568613
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Surdologopedia jest jednym z działów logopedii. W polu jej zainteresowania leży rehabilitacja osób niedosłyszących oraz głuchych. Właśnie tej dziedzinie nauki poświęcona jest książka pod redakcją naukową Ewy Muzyki-Furtak pt. Surdologopedia. Teoria i praktyka.Adresatami niniejszej publikacji są: logopedzi surdologopedzi pedagodzy specjalni psychologowie osoby zajmujące się kwestią uszkodzeń słuchu studenci kierunków logopedycznych słuchacze podyplomowych studiów surdologopedycznych
Część I. Audiologiczne podstawy surdologopedii * Rozdział 1. Fizjologia i patologia narządu słuchu * Rozdział 2. Metody badania słuchu * Rozdział 3. Protezy słuchowe: urządzenia tradycyjne i implanty * Rozdział 4. Centralne zaburzenia przetwarzania słychowego * Rozdział 5. Konsekwencje jednostronnych uszkodzeń narządu słuchu * Część II. Rozwój słuchu i mowy * Rozdział 6. Rozwój funkcji słuchowych * Rozdział 7. Słuch mowny w ujęciu logopedycznym. Definicje operacyjne * Rozdział 8. Rozwój sprawności językowych w ontogenezie * Część III. Zaburzenia mowy u osób z uszkodzeniami słuchu * Rozdział 9. Typologia zaburzeń mowy u osób z uszkodznym słuchem * Rozdział 10. Diagnoza surdologopedyczna * Rozdział 11. Trudności gramatyczne u dzieci i młodzieży z uszkodzeniami słuchu * Rozdział 12. Wyrazy pochodne w słowniku dzieci z uszkodzeniami słuchu * Rozdział 13. Wymowa dzieci niesłyszących * Rozdział 14. Głos a zaburzenia słuchu u dzieci * Część IV. Terapia surdologopedyczna. Zasady, metody i techniki pracy * Rozdział 15. Metody wychowania językowego osób niesłyszących * Rozdział 16. Metoda audytywno-werbalna * Rozdział 17. Wczesna nauka czytania w terapii dzieci niesłyszących * Rozdział 18. Wizualizacja mówienia i wychowanie językowe z zastosowaniem fonogestów * Rozdział 19. Metoda werbo-tonalna * Rozdział 20. Terapia surdologopedyczna - programowanie języka * Rozdział 21. Implanty ślimakowe w częściowej głuchocie. Zadania i formy rehabilitacji dzieci * Rozdział 22. Logorytmika w terapii surdologopedycznej * Rozdział 23. Ćwiczenia emisji głosu dla osób z zaburzeniami słuchu * Część V. Komunikowanie się osób nieslyszących * Rozdział 24. Naturalne języki migowe a polski język migowy * Rozdział 25. Sztuczne i mieszane języki migowe * Część VI. Psychologiczne i społeczne skutki uszkodzeń słuchu * Rozdział 26. Rodziecielstwo dziecka głuchego - perspektywa psychologiczna * Rozdział 27. Psychologiczne problemy dziecka z wadą słuchu i jego rodziny
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18327 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 446-487 i przy rozdz. Indeks.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla studentów studiów logopedycznych, specjalności audiologicznych, teoretyków i praktyków z dziedzin: pedagogika specjalna, psychologia, a także terapeutów i rehabilitantów i rodziców dzieci niesłyszących.
Uwaga dotycząca języka
Streszcz. ang. przy rozdz. Spis treści także ang.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej