572941
Książka
W koszyku
Monografia stanowi kolejny tom z cyklu książek prezentujących problematykę humanistycznej pedagogiki pracy. Jej treść postrzegać należy w kontekście już wydanych książek: Humanistyczna pedagogika pracy. Charakterystyka dyscypliny naukowej (Rzeszów 2013) oraz Humanistyczna pedagogika pracy. Praca człowieka (Rzeszów 2013). Prezentowana monografia szerzej ujmuje poszczególne wątki problemowe zarysowane wstępnie w tomie poświęconym charakterystyce humanistycznej pedagogiki pracy. Analiza zjawisk współczesności rzuca pełniejsze światło na te pola badań pedagogów pracy, które wymagają pilnej penetracji naukowej. Taki cel monografii wymagał wielokrotnych odwoływań do prac już wydanych lub przygotowywanych do druku. Celem tego zabiegu jest usystematyzowanie analizowanej problematyki humanistycznej pedagogiki pracy. Moim zdaniem tylko na tej drodze możliwe jest uzyskanie w miarę pełnego obrazu całości problematyki badań promowanej przez nas dyscypliny pedagogicznej. Ze względu na objętość książki wyłączono z niej części dotyczące nowej pracy oraz jakości życia człowieka w cywilizacji informacyjnej. Te problemy przedstawię w kolejnych monografiach.
Część pierwsza. Pedagogika pracy dyscypliną naukową * Rozdział I. Pedagogika pracy w kontekście ogólnej charakterystyki dyscyplin naukowych * Rozdział II. Współczesność a nauki pedagogiczne, w tym pedagogika pracy * Rozdział III. Przemiany w filozofii edukacji * Rozdział IV. Przedmiot badań pedagogiki pracy * Rozdział V. Dorobek polskiej pedagogiki pracy * Rozdział VI. Charakterystyka punktu widzenia na przedmiot badań * Rozdział VII. Funkcje społeczne i zadania współczesnej pedagogiki pracy * Część druga. Przemiany w metodologii badań humanistycznej pedagogiki pracy * Rozdział I. Paradygmaty metodologiczne pedagogiki pracy * Rozdział II. Metodologia badań problemów humanistycznej pedagogiki pracy * Rozdział III. Problematyka języka pedagogiki pracy * Rozdział IV. Kierunki przemian przedmiotu badań humanistycznej pedagogiki pracy * Część trzecia. Przyszłość pracy wyznacznikiem przedmiotu badań humanistycznej pedagogiki pracy * Rozdział I. Myślenie o przyszłości w humanistycznej pedagogice pracy * Rozdział II. Przemiany w myśleniu o pracy ludzkiej * Rozdział III. Przemiany pracy wyznacznikiem przedmiotu badań pedagogiki pracy * Rozdział IV. Przemiany na rynku pracy a problematyka humanistycznej pedagogiki pracy * Rozdział V. Perspektywy pracy człowieka terenem badań humanistycznej pedagogiki pracy * Rozdział VI. Wybrane koncepcje teoretyczne przyszłości pracy * Rozdział VII. Ewolucja zawodów przedmiotem badań humanistycznej pedagogiki pracy * Rozdział VIII. Kierunki rozwoju humanistycznej pedagogiki pracy * Rozdział IX. Przyszłość pedagogiki pracy w świetle przemian pracy człowieka * Rozdział X. Praca jako siła etyczna * Rozdział XI. Przyszłość pracy a przyszłość szkoły obiektem zainteresowań humanistycznej pedagogiki pracy * Rozdział XII. Problematyka szkoły i edukacji zawodowej terenem badań humanistycznej pedagogiki pracy
Status dostępności:
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19103 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia strony 439-458.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej