570418
Książka
W koszyku
Tworzenie właściwych ram prawnych dla sprzedaży w obrocie konsumenckim jest obecnie jednym z istotnych zadań w procesie dostosowywania prawa krajowego do regulacji unijnych. Jednakże ze względu na przedmiot i charakter sprzedaży może powodować trudności interpretacyjne a tym samym niekorzystnie wpływać na ochronę konsumentów. W książce chcielibyśmy dokonać oceny istniejących regulacji prawnych w szczególności obowiązującej od 25.12.2014 r. ustawy o prawach konsumenta, w zakresie szeroko pojętej sprzedaży konsumenckiej w tym tej pojmowanej w sposób tradycyjny, sprzedaży na odległość i poza lokalem przedsiębiorstwa, a także aspektów umów wiązanych tj. kredytu konsumenckiego i usług kurierskich. Przedmiotem rozważań chcemy także uczynić media (energia, gaz, woda) jako szczególny przedmiot sprzedaży oraz omówić problemy konsumentów na rynku sprzedaży nieruchomości z uwzględnieniem kredytów hipotecznych i ubezpieczeń. Publikacja ma na celu wskazanie obszarów, w których mimo zmian legislacyjnych ochrona konsumentów wciąż jest niewystarczająca. Dzięki wymianie poglądów różnych środowisk w szczególności teoretyków prawa jak i praktyków, uda się wypracować odpowiednie wnioski, mogące służyć wzmocnieniu praw konsumentów a przedsiębiorcom pozwoli zrozumieć nowe obowiązki nałożone przepisami prawa.
Profile Autorów * Wykaz skrótów * Wstęp * Rozdział I. Tradycyjna sprzedaż konsumencka * Ochrona nabywcy (zamawiającego) w systemie rękojmi za wady * Uprawnienie kupującego konsumenta do obniżenia ceny - uwagi * na tle zmian Kodeksu cywilnego wprowadzonych ustawą o prawach * konsumenta * Rękojmia i gwarancja - zagadnienia wybrane * Rękojmia jako sposób dochodzenia reklamacji przez konsumenta * Rękojmia po zmianach - rozważania praktyczne * Wybrane zagadnienia prawne w zakresie obrotu gospodarczego * z udziałem konsumentów z niepełnosprawnością * Sprawozdanie z I. sesji: Tradycyjna sprzedaż konsumencka * Rozdział II. Media jako przedmiot sprzedaży * Sprzedaż łączona energii elektrycznej a prawa konsumenta * - wybrane zagadnienia z praktyki usług telekomunikacyjnych * Przedsiębiorstwo energetyczne na zmieniającym się rynku w świetle * nowej ustawy konsumenckiej * Sprawozdanie z II. sesji: Media jako przedmiot sprzedaży * Rozdział III. Kredyt jako umowa wiązana * Kredyt konsumencki jako umowa wiązana * Ochrona praw konsumenta w świetle wybranych rozwiązań dyrektywy * 2014/17/UE w sprawie konsumenckich umów o kredyt związany * z nieruchomościami mieszkalnymi * Sprawozdanie z III. sesji: Kredyt konsumencki jako umowa wiązana * Rozdział IV. Konsument na rynku nieruchomości * Naruszanie praw konsumenckich w obrocie nieruchomościami * Zakres ochrony konsumenta w modelu odwróconego kredytu * hipotecznego w Polsce na tle rozwiązań obowiązujących we Francji * Sprawozdanie z IV. sesji: Konsument na rynku nieruchomości * Rozdział V. Sprzedaż na odległość i poza lokalem * Wybrane aspekty konsumenckiego prawa odstąpienia od umowy * zawartej w okolicznościach nietypowych * Sprzedaż czy świadczenie niezamówione w obrocie konsumenckim * Odpowiedzialność konsumenta za zmniejszenie wartości rzeczy * Koszty w umowach na odległość * Rozdział VI. Ochrona konsumenta w obcych systemach prawnych * Ochrona praw konsumentów według ustawodawstwa Ukrainy * Sprawozdanie z V. sesji: Sprzedaż na odległość i poza lokalem *
Status dostępności:
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 55929 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Materiały z II Międzynarodowej Konsumenckiej Konferencji Naukowej pt. Sprzedaż w obrocie konsumenckim, 14-15 maja 2015 r., Lublin.
Uwaga dotycząca języka
Tekst częśc. ukr., ros. Streszcz. ang. przy ref.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej