570522
Książka
W koszyku
Książka podejmuje pogłębioną, jednak syntetyczną refleksję nad koncepcją, strukturą i uwarunkowaniami zarządzania przedsiębiorstwem międzynarodowym. Stanowi próbę zaprezentowania podstawowych zagadnień problematyki internacjonalizacji firmy w postaci swoistej integracji różnorodności - integracji podstawowych i na wskroś autonomicznych funkcji przedsiębiorstwa: marketingu, zasobów ludzkich, finansów i rachunkowości, ale i też integracji odmienności, jaką stanowi współczesny świat - "globalna wioska" ze specyfiką i tożsamością poszczególnych rynków ekspansji międzynarodowej przedsiębiorstw. Takie podejście umożliwia holistyczne spojrzenie na zarządzanie przedsiębiorstwem międzynarodowym w złożonych i turbulentnych warunkach, jakie stwarzają rozległe i pogłębiające się procesy globalizacji. [z Wprowadzenia]
Wprowadzenie. Zarządzanie przedsiębiorstwem międzynarodowym - morfologia problematyki * Rozdział 1. Globalizacja - przesłanki i wyzwania dla przedsiębiorstw funkcjonujących na rynkach międzynarodowych * 1.1. Pojęcie i cechy globalizacji * 1.2. Geneza i przesłanki rozwoju procesu globalizacji * 1.3. Wymiary globalizacji * 1.4. Czynniki wpływające na procesy globalizacji * 1.5. Korzyści i zagrożenia procesu globalizacji * 1.6. Wyzwania i szanse dla przedsiębiorstw w warunkach globalizacji * Rozdział 2. Kultura - uwarunkowania zarządzania przedsiębiorstwem międzynarodowym * 2.1. Kultura a internacjonalizacja przedsiębiorstwa - obszary wpływu i zależności * 2.2. Kultura i kultura narodowa * 2.3. Klasyfikacje kultur narodowych * 2.4. Znaczenie wybranych elementów kultury dla działalności * przedsiębiorstw międzynarodowych * 2.5. Kultura organizacyjna przedsiębiorstwa międzynarodowego * Rozdział 3. Przedsiębiorstwo międzynarodowe - rozwój, strategie i struktury * 3.1. Umiędzynarodowienie jako forma rozwoju przedsiębiorstwa * 3.2. Strategie umiędzynarodowienia przedsiębiorstwa * 3.3. Systemy zarządzania i struktury organizacyjne przedsiębiorstw międzynarodowych * Rozdział 4. Strategie marketingowe przedsiębiorstw międzynarodowych * 4.1. Specyfika marketingu międzynarodowego * 4.2. Obszary i uwarunkowania strategicznych decyzji marketingowych przedsiębiorstwa międzynarodowego * 4.3. Wymiary strategii marketingu międzynarodowego * 4.4. Strategie wejścia przedsiębiorstwa na rynki zagraniczne * 4.5. Strategie obecności przedsiębiorstwa na rynkach międzynarodowych * Rozdział 5. Zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach międzynarodowych * 5.1. Geneza i kontekst międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi * 5.2. Pojęcie i cechy zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach międzynarodowych * 5.3. Podejścia do zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach międzynarodowych * 5.4. Modele kompetencyjne w zarządzaniu zasobami ludzkimi * 5.5. Misje zagraniczne pracowników * 5.6. Systemy wynagradzania w przedsiębiorstwach międzynarodowych * 5.7. Rozwój zasobów ludzkich w przedsiębiorstwach międzynarodowych * 5.8. Zarządzanie różnorodnością * 5.9. Wyzwania w obszarze międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi * Rozdział 6. Zarządzanie finansami w przedsiębiorstwach międzynarodowych * 6.1. Specyficzne problemy zarządzania finansami przedsiębiorstwach międzynarodowych * 6.2. Zarządzanie kapitałem obrotowym w przedsiębiorstwach międzynarodowych * 6.3. Budżetowanie kapitałowe w przedsiębiorstwach międzynarodowych * 6.4. Zarządzanie strukturą kapitału w przedsiębiorstwach międzynarodowych * 6.5. Zarządzanie ryzykiem w przedsiębiorstwach międzynarodowych * 6.6. Wpływ internacjonalizacji na efektywność i produktywność przedsiębiorstw międzynarodowych * 6.7. Transfery wewnętrzne przedsiębiorstw międzynarodowych * 6.8. Przedsiębiorstwa międzynarodowe a podatki * Rozdział 7. Rachunkowość przedsiębiorstw międzynarodowych * 7.1. Pojęcie rachunkowości międzynarodowej - specyfika i znaczenie dla przedsiębiorstw działających na rynkach zagranicznych * 7.2. Struktura rachunkowości międzynarodowej * 7.3. Rachunkowość międzynarodowa jako uniwersalny system zarządzania przedsiębiorstwem międzynarodowym * 7.4. Wymiar komparatywny rachunkowości międzynarodowej * 7.5. Rachunkowość finansowa i zarządcza transakcji zagranicznych przedsiębiorstw międzynarodowych * Zakończenie. Integracja różnorodności w zarządzaniu przedsiębiorstwem międzynarodowym - próba syntezy
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56034 (1 egz.)
Kaucja: 48,52 zł
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia na stronach [321]-345. Indeks.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej