568576
Książka
W koszyku
(Biblioteka Nowoczesnego Menedżera)
To praktyczna i narzędziowa książka adresowana do specjalistów i menedżerów odpowiedzialnych w firmach za wszelkie aspekty krajowego oraz międzynarodowego transportu towarów, a także do małych i średnich przedsiębiorców, oferując im w jak najprostszy sposób podstawową wiedzę organizacyjną i handlową na temat szeroko rozumianej współpracy ze spedytorem czy przewoźnikiem. W zakresie wiedzy handlowej przedsiębiorcy znajdą informacje, jak analizować rynek transportowy, znaleźć właściwych spedytorów czy przewoźników, wynegocjować z nimi dogodne stawki za świadczone usługi lub ustalić warunki umów o świadczenie usług spedycyjnych. Na etapie zawierania umów przedsiębiorcy będą mogli wesprzeć się książką przy szukaniu właściwych zabezpieczeń i ograniczaniu ryzyka wynikającego ze współpracy z partnerem z rynku transportowo-spedycyjno-logistycznego (tzw. branży TSL) i zmiennej sytuacji rynkowej. Autor książki przekazuje ponadto praktyczne informacje o tym, jak posługiwać się dokumentami spedycyjnymi i transportowymi, a także jak przygotować listy przewozowe, gdy trzeba będzie złożyć je w banku, rozliczając umowę handlową tzw. akredytywą dokumentową. Ze względu na skalę reklamacji z tytułu szkód w transporcie autor starał się w szczególności rozbudować informacje na ten temat. W związku z tym, że skuteczne reklamacje transportowe powinny być właściwie przygotowane już na etapie wykrycia wad, a także wymaga się przestrzegania przy ich zgłaszaniu odpowiednich terminów i procedur, autor przedstawił właściwe uregulowania, pojawiające się na ten temat w konwencjach przewozowych czy ustawach. Dokładna analiza systemu uwarunkowań prawnych i zwyczajowych dotyczących usług transportowych oraz spedycyjnych ma umożliwić przedsiębiorcom prawidłowe uzasadnienie składanych reklamacji czy ich dochodzenie na dalszych etapach procesu reklamacyjnego. Wiele przedstawionych w książce koncepcji starano się wyjaśnić przykładami.
Rozdział 1. Transport w systemie logistycznym przedsiębiorstwa * 1.1. Procesy logistyczne w przedsiębiorstwie * 1.2. System transportowo-spedycyjny przedsiębiorstwa * 1.3. Bazy informacji o przewoźnikach i spedytorach * 1.4. Giełdy transportowe * Rozdział 2. Uwarunkowania prawno-zwyczajowe decyzji transportowych * 2.1. Konwencje przewozowe i rozporządzenia Parlamentu Europejskiego * 2.2. Umowy transportowe i spedycyjne w prawie cywilnym * 2.3. Ustawy branżowe dotyczące transportu * 2.4. Zwyczaje transportowe * 2.5. Prawo właściwe w umowach transportowych * Rozdział 3. Zawieranie umów transportowych * 3.1. Sposoby zawierania umów z przewoźnikami i spedytorami * 3.2. Umowy ramowe w transporcie i spedycji * 3.3. Ogólne warunki przewozu * 3.4. Zabezpieczanie rozstrzygania spraw spornych * Rozdział 4. Transport drogowy * 4.1. Procedury wysyłkowe w Prawie przewozowym * 4.2. Konwencja CMR * 4.3. Dokumenty w transporcie drogowym * 4.4. Umowa ADR * Rozdział 5. Transport kolejowy * 5.1. Procedury wysyłkowe w transporcie kolejowym * 5.2. Konwencje COTIF/CIM i SMGS * 5.3. Dokumenty w transporcie kolejowym * 5.4. Instrukcje ładunkowe kolei * Rozdział 6. Transport morski * 6.1. Procedury wysyłkowe w transporcie morskim * 6.2. Reguły Hasko-Visbijskie i nowe Reguły Rotterdamskie * 6.3. Dokumenty w transporcie morskim * 6.4. Kodeks morski * Rozdział 7. Transport lotniczy * 7.1. Procedury wysyłkowe w transporcie lotniczym * 7.2. Konwencja Montrealska * 7.3. Dokumenty w transporcie lotniczym * 7.4. Stowarzyszenia IATA i ICAO * Rozdział 8. Współpraca ze spedytorem * 8.1. Zakres usług spedycyjnych * 8.2. Procedury współpracy ze spedytorem * 8.3. Dokumenty spedycyjne * 8.4. Uzanse OPWS 2010 * 8.5. Organizacje FIATA i CLECAT * Rozdział 9. Negocjowanie bazy dostawy według Incoterms 2010 * 9.1. Baza dostawy * 9.2. Terminy uniwersalne w Incoterms 2010 * 9.3. Terminy morskie w Incoterms 2010 * 9.4. Procedury bezpieczeństwa w transporcie * 9.5. Terminy Combiterms 2011 i RAFTD * 9.6. Zasady negocjowania bazy dostawy * Rozdział 10. Ryzyko i ubezpieczenia w transporcie * 10.1. Ryzyko transportowe * 10.2. Ubezpieczenia cargo * 10.3. Klauzula ICC A * 10.4. Klauzula ICC B * 10.5. Klauzula ICC C * 10.6. Ubezpieczenia OCP i OCS * Rozdział 11. Dokumenty transportowe w akredytywie * 11.1. Dokumenty transportowe a baza dostawy * 11.2. Wymagania dotyczące dokumentów w zwyczajach UCP 600 * 11.3. Weryfikacja dokumentów przez bank według zwyczajów * 11.4. Postępowanie w przypadku błędów w dokumentach transportowych * Rozdział 12. Procedury reklamacyjne wobec przewoźników i spedytorów * 12.1. Specyfika i rodzaje reklamacji transportowych * 12.2. Siła wyższa jako zwolnienie od odpowiedzialności * 12.3. Procedury reklamacyjne w Rozporządzeniu Ministra Transportu * 12.4. Reklamacje wobec spedytorów według OPWS 2010 * 12.5. Problem winy spedytora w wyborze podwykonawcy * Rozdział 13. Reklamacje w transporcie drogowym * 13.1. Dochodzenie reklamacji drogowych według Prawa przewozowego * 13.2. Reklamacje w transporcie drogowym według Konwencji CMR * 13.3. Tryby zabezpieczenia roszczenia przy załadunku * 13.4. Tryb postępowania przy zgłaszaniu reklamacji * 13.5. Załatwianie reklamacji przez przewoźnika * Rozdział 14. Reklamacje w transporcie kolejowym, morskim i lotniczym * 14.1. Dochodzenie reklamacji kolejowych według Prawa przewozowego * 14.2. Reklamacje kolejowe według Konwencji COTIF/CIM * 14.3. Kolejowe procedury reklamacyjne w Konwencji SMGS * 14.4. Reklamacje morskie według Konwencji RHV * 14.5. Planowane procedury morskie w Regułach Rotterdamskich * 14.6. Reklamacje w transporcie lotniczym * Zakończenie * Załączniki * 1. Rozporządzenie Ministra Transportu i Budownictwa w sprawie ustalania stanu przesyłek oraz postępowania reklamacyjnego (wyciąg) * 2. Ogólne Polskie Warunki Spedycyjne 2010 - OPWS 2010 opracowane przez Polską Izbę Spedycji i Logistyki (wyciąg)
Status dostępności:
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 656 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 263-264.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej