570418
Książka
W koszyku
W poradniku, który w zamyśle ma być ABC skutecznego działania w edukacji, w kilkudziesięciu rozdziałach zatytułowanych od A do Ż przedstawiono wybrane problemy zabiegania o wysoką skuteczność edukacji. Autor stawia liczne pytania i porusza problemy, na które nie zawsze jest jedna trafna odpowiedź. Są też dobre rady dla nauczycieli i edukatorów.Ważne jest, aby nauczyciel sam poszukiwał skutecznych strategii organizowania uczenia się uczniów i pozytywnie myślał o potrzebie osiągania wysokich efektów uczenia się. Na potrzebę aktywizowania i motywowania do uczenia się uczniów w szkole oraz do pracy nad sobą wskazywano w różnych dydaktykach od dawna. W tym poradniku wiele miejsca poświęcono edukacyjnym innowacjom jako drodze ku lepszej edukacji i nowoczesnej szkole.W pierwszej części poradnika przedstawiono tematy od A do L, a w drugiej części Jak zwiększyć skuteczność szkolnej edukacji. Poradnik dla nauczycieli i edukatorów. Część 2 znajdują się tematy od Ł do Ż.
Komu zależy na wysokiej skuteczności edukacji? * A. Aktywizowanie a skuteczność * Dlaczego i jak skutecznie aktywizować uczniów do uczenia się w szkole? * A.1. Aktywizowanie uczniów w szkole * A.2. Aktywizujące metody nauczania * A.3. Aktualne problemy dotyczące szkolnej skuteczności * B. Bariery skuteczności edukacji * Jakie są przeszkody w osiąganiu wysokiej skuteczności szkolnej edukacji? * B.1. Bariery szkolnej skuteczności * B.2. Bariery zewnętrzne i wewnętrzne * B.3. Bariery i problemy szkoły jako przedmiot debaty, czyli jak ciekawie i skutecznie szkolić nauczycieli o skuteczności edukacji ? szkolenie 1 * C. Ciekawość i zadziwianie * Jak pielęgnować poznawczą ciekawość uczniów i ich zadziwiać? * C.1. Ciekawość jako wielka siła poznawania * C.2. Ciekawa innowacja oczaruje uczniów * C.3. Ciekawość ucznia warto pielęgnować * D. Demokratyczna edukacja * Komu potrzebna jest demokratyczna edukacja i demokratyczna szkoła? * D.1. Demokratyczna szkoła * D.2. Dobre wychowanie w szkole * D.3. Demokratyczna edukacja i dialog w szkole * D.4. Demokratyczna edukacja i dialog w szkole, czyli jak ciekawie i skutecznie uczyć nauczycieli o demokratycznej edukacji? szkolenie 2 * E. Efektywność a skuteczność * Jak podnieść efektywność kształcenia i skuteczność edukacji? * E.1. Edukacyjna skuteczność * E.2. Efektywność kształcenia i jej determinanty * E.3. Edukacyjne porażki w pracy nad skutecznością * F. Filmowanie w edukacji * Dlaczego warto tworzyć własne filmy edukacyjne? * F.1. Filmowanie inspiruje i aktywizuje * F.2. Filmowanie stymuluje kreatywność * F.3. Filmowanie a skuteczność nauczycieli, czyli jak ciekawie i skutecznie szkolić nauczycieli o tworzeniu własnych filmów w edukacji? szkolenie 3 * G. Generowanie innowacyjności * Po co szkolnej edukacji nauczycielska innowacyjność i jak ją generować * G.1. Generowanie nowych pomysłów i zachowań * G.2. Główne cechy innowacyjnego myślenia * G.3. Generowanie innowacyjności nauczycieli * H. Humanistyczna edukacja * Komu jest potrzebna humanistyczna edukacja oraz szkoła i jak ją budować? * H.1. Humanizm promuje podmiotowość * H.2. Humanistyczna edukacja jest nowoczesna * H.3. Humanistyczna edukacja w szkole, czyli jak ciekawie i skutecznie szkolić nauczycieli o zasadach w humanistycznej szkole? szkolenie 4 * I. Innowacyjna edukacja * Jak wykorzystać edukacyjne innowacje i komu one służą w szkole? * I.1. Innowacyjne myślenie w edukacji * I.2. Innowacje bazują na eksperymentowaniu * I.3. Innowacyjne potrzeby obecnej szkoły * I.4. Innowacje szkolne a eksperymenty nauczycieli * J. Jakość szkolnego uczenia się * Komu i dlaczego zależy na wysokiej jakości kształcenia oraz edukacji? * J.1. Jakość edukacji budują nauczyciele * J.2. Jakość edukacji tworzą uczniowie * J.3. Jakość edukacji i pracy szkoły w szkoleniu nauczycieli, czyli jak podnieść jakość własnej pracy ? szkolenie 5 * K. Kompetencje a skuteczność * Dlaczego i jak akcentować rozwój kluczowych kompetencji ucznia? * K.1. Kluczowe kompetencje ucznia * K.2. Konieczność stosowania wiedzy * K.3. Kluczowe kompetencje nauczyciela XXI wieku * L. Ludzka twarz edukacji * Dlaczego edukacja powinna służyć przede wszystkim uczniom? * L.1. Ludzie pragną podmiotowego traktowania * L.2. Lubienie nauczyciela i szkoły motywuje * L.3. Lubienie nauczyciela i szkoły na szkoleniu nauczycieli, czyli jak przekonać nauczycieli, aby pracowali nad sobą? szkolenie 6 * Podsumowanie i wnioski * Uczyć lepiej i skuteczniej! * SS. Samokontrola i samoocena czytelnika * Literatura pomocnicza o skuteczności edukacji * Spis rysunków i tabel * Rozwiązania logogryfów i krzyżówek * Rozwiązania wybranych ważniejszych zadań do samodzielnej pracy
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17972 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. przy rozdz.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej