568604
Książka
W koszyku
(Z Prac Towarzystwa Kultury Języka ; T. 12)
I. Z ZAGADNIEŁ PODSTAWOWYCH DLA DIAGNOZY LOGOPEDYCZNEJ * Badania eksperymentalne w praktyce logopedycznej * Uwagi do narzędzi diagnostycznych mojego autorstwa i współautorstwa * Metodologia badań współczesnej wymowy polskiej * Analityczno-fonetyczna metoda oceny * realizacji fonemów * Znaki fonetyczne do zapisu zdeformowanych realizacji fonemów. Alfabet międzynarodowy i slawistyczny * II. Z ZAGADNIEŁ DIAGNOZOWANIA LOGOPEDYCZNEGO W USZKODZENIACH * OŚRODKOWEGO UKŁADU NERWOWEGO * Anomia i jej wymiary. Sposoby diagnozowania * Ocena przydatności testu do oceny fluencji słownej w diagnostyce zaburzeń funkcji językowych u pacjentów z uszkodzeniem prawej półkuli mózgowej * Ocena rozumienia tekstu w pragnozji – założenia metodologiczne * Kompleksowa, interdyscyplinarna diagnoza i terapia osób z dyzartriami – uzasadnienie podejścia holistycznego * Diagnoza centralnych zaburzeń przetwarzania słuchowego (CAPD) w przypadku dzieci z ryzykiem dysleksji * III. Z PROBLEMATYKI DIAGNOZOWANIA (I USPRAWNIANIA) LOGOPEDYCZNEGO W CAŁOŚCIOWYCH ORAZ W SPRZĘŻONYCH ZABURZENIACH ROZWOJOWYCH * Skala do oceny profilu zaburzeń językowych * w zespole Aspergera * Narzędzie lingwistyczne do * oceny zaburzeń poznawczych u dzieci z padaczką * Diagnoza operacyjna i nominalna zaburzeń mowy w metodzie Dyna-Lingua M.S. * Czytanie i pisanie w terapii mowy prowadzonej metodą Dyna-Lingua M.S. – prezentacja prób badawczych * Ocena zaburzeń połykania i komunikowania się u osób z mózgowym porażeniem dziecięcym cierpiących na dysfagię * Podstawowe trudności w diagnozie * logopedycznej dzieci ze spektrum autyzmu * IV. WYBRANE ASPEKTY DIAGNOZY LOGOPEDYCZNEJ W ZABURZENIACH SŁUCHU, GŁOSU ORAZ PŁYNNOŚCI MÓWIENIA * Kwestionariusz słowotwórczy w ocenie * kompetencji językowej dzieci z zaburzeniami słuchu * Wartość diagnostyczna wywiadu w badaniu logopedycznym osób po laryngektomii całkowitej * Badanie przesiewowe dziecka z niepłynnością mówienia * V. Z BADAŁ LOGOPEDYCZNYCH NAD KOMUNIKACJĄ JĘZYKOWĄ W PIŚMIE * „Profil sprawności grafomotorycznych” jako narzędzie diagnozy logopedycznej * Badanie świadomości grafotaktycznej u osób dorosłych. Uwagi do procedur *
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18322 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. przy rozdz.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej