570421
Książka
W koszyku
(Inspiracje Edukacyjne)
W książce Dyrektor szkoły liderem - inspiracje i perspektywy w przystępny sposób omówiono istotę przywództwa edukacyjnego jako swoistego rodzaju wyzwania. Autorka proponuje nowy sposób myślenia o szkole i dyrektorze szkoły, ujawnia tajniki stawania się liderem oraz sposoby jego skutecznego działania.Opracowanie zachęca do namysłu nad praktyką kierowania szkołą i pomaga odpowiedzieć na szereg ważnych pytań, m.in.:- dlaczego dyrektor szkoły powinien być liderem, co może go do tego motywować,- czy liderem się jest, czy też się staje,- co kryje się za przywództwem edukacyjnym,- jak być skutecznym przywódcą edukacyjnym, na co położyć szczególny nacisk.
CZĘŚĆ PIERWSZA * PRZYWÓDZTWO I KOMPETENCJE PRZYWÓDCZE - PODSTAWY TEORETYCZNE | str. 29 * I. Przywództwo - ewolucja poglądów | str. 31 * 1. Definicje przywództwa | str. 33 * 2. Przywództwo - rys historyczny | str. 42 * 3. Wybrane koncepcje i teorie przywództwa - tradycja i współczesność | str. 54 * 4. Perspektywy badawcze | str. 111 * Podsumowanie | str. 125 * II. Kompetencje przywódcze | str. 128 * 1. Kompetencje - przybliżenie pojęcia | str. 129 * 2. Kompetencje - własności | str. 138 * 3. Kompetencje organizacji i kompetencje indywidualne | str. 141 * 4. Zarządzanie organizacją przez cele i kompetencje | str. 143 * 5. Kompetencje kierownicze kadr zarządzających - modele kompetencji | str. 146 * 6. Kompetencje w zarządzaniu - kompetencje przywódcze | str. 152 * Podsumowanie | str. 156 * CZĘŚĆ DRUGA * PRZYWÓDZTWO EDUKACYJNE DYREKTORA SZKOŁY | str. 159 * III. Przywództwo w szkole i jego złożoność | str. 161 * 1. Znaczenie przywództwa w szkole | str. 164 * 2. Przywództwo i zarządzanie w szkole - ku yin i yang | str. 170 * 3. Klasyfikacje przywództwa | str. 182 * 4. Przywództwo dyrektora szkoły a osiągnięcia uczniów | str. 201 * 5. Przywództwo dyrektora szkoły a przywództwo nauczycieli | str. 207 * 6. Przywództwo edukacyjne dyrektora szkoły - wyzwania teorii i praktyki | str. 212 * Podsumowanie | str. 221 * IV. Dyrektor szkoły - stawanie się przywódcą | str. 223 * 1. Rozwój zawodowy dyrektorów szkół w kontekście przywództwa | str. 226 * 2. Droga do przywództwa - podjęcie zobowiązania | str. 230 * 3. Pierwsze lata - odnajdywanie własnej drogi | str. 260 * 4. Ku dojrzałemu przywództwu - kształtowanie własnej drogi | str. 270 * 5. Kompetencje przywódcze dyrektorów szkół i ich rozwijanie - wyzwania | str. 274 * Podsumowanie | str. 284 * V. Przywództwo edukacyjne jako przedmiot uczenia się | str. 286 * 1. Wpływ społeczny i korzystanie z władzy | str. 288 * 2. Motywowanie | str. 309 * 3. Tworzenie i kształtowanie kultury szkoły | str. 326 * 4. Przewodzenie zmianie | str. 337 * 5. Budowanie kultury myślenia strategicznego | str. 344 * 6. Zasady wzorcowego przywództwa | str. 354 * 7. Profesjonalizm i etyka dyrektora szkoły | str. 361 * Podsumowanie | str. 372 * Zakończenie | str. 375 * Bibliografia | str. 387
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18059 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 387-417.
Uwaga dotycząca języka
Tekst częśc. równol. pol., ang.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej