568613
Książka
W koszyku
We współczesnym świecie rośnie znaczenie kapitału ludzkiego w kreowaniu wartości firm i budowaniu długotrwałej przewagi konkurencyjnej, bez względu na dziedzinę i specyficzne warunki ich działania. Menedżerowie i eksperci poszukują więc sposobów podniesienia jakości kapitału ludzkiego, koncentrując swoje starania na kwalifikacjach pracowników i efektywności ich pracy. Ważnym czynnikiem, na podstawie którego kształtują się szczególnie dziś pożądane postawy, takie jak zaangażowanie, innowacyjność, chęć ustawicznego rozwoju, skłonność do dzielenia się wiedzą, aktywne uczestnictwo w procesie zmian, jest poziom satysfakcji zawodowej osiąganej przez pracownika. Istotna część zawartych w książce rozważań jest poświęcona okresowym badaniom i pomiarom poziomu satysfakcji zawodowej pracownika - kwestiom bardzo ważnym z punktu widzenia zarówno menedżera, jak i pracodawcy. Autorka przedstawia zweryfikowaną w praktyce, kompleksową metodę diagnozowania poziomu i czynników menedżerowie mają realny wpływ, dlatego w książce znalazły się także informacje na temat sposobów skutecznego kształtowania poziomu satysfakcji zawodowej.
Wprowadzenie * Rozdział 1. Istota zadowolenia z pracy i satysfakcji zawodowej * Pojęcia zadowolenia z pracy i satysfakcji zawodowej * Zadowolenie z pracy i satysfakcja zawodowa jako szczególne postawy pracowników * Uwarunkowania zadowolenia z pracy i satysfakcji zawodowej * Rozdział 2. Ewolucja teoretycznego kontekstu roli zadowolenia z pracy i satysfakcji zawodowej pracowników w zarządzaniu * Rozwój poglądów na znaczenie zadowolenia z pracy i satysfakcji zawodowej * Satysfakcja zawodowa w koncepcji zarządzania kapitałem ludzkim * Zadowolenie z pracy i satysfakcja zawodowa a wartość kapitału intelektualnego * Rozdział 3. Współczesne przesłanki zainteresowania się problemem satysfakcji zawodowej pracowników * Kontrakt psychologiczny w organizacji oraz poziom "zdrowia organizacji" i dobrostan pracowników a satysfakcja zawodowa pracowników * Konsekwencje ekonomiczne satysfakcji zawodowej * Zadowolenie z pracy i satysfakcja zawodowa a zaangażowanie organizacyjne * Satysfakcja zawodowa jako czynnik motywujący * Rozdział 4. Przegląd metod badania satysfakcji z pracy * Metody pomiaru poziomu satysfakcji z pracy * Metody oceny aspektów pracy determinujących poziom satysfakcji z pracy * Kompleksowe podejście do oceny satysfakcji z pracy * Diagnoza satysfakcji z pracy w ujęciu międzynarodowym * Rozdział 5. Propozycja metody badania satysfakcji zawodowej * Koncepcja metody: założenia metodologiczne * Poziom satysfakcji zawodowej pracowników sektora usług w Polsce * Organizacja badań. Charakterystyka próby badawczej * Analiza poziomu satysfakcji zawodowej * Analiza determinant satysfakcji zawodowej związanych z zarządzaniem kapitałem ludzkim * Satysfakcja zawodowa a poziom zaangażowania * Analiza modelu satysfakcji zawodowej przy wykorzystaniu relacji ścieżkowych * Rozdział 6. Kształtowanie zadowolenia z pracy i satysfakcji zawodowej w procesie zarządzania * Oddziaływanie treści pracy * Tworzenie materialnego i pozamaterialnego środowiska pracy * Wpływ sposobu zarządzania kapitałem ludzkim na zadowolenie z pracy i satysfakcję zawodową * Aspekty wynagrodzenia kluczowe z punktu widzenia zadowolenia z pracy i satysfakcji zawodowej * Aneks: Badanie zadowolenia z pracy i satysfakcji zawodowej
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18206 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 169-174.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Książka dla studentów uczelni kierunków ekonomicznych, a także menedżerów i przedsiębiorców.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej