573258
Książka
W koszyku
Czy szkoła może sprawiać uczniom radość? Czy może dawać satysfakcję nauczycielom? Jak wspierać dziecko w obliczu presji szkolnej? Jak rozwiązywać problemy, które rodzą się w klasie? JESPER JUUL, duński pedagog i terapeuta, twierdzi, że współczesne dzieci żyją pod nadmierną presją szkoły. Szkoła jest najważniejszą częścią ich życia, wokół niej koncentrują się także relacje z rodzicami, co rodzi wiele konfliktów i napięcia we wzajemnych relacjach. Jesper JUUL postuluje radykalną zmianę nastawienia do uczniów: zaufanie zamiast przymusu, prawdziwe relacje zamiast bezosobowych reguł. Jego główną troską jest dobro dzieci, jednak podkreśla, że uczniowie nie będą czuć się w szkole dobrze, jeśli nauczyciele źle się w niej czują.
1. UCZNIOWIE POD PRESJĄ SZKOŁY * Dzieci chcą się uczyć * Prawo do nauki zamiast obowiązku szkolnego * Utrata wspólnych wartości * Samodzielne myślenie zamiast wykonywania rozkazów * Wychowawcze zadania szkoły * Za co odpowiadają rodzice? * Co mogą szkolni psychologowie? * Czego potrzebują dzieci? * 2. SZKOLNY TRÓJKĄT * Kobiety przetarły drogę dzieciom * Jakich uczniów chcą szkoły? * Szkoła w defensywie * Kompetencje w budowaniu relacji * Na czym polegają kompetencje w budowaniu relacji? * Siła definicyjna dorosłych * Sztuka dialogu * Czy media są niebezpieczne? * Praca domowa jako zarzewie konfliktów * Otwartość i uznanie * 3. JAK MOŻNA ROZLUŹNIĆ SZKOŁĘ? * Rozmowa ze szwajcarskim psychologiem Paulem Kimem * 4. ROZMOWY Z RODZICAMI * 5. NASZA PORAŻKA Z "TRUDNĄ MŁODZIEŻĄ" * Nadmiar odpowiedzialności * Czy istnieją "trudne dzieci", czy tylko my chcemy mieć za łatwo? * Cała władza w ręce specjalistów * Konieczność otwarcia się * Posłuszeństwo za wszelką cenę? * Obiekty pedagogiczne * Wiara w siebie a poczucie własnej wartości * Kiedy współdziałanie i relacje są udane? * 6. KTO TO JEST DOBRY PEDAGOG? * Jakie mamy cele wychowawcze? * Posłuszeństwo czy zdrowie psychiczne? * Autorytet osobisty nauczycieli * Relacja podmiot-podmiot * Rzemiosło pedagoga i kompetencje w budowaniu relacji * Integralność i współdziałanie * 7. W STRONĘ SZKOŁY JUTRA * Rozmowa z Christophem Schuhmannem, założycielem Szkoły Życia w Hamburgu
Status dostępności:
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 08.05.2025)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18012 (1 egz.)
Strefa uwag:
Tyt. oryg.: Schulinfarkt : was wir tun können, damit es Kindern, Eltern und Lehrern besser geht?
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej