570418
Książka
W koszyku
Dydaktyka specjalna. Od systematyki do projektowania dydaktyk specjalistycznych to zbiór analiz i przegląd dydaktyk specjalistycznych, będąca praktycznym rozwinięciem definicji i systematyk zawartych w publikacji Dydaktyka specjalna. Od wzorca do interpretacji.Te dwie publikacje stanowią jedyne na rynku kompletne źródło wiedzy na temat dydaktyki specjalnej. Poszczególne rozdziały książki Dydaktyka specjalna. Od wzorca do interpretacji Autorka ukierunkowała na dookreślanie znaczeń (definicje, klasyfikacje) oraz budowanie systematyki dydaktyki specjalnej i opracowanie założeń do projektowania dydaktyk specjalistycznych. Daje to podstawy wyjaśniania rzeczywistości edukacyjnej także przez rozważanie inspirujących badawczo obszarów dydaktyki specjalnej, wyłanianie i nazywanie jej kanonów, formułowanie prawidłowości dydaktycznych oraz rozpoznawanie swoistości dydaktyki specjalnej. Przyjęte w tej publikacji definicje i systematyka dydaktyki specjalnej stały się pewnego rodzaju wykładnią dla analiz i przeglądu dydaktyk specjalistycznych, które zostały zaprezentowane w publikacji pt. Dydaktyka specjalna. Od systematyki do projektowania dydaktyk specjalistycznych.
W kierunku dookreślania znaczeń i budowania systematyki dydaktyki specjalnej * CZĘŚĆ I. DYDAKTYKA SPECJALNA – ŹRÓDŁA HISTORYCZNE, PERSPEKTYWA BADAWCZA, PROJEKTOWANIE DYDAKTYK SPECJALISTYCZNYCH * Uczniowie z niepełnosprawnością wzroku, z niepełnosprawnością słuchu, z niepełnosprawnością intelektualną, z niedostosowaniem społecznym – uwagi historyczne * Dydaktyka specjalna – teoretyczne i empiryczne podstawy kształcenia uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych * Dydaktyka specjalna – system znaczeń i relacji w projektowaniu dydaktyk specjalistycznych * CZĘŚĆ II. DYDAKTYKI SPECJALISTYCZNE ZDEFINIOWANE * Dydaktyka kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną * Tyflodydaktyka – kształcenie uczniów z niepełnosprawnością wzroku * Surdodydaktyka – kształcenie uczniów z niepełnosprawnością słuchu * Dydaktyka terapeutyczno-lecznicza – kształcenie uczniów z chorobą przewlekłą * Dydaktyka resocjalizacyjna – kształcenie uczniów z niedostosowaniem społecznym * Dydaktyka korekcyjna – kształcenie uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się * CZĘŚĆ III. DYDAKTYKI SPECJALISTYCZNE NIEZDEFINIOWANE * Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na szczególne uzdolnienia – dydaktyka uczniów zdolnych, uzdolnionych i utalentowanych * Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na uwarunkowania kulturowe – dydaktyka edukacji międzykulturowej * Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na spektrum autyzmu * Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na mózgowe porażenie dziecięce * Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na nadpobudliwość psychoruchową z zaburzeniami koncentracji uwagi * Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na zaburzenia mowy * CZĘŚĆ IV. DYDAKTYKI SPECJALISTYCZNE NIEDOOKREŚLONE * Kształcenie uczniów głuchoniewidomych * Kształcenie uczniów z wieloraką, złożoną niepełnosprawnością – poszukiwanie możliwości wszechstronnego rozwoju * Niektóre rzadkie zespoły genetyczne i wady wrodzone – nowerozpoznania wyzwaniem dla kształcenia * WYBRANE ASPEKTY PRAWNE * Dokumenty międzynarodowe i polskie akty prawne w sprawie kształcenia uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych * ZAMIAST ZAKOŁCZENIA * Niektóre koncepcje pogłębiające przegląd „jedności w zróżnicowaniu” ze względu na uczestników procesu kształcenia
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18671 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia przy pracach.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej