570458
Książka
W koszyku
(Dissertationes Paedagogicae ; 02)
Część I * Kompetencje nauczycieli jako kategoria pojęciowa współczesnej pedeutologii * Rozdział I * Teoretyczne aspekty kompetencji nauczycielskich * 1.1. Społeczno-kulturowy kontekst nabywania kompetencji nauczycielskich * 1.2. Szkolnictwo polskie po okresie wielkiej zmiany * 1.3. Nauczyciel w zmieniającej się rzeczywistości edukacyjnej * 1.4. Doskonalenie nauczycieli w świetle potrzeb i możliwości szkoły * 1.5. Założenia nabywania i doskonalenia kompetencji nauczycielskich * Rozdział II * Koncepcje nabywania kompetencji nauczycielskich * 2.1. Humanistyczny model nabywania kompetencji nauczycielskich * 2.2. Emancypacja poprzez edukację nauczycielską * 2.3. Refleksyjna praktyka w kształceniu nauczycieli * 2.4. Kompetencje pragmatyczne nauczycieli * 2.5. Kompetencje wynikające z etyki zawodowej * * Rozdział III * Nowe spojrzenie na rolę nauczyciela * 3.1. W poszukiwaniu profesjonalnych wizji zawodu nauczyciela * 3.2. Praktyka w kształceniu nauczycieli wspomagająca profesjonalizm w pracy pedagogicznej * 3.3. Nauczycielska samodzielność w sytuacjach nauczania * 3.4. Współczesne spojrzenie na rolę zawodową nauczyciela * Część II * Profesjonalizm, kompetencje, rola nauczyciela jako przedmiot badań nauk społecznych * Rozdział IV * Badania pedeutologiczne w kontekście zmiany społecznej * 4.1. Zmiany w badaniach społecznych * 4.2. Zmiana społeczna i jej znaczenie dla badań pedagogicznych * 4.3. Zmiana społeczna i jej znaczenie dla badań nauczycieli * * Rozdział V * Proces badawczy – założenia i realizacja * 5.1. Paradygmat interpretatywny i krytyczny * 5.2. W poszukiwaniu strategii badawczej * 5.3. Teoria ugruntowana jako praktyka badania jakościowego * 5.4. Cel i problematyka badawcza * 5.5. Postępowanie badawcze * 5.5.1. Dobór uczestników badań * 5.5.2. Metody i techniki badawcze * 5.6. Organizacja i teren badań * Część III * „Sami o sobie” nauczyciele w świetle przeprowadzonych badań * Rozdział VI * Droga do zawodu w narracjach nauczycieli * 6.1. Dlaczego ten zawód? * 6.2. Tradycja rodzinna – świadomy wybór czy determinizm sytuacyjny (?) * 6.3. Powołanie – między dziecięcym marzeniem a „dorosłą rzeczywistością” * 6.4. Autorytet – motywacje pozytywne i negatywne * 6.5. Między przypadkiem a koniecznością – różne drogi do zawodu * Rozdział VII * Nabywanie kompetencji zawodowych w świetle badań własnych * 7.1. Podstawy metodologiczne kompetencji zawodowych nauczycieli * 7.2. System edukacji a system kształcenia nauczycieli * 7.3. Nauczyciele w procesie doskonalenia zawodowego * 7.4. Nauczyciele o swoich kompetencjach zawodowych * Zamiast zakończenia – Samowiedza nauczycieli w świetle badań nad profesjonalizmem, kompetencjami i rolą * Wykaz aktów prawnych * Bibliografia * Załączniki * Ankieta do nauczycieli * Ankieta do dyrektorów szkół * Spis tabel * Spis rysunków
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19009 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Wykaz aktów prawnych na stronie 204. Bibliografia na stronach 205-216.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej