570416
Książka
W koszyku
Publikacja jest monografią naukową, zawierającą całościowe ujęcie procesu internacjonalizacji przedsiębiorstw z branż wysokich technologii. Autorka przedstawia w niej między innymi: Ľ przegląd podstawowych pojęć, zwłaszcza terminologii związanej z wysokimi technologiami i przedsiębiorstwami high-tech, Ľ kompleksowy przegląd teorii internacjonalizacji przedsiębiorstw, Ľ szczegółową analizę zagadnień związanych z wczesną i szybką internacjonalizacją przedsiębiorstw, ze szczególnym uwzględnieniem przedsiębiorstw high-tech, Ľ analizę związków między innowacjami a internacjonalizacją przedsiębiorstw, Ľ empiryczną analizę internacjonalizacji przedsiębiorstw działających w branżach high-tech w Polsce, opartą na badaniach empirycznych, których celem była identyfikacja wzorców i mechanizmów internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw. Książka może być inspiracją dla naukowców, badaczy i doktorantów do prowadzenia dalszych badań. Może być również polecana jako literatura uzupełniająca studentom kierunków ekonomicznych i zarządzania, zgłębiającym zagadnienia związane z internacjonalizacją przedsiębiorstw, wysokimi technologiami i innowacyjnością. Dr hab. Nelly Daszkiewicz - jest profesorem nadzwyczajnym Politechniki Gdańskiej na Wydziale Zarządzania i Ekonomii w Katedrze Nauk Ekonomicznych.
Wstęp * ROZDZIAŁ 1. Przedsiębiorstwa zaawansowane technologicznie * 1.1. Branże high-tech według różnych klasyfikacji * 1.2. Specyfika przedsiębiorstw high-tech * 1.3. Przedsiębiorstwa high-tech jako przedsiębiorstwa oparte na wiedzy i jako organizacje „uczące się” * 1.4. Przedsiębiorstwa high-tech a wzrost gospodarczy * 1.5. Kierunki badań nad przedsiębiorstwami high-tech * ROZDZIAŁ 2. Teorie internacjonalizacji przedsiębiorstw * 2.1. Wczesne teoretyczne koncepcje internacjonalizacji przedsiębiorstw * 2.2. Teorie neotechnologiczne * 2.3. Internacjonalizacja małych i średnich przedsiębiorstw * 2.4. Modele etapowej internacjonalizacji * 2.5. Podejście zasobowe * 2.6. Podejście sieciowe * 2.7. Podejście szkoły przedsiębiorczości międzynarodowej * 2.8. Modele oparte na wiedzy * 2.9. Holistyczne podejście do internacjonalizacji * 2.10. Podejścia alternatywne * 2.11. Motywy internacjonalizacji przedsiębiorstw * 2.12. Sposoby wejścia na rynki zagraniczne (instrumenty internacjonalizacji) * 2.13. Strategie internacjonalizacji * 2.14. Pomiar poziomu internacjonalizacji przedsiębiorstw * ROZDZIAŁ 3. Wczesna i szybka internacjonalizacja przedsiębiorstw działających w branżach high-tech * 3.1. Definiowanie born globals (BGs) * 3.2. Międzynarodowe nowe przedsięwzięcia (INVs) * 3.3. Ewolucja kierunków badań nad firmami born globals oraz INVs * 3.4. Współczesne kierunki badań nad INVs i BGs * 3.5. Wybrane modele internacjonalizacji born globals * 3.6. Czynniki internacjonalizacji born globals * 3.7. Orientacja przedsiębiorcza a teoria internacjonalizacji – koncepcja międzynarodowej orientacji przedsiębiorczej * ROZDZIAŁ 4. Innowacje a internacjonalizacja przedsiębiorstw * 4.1. Pojęcie i typy innowacji * 4.2. Innowacyjność * 4.3. Proces innowacyjny * 4.4. Innowacyjne modele internacjonalizacji * 4.5. Internacjonalizacja a innowacyjność * 4.6. Internacjonalizacja działalności badawczo-rozwojowej * ROZDZIAŁ 5. Empiryczna analiza internacjonalizacji przedsiębiorstw działających w branżach high-tech * 5.1. Założenia metodyczne badania * 5.2. Znaczenie badania * 5.3. Metodyka badania * 5.4. Analiza internacjonalizacji badanych przedsiębiorstw * 5.5. Podsumowanie wyników badań * Zakończenie * Spis rysunków * Spis tabel * Bibliografia * Indeks nazwisk * Indeks rzeczowy
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55787 (1 egz.)
Kaucja: 38,35 zł
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr., netogr. s. [161]-173. Indeksy.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla studentów kierunków ekonomicznych i zarządzania, naukowców, badaczy, doktorantów.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej