570363
Książka
W koszyku
Fenomen gwałtownego rozwoju usług w XXI w. pojawił się w gospodarce światowej równolegle z kreowaniem nowoczesnej logistyki w przedsiębiorstwach jako ogniwach międzynarodowego łańcucha dostaw. W książce przedstawiono, na podstawie najnowszych wyników badań empirycznych oraz w kontekście literatury przedmiotu, takie metody i techniki zarządzania logistycznego usługami, które warunkują uzyskanie przewagi konkurencji na rynkach globalnych. Publikacja jest nowatorskim podejściem do międzynarodowej wymiany usług i przepływów gospodarczych. Szczególną wagę przypisano hybrydyzacji usług masowych specjalistycznych oraz centrów usług wspólnych, a także nowoczesnej infrastrukturze, niezbędnej do logistycznej obsługi usług.
Wstęp * ROZDZIAŁ 1. Internacjonalizacja jako nowy paradygmat logistyki w usługach * 1.1. Determinanty współczesnych zadań produkcji i dystrybucji usług * 1.1.1. Wzrastająca rola internacjonalizacji działalności usługowej * 1.1.2. Zwiększający się proces dywersyfikacji w produkcji usług * 1.1.3. Gwałtowny wzrost popytu na e-uslugi * 1.2. Ważniejsze kryteria klasyfikacji usług * 1.2.1. Świadczenia usług a ich cechy - kryterium pierwsze * 1.2.2. Wielkość i zakres świadczenia usług - kryterium drugie * 1.2.3. Międzynarodowa wymiana usług a międzynarodowa migracja czynników wytwórczych - kryterium trzecie * 1.3. Znaczenie infrastruktury komunikacyjnej w świadczeniu usług * ROZDZIAŁ 2. Stopień hybrydyzacji usług * 2.1. Atrybuty logistyczne usługi * 2.1.1. Badania cech usług * 2.2. Niematerialność usług i jej konsekwencje * 2.2.1. Pomiar jakości usług * 2.2.2. Transport w usługach * 2.2.3. Magazynowanie w usługach * 2.3. Elementy łańcucha wartości w procesie świadczenia usług * ROZDZIAŁ 3. Ewolucja logistycznej obsługi usług masowych * 3.1. Rola logistyki w obsłudze usług masowych * 3.2. Ocena działalności logistycznej w firmach świadczących usługi masowe, wyniki badań * 3.3. Strategiczne i operacyjne metody zarządzania logistyką w usługach * ROZDZIAŁ 4. Operacjonalizacja logistyczna usług specjalistycznych * 4.1. Cele i zasady operacjonalizacji usług w praktyce przedsiębiorstw * 4.2. Wyniki badań operacjonalizacji usług w praktyce przedsiębiorstw * 4.3. Czynniki stymulujące i ograniczające operacjonalizację usług * 4.3.1. Wyposażenie techniczne ułatwiające świadczenie usługi * 4.3.2. Środowisko świadczenia usługi * ROZDZIAŁ 5. Centra Usług Wspólnych jako przykład internacjonalizacji działalności usługowej * 5.1. Istota, rola i zadania CUW * 5.1.1. Typy i rodzaje CUW * 5.2. Przykłady funkcjonowania CUW - stan obecny, perspektywy, uwarunkowania * 5.2.1. Rodzaje procesów realizowanych w CUW * 5.3. Ważniejsze kierunki rozwoju CUW w nowoczesnej gospodarce * ROZDZIAŁ 6. Logistyczne podstawy modelowania usług w XXI wieku * 6.1. Standaryzacja czy uniwersalizacja usług? * 6.1.1. Zasoby i materiały wykorzystywane w procesie usługowym * 6.1.2. Gospodarowanie zapasami * 6.1.3. Dostępna infrastruktura logistyczna * 6.1.4. Logistyczny system informacji * 6.2. Zakres podmiotowy i przestrzenny modelowania usług * 6.3. Ważniejsze zasady modelowania logistyki w usługach
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56037 (1 egz.)
Kaucja: 34,30 zł
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 166-169.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej