570480
Książka
W koszyku
(Turystyka)
Podręcznik akademicki do hotelarstwa jest kierowany do wykładowców i studentów uczelni wyższych na kierunkach turystyka i rekreacja oraz hotelarstwo, jak również do praktyków gospodarczych zajmujących się na co dzień zarządzaniem i eksploatacją hoteli.Książka zawiera kompleksową wiedzę na temat hotelarstwa - jednego z najważniejszych elementów infrastruktury i biznesu turystycznego. Autorzy przedstawiają w nim:podstawy teoretyczne i terminologię,rynek usług hotelarskich - współczesne trendy rozwojowe,zagadnienia związanie z eksploatacją hotelu,zarządzanie hotelem - z naciskiem na najnowsze trendy, jakość, standaryzację i innowacyjność świadczonych usług,gastronomię i inne usługi towarzyszące.Do głównych zalet podręcznika należą:dostosowanie do programów nauczania,logiczna struktura i jasność wykładu,liczne przykłady z polskiej praktyki gospodarczej,słowniczek podstawowych terminów,bogata bibliografia,indeks rzeczowy.
CZĘŚĆ I. Podstawy hotelarstwa * Rozdział 1. Zarys historii hotelarstwa na świecie i w Polsce * Rozdział 2. Podstawowa terminologia związana z hotelarstwem * Rozdział 3. Wzajemne relacje między turystyką, hotelarstwem a gastronomią * Rozdział 4. Miejsce hotelarstwa w obsłudze ruchu turystycznego * Rozdział 5. Źródła prawa dotyczące hotelarstwa * CZĘŚĆ II. Rynek usług hotelarskich * Rozdział 6. Makro- i mikrootoczenie hotelarstwa * Rozdział 7. Rodzaje przedsiębiorstw hotelarskich * Rozdział 8. Klasyfikacja i kategoryzacja obiektów hotelarskich * Rozdział 9. Usługi hotelarskie jako produkt * Rozdział 10. Klasyfikacja usług hotelarskich * Rozdział 11. Zachowania konsumentów w hotelarstwie * Rozdział 12. Mierniki charakteryzujące hotelarstwo * Rozdział 13. Miejsce państwa na rynku usług hotelarskich * Rozdział 14. Organizacje hotelarskie na świecie i w Polsce * Rozdział 15. Kierunki rozwoju współczesnego hotelarstwa * CZĘŚĆ III. Eksploatacja hotelu * Rozdział 16. Części składowe współczesnego hotelu * Otoczenie eksploatacyjne obiektu hotelowego * Recepcja (wraz z holem hotelowym) * Część mieszkalna * Działalność służb pięter * Gastronomia hotelowa * Zaplecze techniczne obiektu hotelowego * Dyrekcja (wraz z komórkami funkcyjnymi i pomocniczymi) * Rozdział 17. Budowa, modernizacja i wyposażanie obiektów hotelarskich * Rozdział 18. Personel hotelowy * Rozdział 19. Standardy obsługi i techniki pracy w hotelu * Rozdział 20. Regulamin organizacyjny hotelu * Rozdział 21. Technologie informatyczne w hotelu * Rozdział 22. Internet w hotelarstwie * Rozdział 23. Współpraca podmiotów hotelarskich z biurami podróży * Rozdział 24. Obsługa osób niepełnosprawnych w hotelarstwie * Rozdział 25. Ochrona praw gości hotelowych i ich mienia * Rozdział 26. Łańcuchy, systemy i sieci hotelowe * CZĘŚĆ IV. Zarządzanie hotelem * Rozdział 27. Metody i techniki zarządzania w przedsiębiorstwie hotelarskim * Rozdział 28. Zarządzanie kadrami w hotelu * Rozdział 29. Zarządzanie marketingowe usługami hotelarskimi * Rozdział 30. Zarządzanie ceną usług hotelarskich * Rozdział 31. Zarządzanie kosztami w hotelarstwie * * Rozdział 32. Zarządzanie jakością usług hotelarskich * Rozdział 33. Zarządzanie bezpieczeństwem w hotelarstwie * Rozdział 34. Zarządzanie majątkiem hotelu * Rozdział 35. Zarządzanie strategiczne we współczesnym hotelu * CZĘŚĆ V. Gastronomia i usługi towarzyszące działalności hotelarskiej * Rozdział 36. Zasady prowadzenia działalności gastronomicznej w turystyce i hotelarstwie * Rozdział 37. Zakres działalności gastronomii hotelowej * Rozdział 38. Obsługa gości w gastronomii * Rozdział 39. Personel w działalności gastronomicznej * Rozdział 40. Obsługa konferencji * Rozdział 41. Piony rekreacyjny, sportowy i zdrowotny w działalności współczesnego obiektu * hotelarskiego * Rozdział 42. Pozostała działalność handlowa i usługowa hotelu
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18521 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 364-367. Indeks.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej