570418
Książka
W koszyku
(Onepress)
Co robi człowiek, który pragnie w sensowny sposób pomagać innym? Zakłada fundację bądź stowarzyszenie. Na początku określa cele i sposoby ich realizacji. Gdy już zorientuje się, komu i jak chce pomóc, rozpoczyna starania o niezbędne środki. To trudny moment w działaniu organizacji pozarządowej. Sponsoring, darczyńcy indywidualni, dotacja publiczna, 1 - mało kto korzysta ze wszystkich źródeł naraz. Jakie mogą być tego skutki? Porażka. Nie wystarczą dobre chęci i szczytne cele. Pieniądze są stale potrzebne. Skutecznie zarządzana organizacja nie może dopuścić do sytuacji, w której odcięcie jednego źródła dochodu przekreśli sens jej istnienia! To już trzecia z serii praktycznych książek na temat polskiego fundraisingu. To anglojęzyczne słowo tłumaczy się jako "pozyskiwanie środków ze wszelkich dostępnych źródeł". Innymi słowy, fundraising to sposób na to, by Twoja fundacja czy stowarzyszenie pewnie oparły się na kilku filarach. Ta książka podpowie Ci, od czego zacząć. Jak dotrzeć do darczyńców? Z jakich narzędzi korzystać? W jaki sposób budować relacje z ofiarodawcami indywidualnymi i biznesem? Jak informować społeczność o tym, co robi nasz NGO, by w przyszłości zebrać jeszcze więcej środków? O tym wszystkim opowie Ci doświadczony fundraiser, specjalista z agencji Gnyszka Fundraising Advisors. Każdego z problemów, o których przeczytasz w niniejszej książce, autor doświadczył osobiście. Wszystkie rozwiązania, które Ci proponuje, przetestował na sobie. To idealna pozycja zarówno dla osób działających w trzecim sektorze, które nie słyszały o fundraisingu, jak i dla tych, które czują, że powinny się jeszcze dokształcić w tym obszarze.
* Przedmowa (9) * O czym jest ta książka (11) * 1. Zbuduj swoje NGO na skale (15) * Krok 1. Od czego zacząć? (15) * Złoty krąg Sinka (16) * Why? (18) * How & What? (19) * Krok 2. Gdy już wiesz dlaczego (23) * Krok 3. Dlaczego Darczyńcy przekazują darowizny? (26) * Krok 4. Historia dwojga staruszków (30) * Krok 5. Postaw się w sytuacji Darczyńcy (31) * Krok 6. Jak dotrzeć do Darczyńców? (32) * Spotkanie osobiste (33) * Telefon (34) * E-mail, newsletter (36) * List - direct mailing (38) * Krok 7. Pięć rodzajów Darczyńców według rodzaju wpłat (40) * Wpłaty tradycyjne (40) * Wpłaty online z Polski (40) * Wpłaty online ze świata (41) * Wpłaty zbiórkowe (41) * Wpłaty SMS (42) * Krok 8. Jak zachować się wobec poszczególnych Darczyńców? (42) * Darczyńcy, do których mamy wyłącznie adres (42) * Darczyńcy, do których mamy adres e-mail (44) * Materiały papierowe (45) * Ile zostaje z Twojej opowieści? (46) * Krok 9. Przebieg spotkania (47) * Krok 10. Relacja z Darczyńcą (51) * To nie my, tylko Wy (51) * Nie prosimy dla siebie (52) * Banał, który daje do myślenia (52) * Prosty język (53) * Konkretna prośba (53) * Jak prosić o darowiznę? (54) * Strategia szerokiego lejka (54) * Jak poradzić sobie z zastrzeżeniami? (55) * Fundraising to nie sprint (56) * Personalizacja (57) * Maksymalne ułatwienie przekazania darowizny (58) * Skuteczny przekaz (59) * System zarządzania kontaktami (60) * Krok 11. O czym nie może zapomnieć fundraiser (61) * Pasja i naturalność (61) * Akcja generuje koszty (63) * Pokaż, że NGO to ludzie (63) * Wykorzystuj okazje do fundraisingu (64) * Krok 12. Cztery złote zasady fundraisingu (65) * 1. Związek emocjonalny - emocje (65) * 2. Co się zmieniło - efekt (68) * 3. Pokaż, że inni też pomagają (68) * 4. Ile potrzeba - cel (70) * Ćwiczenie (70) * 2. Narzędzia fundraisera (71) * Darowizny (71) * Składki członkowskie (73) * Kwesty (73) * Skarbonka (76) * Payroll (77) * Loterie (78) * Testamenty (80) * SMS-y (81) * Click & donate (81) * 1 podatku (82) * Wpłaty WWW (86) * Direct mailing (88) * Bale charytatywne (97) * Wolontariat (99) * Sprzedaż produktów lub usług (102) * Wydarzenia specjalne (103) * Direct debit (105) * Cegiełki (106) * Crowdfunding (107) * Aukcje w internecie (114) * Stałe zlecenie przelewu (116) * Nawiązki (118) * Sprzedaż wiązana (119) * Terminal (122) * 3. Wzmocnienie działań fundraisingowych (125) * Cykl Gnyszki (125) * Trójkątna teoria miłości w służbie fundraisingu (128) * Ciotka Dobra Rada (130) * Mentalność (132) * Unikaj pokusy drwala (133) * Dwa podejścia w działaniu (134) * D & D (134) * Kontakt z mediami (135) * Kampanie społeczne (138) * Jak angażować wolontariuszy? (141) * Jak do działań NGO pozyskać znaną osobę? (141) * 4. Fundraising wobec biznesu (145) * Jak pozyskać Sponsora? (145) * Networking w fundraisingu (145) * Prośba do przekonanych (146) * CSR zbieżny z naszą działalnością (146) * Firmy sąsiedzi (148) * Przegląd biografii prezesów (149) * Reżim komunikacyjny (149) * Silna marka jak magnes (150) * MiŚ jak Darczyńca indywidualny (151) * Dopasuj się do potrzeb Sponsora (152) * Reżim komunikacyjny (155) * Jak stworzyć skuteczną ofertę? (158) * Jak powinno przebiegać spotkanie? (163) * Podtrzymywanie relacji (167) * Gdzie szukać Sponsora? (168) * Jak rozmawiać z biznesem? (169) * 5. Siedem zasad fundraisingu w social media (173) * Zasada 1. Fenkju wery macz (173) * Zasada 2. Ile jeszcze brakuje? (174) * Zasada 3. Te pieniądze poszły na... (175) * Zasada 4. Pokaż, co się zmieniło (176) * Zasada 5. Trzy razy korzyść, raz prośba (176) * Zasada 6. Pokaż, że inni też pomagają (176) * Zasada 7. Nie zapomnij o CTA (177) * 6. Jak zebrać 100 000 zł w dwa tygodnie? (179) * Lista 104 pytań (185) * Propozycja podziału na zespoły nieformalne + zadania (187) *
Status dostępności:
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 55786 (1 egz.)
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej