572480
Książka
W koszyku
Zarządzanie zespołem projektowym różni się znacząco od zarządzania zespołem operacyjnym. Zadaniem zespołu projektowego jest stworzenie unikatowego produktu lub zmodyfikowanie istniejącej procedury, procesu, systemu. Dlatego w pracy projektowej od zespołu wymagana jest elastyczność, kreatywność i efektywna koordynacja działań. Skuteczna komunikacja jest fundamentem pracy zespołu projektowego. O sukcesie lub porażce projektu w dużym stopniu decyduje zarządzanie komunikacją. Jest to podstawowa umiejętność kierownika projektu. Wyniki analizy Project Management Institute pokazały, że kierownik projektu 90 czasu poświęca na działalność związaną z komunikacją. Obejmuje to tak różne działania, jak: prowadzenie spotkań statusowych, nieformalne negocjacje z interesariuszami, wystąpienia na konferencjach promujących projekt. Autorki przedstawiły strukturę procesów komunikacji w różnych metodykach zarządzania projektami. Dołączone do książki szablony, listy kontrolne i schematy z powodzeniem mogą być wykorzystane przez kierowników projektów do usprawnienia pracy zespołów i poprawy rezultatów. Jak pokazały badania, kierownicy projektów w Polsce dostrzegają wagę i złożoność problemów komunikacyjnych w zarządzaniu projektami. Ta książka stanowi nieocenioną pomoc dla wszystkich chcących udoskonalić zarządzanie komunikacją w projektach.
Rozdział 1. Komunikacja w zarządzaniu projektami * 1.1. Komunikacja jako ważna przyczyna porażek w projektach * 1.2. Komunikacja jako ważny czynnik powodzenia projektów * 1.3. Przeciążenie informacyjne w projekcie * Rozdział 2. Komunikacja w standardach zarządzania projektami * 2.1. Metodyki i standardy zarządzania projektami * 2.2. Standard zarządzania projektami Project Management Institute * 2.3. Metodyka zarządzania projektami PRINCE2 * 2.4. Metodyka Zarządzania Cyklem Projektu * 2.5. Standard Polskie Wytyczne Kompetencje IPMA * 2.6. Porównanie komunikacji w standardach zarządzania projektami * 2.7. Modele dojrzałości projektowej a zarządzanie komunikacją * 2.7.1. PM Solutions? Project Management Maturity Model (PMMM) * 2.7.2. Ocena poziomu dojrzałości projektowej w zarządzaniu komunikacją - wyniki badań * Rozdział 3. Wpływ uwarunkowań organizacyjnych na komunikację w projekcie * 3.1. Wpływ struktury organizacyjnej na komunikację w projekcie * 3.2. Wpływ kultury organizacyjnej na komunikację w projekcie * Rozdział 4. Podstawowe środki przekazu wykorzystywane w środowisku projektowym * 4.1. Tradycyjne środki przekazu * 4.2. Nowoczesne środki przekazu * 4.3. Systemy dedykowane do zarządzania projektami * Rozdział 5. Podstawy komunikacji w projektach * 5.1. Komunikacja w projekcie * 5.2. Zarządzanie komunikacją w projekcie * 5.3. Komunikacja jako ciągły i wszechobecny proces w projektach * 5.4. Rola skutecznego komunikowania się i zarządzania komunikacją * 5.5. Komunikacja a świadomość i potrzeby interesariuszy * 5.6. Komunikacja i zarządzanie komunikacją w cyklu życia projektu * Rozdział 6. Komunikacja w zespole projektowym * 6.1. Pojęcie, teoria i zasady komunikacji interpersonalnej * 6.2. Nadawanie komunikatów * 6.3. Konstrukcja komunikatu * 6.4. Odbieranie komunikatów * 6.5. Bariery komunikacyjne * Rozdział 7. Komunikacyjne przykazania kierownika projektu * 7.1. Inicjowanie - zrozumieć interesariuszy * 7.2. Definiowanie - zdobyć zaufanie zespołu * 7.2.1. Kierownik projektu a komunikacja w zespole * 7.2.2. Jak komunikacja wpływa na relacje w zespole? * 7.3. Planowanie - komunikuj zmianę * 7.4. Realizacja - rozwiązuj konflikty * 7.5. Zamknięcie - informacja zwrotna * Rozdział 8. Narzędzia i dokumenty wspierające komunikację w projekcie * 8.1. Narzędzia i dokumenty inicjowania komunikacji * 8.1.1. Mapa interesariuszy * 8.1.2. Wymagania klienta * 8.1.3. Schemat organizacyjny projektu * 8.1.4. Spotkanie inauguracyjne projektu * 8.2. Narzędzia i dokumenty planowania komunikacji * 8.2.1. Plan komunikacji - plan zarządzania komunikacją * 8.2.2. System kontroli dokumentów projektowych - repozytorium projektowe * 8.2.3. Dokumentacja projektowa * 8.2.4. Kalendarz projektu * 8.2.5. Macierz odpowiedzialności * 8.2.6. Zasady i reguły komunikacji w zespole * 8.3. Narzędzia i dokumenty w procesie realizacji i kontroli komunikacji * 8.3.1. Raporty * 8.3.2. Spotkania statusowe * 8.3.3. Protokoły z zebrań * 8.3.4. Prezentacje projektu * 8.4. Narzędzia i dokumenty w procesie zakończenia komunikacji * 8.4.1. Lessons learned, doświadczenia projektowe * 8.4.2. Akceptacja zakończenia projektu i rezultatów projektu * Rozdział 9. Komunikacja w projektach - wyniki badań * 9.1. Opis narzędzia do oceny stosowanego wsparcia w obszarze zarządzania komunikacją * 9.2. Dobór próby badawczej * 9.3. Charakterystyka próby badawczej * 9.4. Wyniki badania
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55766 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr., netogr. s. 323-328.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej