572480
Książka
W koszyku
(Marketing)
Książka została przygotowana na podstawie cieszącego się niesłabnącym od lat zainteresowaniem podręcznika pod redakcją Krystyny Mazurek-Łopacińskiej "Badania marketingowe. Teoria i praktyka". W nowej publikacji przedstawiony jest cały proces badawczy oraz metody i techniki badań marketingowych dostosowanych do charakteru aktualnych problemów decyzyjnych przedsiębiorstw. Autorzy omawiają użyteczność badań marketingowych w prognozowaniu sprzedaży i w określaniu potencjału rynku, formułowaniu celów i kierunków rozwoju przedsiębiorstwa, wyznaczaniu segmentów rynku, w zarządzaniu produktem, ceną, dystrybucją i komunikacją marketingową oraz w określaniu poziomu satysfakcji i lojalności klientów. Nowy podręcznik zawiera: rozdział dotyczący badań nad skutecznością reklamy internetowej aktualne badania w zakresie technik neurobiologicznych i eyetrackingu, scenariusze zogniskowanych wywiadów grupowych, przykłady z polskich firm, kompleksowe podejście i bogatą bibliografię. Książkę oceniam jako jedną z najbardziej wartościowych pozycji poświęconych tej problematyce na polskim rynku. Jest to efekt zastosowanego w niej podejścia metodycznego obejmującego procedurę badawczą, źródła informacji, metody i techniki badań (.). Ciekawie dobrane przykłady bardzo dobrze pokazują specyfikę i użyteczność stosowanych metod w rozwiązywaniu problemów marketingowych związanych m.in. z segmentacją rynku, produktami marketingowymi, wyborem kanałów dystrybucji i obsługą klienta, a także pomiarem efektów komunikacji, w tym reklamy internetowej. Zaletą książki jest stosowanie nowoczesnych rozwiązań metodycznych z wykorzystaniem internetu, technik neurobiologicznych, a także dobrze dobranych metod jakościowych i ilościowych. Publikację wyróżnia kompleksowe ujęcie prezentowanych zagadnień, a doskonałym zwieńczeniem takiego podejścia są przedstawione metody pomiaru satysfakcji i lojalności i klientów. Z recenzji prof. dr hab. Józefa Garczarczyka.
Część I. Formułowanie celów i organizacja badań * 1. Przedmiot i etapy badań marketingowych * 1.1. Istota, przesłanki i użyteczność badań marketingowych * 1.2. Etapy procesu badania marketingowego * Część II. Informacja rynkowa - źródła, formy i nowe tendencje gromadzenia * 2. System informacji marketingowej i organizacja badań * 2.1. System informacji marketingowej * 2.2. Organizacja badań marketingowych * 2.3. Problemy współpracy przedsiębiorstwa z agencją badawczą * 2.4. Strategiczne badania marketingowe * 3. Gromadzenie marketingowych danych wtórnych w procesie badań rynkowych * 3.1. Źródła, rodzaje i procedura gromadzenia danych marketingowych o charakterze wtórnym * 3.2. Podsystem wewnętrznej informacji marketingowej o charakterze wtórnym * 3.3. Podsystem marketingowej informacji o charakterze zewnętrznym - krajowej * 3.4. Podsystem informacji marketingowej zewnętrznej - zagranicznej * 3.5. Tworzenie komputerowych baz danych * 3.6. Jakość danych wtórnych - korzyści i ograniczenia ich gromadzenia * 4. Gromadzenie danych pierwotnych * 4.1. Wykorzystanie metody ankietowej w badaniu zachowań podmiotów rynku * 4.2. Badania oparte na panelach tradycyjnych * 4.3. Metody jakościowe gromadzenia informacji o nabywcach * 4.4. Pomiar zmiennych jakościowych * 4.5. Eksperymenty * 5. Badania marketingowe przez internet * 5.1. Specyfika internetu, jego zastosowania i przesłanki rosnącej roli w badaniach marketingowych * 5.2. Wykorzystanie internetu do gromadzenia danych o charakterze wtórnym * 5.3. Panele internetowe jako kierunek rozwoju ilościowych badań marketingowych prowadzonych przez internet * 5.4. Prowadzenie badań jakościowych przez internet * 5.5. Internet jako narzędzie wspomagające proces realizacji tradycyjnych badań * 5.6. Badania serwisów internetowych * 5.7. Zalety i wady badań marketingowych prowadzonych z wykorzystaniem internetu * Część III. Wykorzystanie badań w strategicznym planowaniu marketingowym * 6. Analiza sytuacji marketingowej przedsiębiorstwa * 6.1. Badania czynników makrootoczenia * 6.2. Badanie czynników mikrootoczenia * 6.3. Analiza konkurencji * 6.4. Prognozowanie sprzedaży i badanie potencjału rynku * Pytania i zadania kontrolne * 7. Określanie pozycji rynkowej przedsiębiorstwa i kierunków jego rozwoju * 7.1. Analiza udziału w rynku * 7.2. Udział w rynku jako podstawa określenia strategii przedsiębiorstwa * 7.3. Analiza słabych i mocnych stron przedsiębiorstwa oraz szans i zagrożeń * 8. Segmentacja rynku w procesie definiowania rynków docelowych * 8.1. Podstawowe pojęcia: rynek, rynek docelowy, segmentacja, * poziomy segmentacji * 8.2. Podstawy informacyjne i organizacja procesu segmentacji * w przedsiębiorstwie * 8.3. Proces segmentacji - etapy, poziomy, rodzaje * 8.4. Warunki skutecznej i efektywnej segmentacji rynku * 8.5. Zastosowanie segmentacji - przykłady procedur * 9. Badania produktu * 9.1. Przesłanki i istota badań marketingowych produktu * 9.2. Badania nowego produktu * 9.3. Badanie koncepcji nowego produktu czy usługi * 9.4. Badania prototypu/serii próbnej produktu * 9.5. Testowanie marketingowe produktu * 9.6. Badania istniejącego produktu i jego pozycji rynkowej * 9.7. Badanie nazwy, opakowania i etykiety produktu * 9.8. Wybrane techniki neurobiologiczne w badaniach produktu i jego wyposażenia * 9.9. Wprowadzenie na rynek wody mineralnej Cechini Muszyna wraz jej wyposażeniem (butelka, etykieta) i jej ewolucja rynkowa * 9.10. Eye Tracking w badaniu opakowań kosmetyków * Pytania i zadania kontrolne * 10. Metody badania cen * 10.1. Wtórne źródła informacji o cenach * 10.2. Badania skłonności nabywców do zaakceptowania danej ceny i prawdopodobieństwa zakupu po danej cenie * 10.3. Badanie relacji między przychodami ze sprzedaży a poniesionymi kosztami * 10.4. Analiza kosztów krańcowych * 10.5. Badanie cen w zależności od fazy cyklu życia produktu * 10.6. Badanie relacji między ceną a popytem * 10.7. Badanie zewnętrznych czynników wpływających na ceny * 11. Badania systemu dystrybucji * 11.1. Uwagi wstępne * 11.2. Wybór rodzaju kanału dystrybucji * 11.3. Dystrybucja fizyczna jako obiekt badań marketingowych * 11.4. Analiza i ocena poziomu obsługi konsumentów * 11.5. Badanie strat w łańcuchach dostaw * 12. Badania skuteczności systemu komunikacji * 12.1. Podstawowe etapy badań nad reklamą * 12.2. Rodzaje testów i innych metod stosowanych w badaniach nad reklamą * 12.3. Badanie zasięgu reklamy * 12.4. Metody oceny skuteczności reklamy * 12.5. Metody pomiaru skuteczności promocji w internecie * 12.6. Skuteczność reklamy internetowej w świetle badań * 12.7. Bilans (podsumowanie) kampanii reklamowej * 12.8. Pomiar efektów promocji sprzedaży * 13. Badanie satysfakcji i lojalności klientów * 13.1. Istota i podstawy pomiaru satysfakcji * 13.2. Program badania i pomiaru satysfakcji klientów * 13.3. Metoda Servqual w badaniu satysfakcji klientów * 13.4. Badania Mystery Shopping * 13.5. Obliczanie wskaźnika satysfakcji klientów * 13.6. Krajowe wskaźniki satysfakcji * 13.7. Satysfakcja klientów jako kluczowa zmienna w zarządzaniu przedsiębiorstwem * 13.8. Metody pomiaru lojalności konsumentów wobec marki
Status dostępności:
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 339 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr., netogr. s. 595-[605].
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla studentów uczelni ekonomicznych oraz kierunków ekonomicznych, słuchaczy studiów podyplomowych, menedżerów i pracowników agencji badawczych.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej