572480
Książka
W koszyku
Publikacja porusza interesujące i aktualne problemy związane z nowoczesnym zarządzaniem przedsiębiorstwem z wykorzystaniem podejścia procesowego. Przeobrażenia zachodzące na światowych rynkach, zmiany technologiczne i cywilizacyjne, postępująca globalizacja, intensyfikacja procesów konkurencyjnych, a także wahania koniunktury obserwowane w końcu XX i początkach XXI wieku wywołały wzrost zainteresowania środowisk naukowych i praktyków współczesnych organizacji gospodarczych doskonaleniem procesów zarządczych i poszukiwania dróg pozwalających osiągnąć sukces rynkowy. Wyrazem tego było odejście od koncepcji klasycznych na rzecz rozwiązań o większej dynamice, elastyczności i sprawności. Ten wymóg spełnia właśnie podejście procesowe. Jego wykorzystanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem pozwala na dostosowanie się do oczekiwań turbulentnego otoczenia. Właściwa identyfikacja, modelowanie, wdrażanie, kontrola i doskonalenie procesów zarządczych przyczyniają się do poprawy konkurencyjności, wzrostu rentowności, lepszego zaspokajania potrzeb klientów. Zespół Autorów skoncentrował swoją uwagę na różnych aspektach problematyki podejścia procesowego w zarządzaniu, prezentując zarówno samą koncepcję, jak i jego specyfikę w wybranych obszarach zarządzania. W ten sposób opracowanie wypełnia lukę występującą w badaniach nad możliwościami implementacji zarządzania procesami w różnych obszarach funkcjonowania przedsiębiorstwa. Autorzy pokazują, w jaki sposób planować i stosować modelowe rozwiązania podejścia procesowego w sferze zarządzania marketingiem, zasobami ludzkimi, produkcją, finansami i działalnością usługową. Walorem książki jest nie tylko ważność podjętej problematyki, ale też przejrzystość i logiczny układ poszczególnych rozdziałów. Książka jest przeznaczona dla osób pragnących pogłębić swą wiedzę w zakresie możliwości wykorzystania podejścia procesowego w zarządzaniu - głównie dla studentów szkół wyższych, uczestników seminariów licencjackich, magisterskich i doktorskich oraz pracowników naukowych zajmujących się problematyką różnych sfer zarządzania przedsiębiorstwem. Powinna także zainspirować praktyków zainteresowanych doskonaleniem procesów zarządczych w organizacjach.
Spis treści: * Wprowadzenie * Rozdział 1. Podejście procesowe * Marek Bugdol, Katarzyna Szczepańska * 1.1. Podstawy podejścia procesowego * 1.2. Determinanty podejścia procesowego * 1.3. Cechy podejścia procesowego * 1.4. Struktura podejścia procesowego * 1.5. Doskonalenie podejścia procesowego * Rozdział 2. Zarządzanie marketingiem * Robert Nowacki * 2.1. Istota orientacji marketingowej * 2.2. Charakterystyka zarządzania marketingiem * 2.3. Struktura procesów zarządzania marketingiem * 2.3.1. Procesy zarządzania strategicznego * 2.3.2. Procesy zarządzania operacyjnego * 2.3.3. Procesy według kryterium podejścia procesowego * 2.3.4. Procesy według klasyfikacji APQC * 2.3.5. Procesy według kryterium wartości * 2.3.6. Procesy według kryterium decyzyjności * 2.4. Relacje między procesami * 2.5. Miary skuteczności i efektywności zarządzania marketingiem * 2.5.1. Miary skuteczności * 2.5.2. Miary efektywności * Rozdział 3. Zarządzanie zasobami ludzkimi * Katarzyna Szczepańska, Marek Bugdol * 3.1. Charakterystyka funkcji personalnej * 3.2. Charakterystyka zarządzania zasobami ludzkimi * 3.3. Struktura procesów zarządzania zasobami ludzkimi * 3.3.1. Procesy zarządzania strategicznego * 3.3.2. Procesy zarządzania operacyjnego * 3.3.3. Procesy według podejścia procesowego * 3.3.4. Procesy według klasyfikacji APQC * 3.3.5. Procesy według kryterium wartości * 3.3.6. Procesy według kryterium decyzyjności * 3.4. Relacje między procesami * 3.5. Miary efektywności i skuteczności zarządzania zasobami ludzkimi * 3.5.1. Miary ekonomiczne efektywności procesów * 3.5.2. Miary skuteczności procesów * Rozdział 4. Zarządzanie produkcją * Anna Kosieradzka * 4.1. Pojęcie zarządzania produkcją * 4.2. Charakterystyka zarządzania produkcją * 4.3. Struktura procesów zarządzania produkcją * 4.3.1. Procesy zarządzania strategicznego i operacyjnego * 4.3.2. Procesy według klasyfikacji APQC * 4.3.3. Procesy według kryterium modeli wytwarzania * 4.3.4. Procesy według kryterium wartości * 4.3.5. Procesy według kryterium decyzyjności * 4.3.6. Procesy według kryterium podejścia procesowego * 4.4. Relacje między procesami * 4.5. Miary skuteczności i efektywności zarządzania produkcją * 4.5.1. Miary skuteczności * 4.5.2. Miary efektywności * Rozdział 5. Zarządzanie finansami * Piotr Szczepankowski * 5.1. Pojęcie i zakres zarządzania finansami * 5.2. Struktura procesów w zarządzaniu finansami * 5.2.1. Procesy według klasyfikacji APQC * 5.2.2. Procesy według kryterium podejścia procesowego * 5.2.3. Procesy zarządzania strategicznego * 5.2.4. Procesy zarządzania operacyjnego * 5.2.5. Procesy według kryterium wartości * 5.2.6. Procesy według kryterium decyzyjności * 5.3. Relacje między procesami * 5.4. Miary skuteczności i efektywności zarządzania finansami * 5.4.1. Miary skuteczności * 5.4.2. Miary efektywności * Rozdział 6. Zarządzanie usługami * Katarzyna Szczepańska, Justyna Maciąg * 6.1. Charakterystyka usług * 6.2. Zarządzanie usługami * 6.3. Procesy w zarządzaniu usługami * 6.4. Miary skuteczności i efektywności zarządzania usługami * Zakończenie * Bibliografia * Indeks rzeczowy
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 658 (1 egz.)
Kaucja: 45,00 zł
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. [325]-335. Indeks.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Książka głównie dla studentów szkół wyższych, uczestników seminariów licencjackich, magisterskich i doktorskich oraz pracowników naukowych zajmujących się problematyką różnych sfer zarządzania przedsiębiorstwem.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej