571299
Książka
W koszyku
Przedsiębiorstwo hotelowe : aspekty ekonomiczne, finansowe i organizacyjne / Daniel Puciato. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2016. - 290 stron : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
Podręcznik zawiera współczesną wiedzę na temat przedsiębiorstwa hotelowego w aspekcie jego ekonomiki, finansów i rachunkowości oraz organizacji, zarządzania i marketingu. W książce omówiono m.in. tendencje występujące w strukturze instytucjonalnej rynku hotelowego, struktury i kulturę organizacyjną współczesnych hoteli, podstawowe formy prawno-organizacyjne tego rodzaju podmiotów gospodarczych, politykę cenową, metody sterowania ryzykiem, współczesne koncepcje zarządzania operacyjnego i strategicznego oraz kierunki innowacyjnej komunikacji marketingowej. Podręcznik adresowany jest do studentów kierunków: turystyka i rekreacja, ekonomia, zarządzanie oraz finanse i rachunkowość, jak również do doktorantów, pracowników naukowo-dydaktycznych, przedstawicieli praktyki gospodarczej oraz wszystkich pasjonatów hotelarstwa.
Wstęp * Rozdział I. Przedsiębiorstwo hotelowe jako podmiot rynku turystycznego * 1.1. Pojęcie przedsiębiorstwa hotelowego * 1.2. Cechy, funkcje, cele i zasady funkcjonowania przedsiębiorstwa hotelowego * 1.3. Przedmiot działalności przedsiębiorstwa hotelowego * 1.4. Zróżnicowanie funkcjonalne przedsiębiorstw hotelowych * 1.5. Formy prawno-organizacyjne hoteli * 1.6. Tendencje w zakresie struktury instytucjonalnej rynku * 1.7. Powiązania hotelu z innymi podmiotami rynku turystycznego * Rozdział II. Ekonomiczne i finansowe aspekty funkcjonowania przedsiębiorstwa hotelowego * 2.1. Ekonomika hotelu * 2.2. Rachunkowość zarządcza * 2.3. Nowoczesna polityka cenowa * 2.4. Finanse przedsiębiorstwa hotelowego * 2.5. Zarządzanie ryzykiem * Rozdział III. Organizacyjne aspekty funkcjonowania przedsiębiorstwa hotelowego * 3.1. Rodzaje struktur działalności gospodarczej w przedsiębiorstwach hotelowych * 3.2. Podstawowe komórki organizacyjne w hotelu * 3.3. Kultura organizacyjna w hotelu * 3.4. Zarządzanie zasobami ludzkimi w hotelu * 3.5. Współczesne metody zarządzania w przedsiębiorstwie hotelowym * 3.6. Nowoczesny marketing w hotelu * 3.7. Jakość obsługi gościa hotelowego * 3.8. Strategie i modele biznesu hotelowego * 3.9. Społeczna odpowiedzialność biznesu hotelowego
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 64 (1 egz.)
Kaucja: 45,00 zł
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 280-288.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej