570418
Książka
W koszyku
Książka ukazuje problemy związane z definiowaniem kompetencji, ich kształceniemi ocenianiem, ze zjawiskiem niedostosowania potencjału kompetencyjnego aktualnych i potencjalnych pracowników do wymagań pracodawców oraz propozycje sposobów ich rozwiązywania. Publikacja prezentuje modele kształcenia kompetencji oraz czynniki charakteryzujące ścieżkę edukacyjną i zawodową mogące sprzyjać rozwojowi kompetencji społecznych. Książka ma na celu przedstawienie czytelnikowi kompleksowej wiedzy umożliwiającej holistyczne podejście do kategorii "kompetencje" oraz świadome projektowanie ścieżki rozwoju kompetencji i zarządzanie kompetencjami.
Część I. Teoretyczne konteksty kompetencji. Rozdział 1. Konceptualizacja pojęcia „kompetencje”. Rozdział 2. Kompetencje a kwalifikacje i kapitał ludzki. Rozdział 3. Typologia kompetencji. Rozdział 4. Kompetencje społeczne: refleksje-dylematy-pytania. Część II. Problematyka kompetencji w perspektywie pedagogicznej. Rozdział 5. Kompetencje jako podstawowa kategoria pedagogiki pracy. Rozdział 6. Modele i metody kształtowania kompetencji. Rozdział 7. Niedopasowania kompetencyjne i kwalifikacyjne. Część III. Kompetencje jako problem kształcenia na poziomie wyższym w świetle wyników badań empirycznych. Rozdział 8. Problemy wyposażania studentów w kompetencje przydatne w pracy zawodowej. Rozdział 9. Z badań własnych nad kompetencjami absolwentów studiów doktoranckich. Zakończenie.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18027 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 225-232.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej