dydaktycznego w wychowaniu komunikacyjnym * 9.3. Przykłady planowania poszczególnych jednostek metodycznych wychowania komunikacyjnego * Rozdział 10. Wybrane zasady ruchu drogowego dla pieszych i rowerzystów * 10.1.Określenia dotyczące ruchu drogowego * 10.2. Zasady ruchu drogowego pieszych * 10.3. Zasady ruchu pojazdów * 10.4. Inne ważne przepisy prawa o ruchu drogowym przydatne nauczycielom * Rozdział 11. Pomiar dydaktyczny * 11.1. Pomiar wyników kształcenia * 11.2. Narzędzia pomiaru dydaktycznego, przykładowe zadania testowe * Rozdział 12. Tabele *
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17949 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 271-272.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej