568547
Książka
W koszyku
Publikacja ma charakter poradnika zawierającego konkretne, bardzo proste i przejrzyście sformułowane wskazówki dotyczące pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera. Jest skierowana do wszystkich nauczycieli, zwłaszcza szkół ogólnodostępnych, ale i integracyjnych lub specjalnych, którym przyszło pracować z tym jakże fascynującym, wymagającym, zaskakującym, inteligentnym, ale i czasami trudnym dzieckiem. Odbiorcami mogą być również inni specjaliści: pedagodzy, psycholodzy i logopedzi, którzy nie mają do czynienia na co dzień z dzieckiem cierpiącym na zaburzenie ze spektrum autyzmu, ale są ciekawi, jak ono funkcjonuje. Odbiorcami mogą być również rodzice dziecka ze zdiagnozowanym zespołem Aspergera, którzy potrzebują konkretnego pokierowania i wsparcia. Oprócz typowej charakterystyki i sposobów funkcjonowania ucznia cierpiącego na zespół Aspergera zaprezentowane są w tej książeczce osiowe objawy tego zaburzenia z kręgi autyzmu oraz metody terapii. Książeczka jest zatem próbą zainteresowania środowisk nauczycielskich problemami tej grupy uczniów. Termin zespołu Aspergera w ciągu ostatnich kilku lat stał się tematem niezmiernie modnym i głośnym. Należy spodziewać się, że dzieci ze diagnozowanym zespołem Aspergera będzie systematyczne przybywać, jeżeli już tak się nie dzieje. Dlatego wiedza nauczycieli i innych specjalistów z tego zakresu musi się poszerzać, ponieważ dobrze funkcjonujące dziecko dotknięte tym zaburzeniem nie musi trafić do szkoły integracyjnej czy specjalnej, ale do zwykłej szkoły masowej, może właśnie, drogi nauczycielu, do twojej klasy.
Ogólna charakterystyka dziecka z zespołem Aspergera * * * Zaburzenia komunikacyjne dziecka z zespołem Aspergera * * * Zaburzenia społeczne dziecka z zespołem Aspergera * * * Stereotypowe zachowania i specyficzne zainteresowania dziecka z zespołem Aspergera * Gospodarka żetonowa – system punktowy jako forma kierowania zachowaniem dziecka dotkniętego ZA * * * Formy pomocy, terapia i wskazania do kształcenia specjalnego dla dziecka z zespołem Aspergera * Trening umiejętności społecznych * Terapia integracji sensorycznej (SI), czyli problemy z odbiorem oraz przetwarzaniem bodźców zmysłowych * Terapia mowy * Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne * Hipo- i dogoterapia
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18050 (1 egz.)
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej