570535
Książka
W koszyku
Celem książki jest wzmocnienie poczucia własnej wartości rodziców jako wychowawców, ułatwienie wzajemnego zrozumienia i komunikacji w rodzinie.Rodzice uczą się budować pozytywny rodzicielski autorytet bez konieczności sięgania po kary fi zyczne czy zranienia psychiczne. Podkreślone są również prawa i potrzeby dzieci - stworzenie im w rodzinie możliwości współdecydowania, przez co rozwija się ich kreatywność i wdraża je do odpowiedzialności.Ważną rzeczą jest skupienie uwagi nie na słabościach, lecz na mocnych stronach zarówno dzieci, jak i rodziców. W tym poradniku znajdziecie praktyczne przykłady, między innymi również sytuacji wywołanych złością, w których możecie pewne granice albo wyraźnie wyznaczyć, albo uzgodnić na nowo bez utraty panowania nad sobą, a także pomysły na to, jak zapobiegawczo wynajdywać własne rozwiązania, aby móc nabrać większej pewności siebie w kontaktach z dziećmi czy współmałżonkami.
Wstęp * 1. Dlaczego piszę tę książkę? * 2. O historii powstania i kompozycji książki * 3. Cel książki * Rozdział I * Jakie wyznaję wartości i jakie mam cele wychowawcze? * 1. Dlaczego chcę mieć dzieci? * 2. Style wychowania * 3. Prawa dzieci, ustawy i nauka – nowi „dostarczyciele” celów i wartości w wychowaniu? * 4. Oenzetowska Konwencja o prawach dziecka * 5. Paragraf 1631 ustęp 2 niemieckiego kodeksu cywilnego (BGB) * 6. Różne wartości i cele wychowawcze, czyli „zabawa z pasującymi kapeluszami” * 7. Jakie wyznaję wartości i jakie mam cele wychowawcze? * 8. Jak możemy przekazywać nasze wartości dzieciom? * 9. Przekazywanie wartości przez życie nimi i bycie wzorem * Rozdział II * Jak mogę wzmocnić u dziecka poczucie własnej wartości? * 1. Dlaczego to motto jest takie ważne? * 2. Wzmacnianie u dzieci poczucia własnej wartości * 3. Potrzeby rodziców – potrzeby dzieci * 4. Środowisko jako czynnik utrudniający życie zarówno rodzicom, jak i dzieciom * 5. Miłość, akceptacja, zaufanie jako podstawy poczucia własnej wartości * 6. Feedback i jego zasady * Rozdział III * Jak mogę pomóc dziecku, kiedy ma problemy? * 1. Co pomaga rodzicom wspierać dzieci w trudnych sytuacjach? * 2. Jak reagujemy, gdy dziecko ma problemy? * 3. Siedem typowych sposobów reakcji * 4. Empatyczne, aktywne słuchanie i wspólne poszukiwanie rozwiązań * 5. Dalsze przykłady typowych sytuacji i wspomniane wcześniej typowe sposoby reakcji rodziców * Rozdział IV * Co robię, kiedy mam problemy, czyli jak wyrażam swoje potrzeby? * 1. Potrzeby rodziców * 2. Reakcje, kiedy moje potrzeby nie są zaspokajane * 3. Reakcja dzieci na frustrację i „stany złości” u rodziców * 4. Jak my, rodzice, powinniśmy wyrażać swoje uczucia i potrzeby, czyli jednotorowość myśli, uczuć i słów * 5. Przykłady szczerości * 6. „Wypowiedzi ja” * 7. Efekt stosowania „wypowiedzi ja” * 8. Przykład „wypowiedzi ja”, czyli typowa bajka rodzinna * Rozdział V * Jak rozwiązujemy konflikty w rodzinie? * 1. Problemy i konflikty jako element życia * 2. O czyj problem chodzi? * 3. Problemy na płaszczyźnie partnerskiej, czyli kiedy kłócą się rodzice * 4. Problemy między dziećmi * 5. Trudne momenty w rodzinie, które dotykają wszystkich * 6. Techniki rozwiązywania konfliktu * 7. Kroki zmierzające do rozwiązania konfliktu * 8. Udział dzieci, czyli jak wspólnie rozwiązujemy problem * 9. Fazy rozwiązywania konfl iktu. Skrócona wersja „w przelocie”, czyli metoda dwóch alternatyw * 10. Dodatkowe wsparcie przy rozwiązywaniu konfliktu * 11. Pytajcie dzieci – często one same znajdują dla siebie najlepsze rozwiązanie * 12. Wytyczanie granic * 13. Wytyczanie granic i mówienie „nie” – prawo dzieci * 14. Szacunek * 15. Bycie rodzicem dziś * Aneks * Konwencja o prawach dziecka przyjęta przez Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych (artykuły 9–17)
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18108 (1 egz.)
Strefa uwag:
Tyt. oryg.: Starke Kinder brauchen starke Eltern : der Elternkurs des Deutschen Kinderschutzbundes, 2012.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej