568864
Książka
W koszyku
Praca prezentuje autorski interdyscyplinarny model kompetencji relacyjnej w ramach współpracy gospodarczej. Nowością jest wprowadzenie do modelu, obok zmiennych ekonomicznych, dodatkowych zmiennych psychologicznych. Celem publikacji jest zintegrowanie teorii i koncepcji z obszaru nauk o zarządzaniu z dorobkiem współczesnej psychologii. W pierwszej części pracy przedstawione zostały teoretyczne podstawy współpracy międzyorganizacyjnej na poziomie przedsiębiorstwa, zespołów zaangażowanych w kooperację i jednostkowym (kierowniczym i pracowniczym). W drugiej części w oparciu o wyniki badań własnych autorka buduje psychologiczny portret kierownika, pracownika i zespołu zaangażowanych w międzyorganizacyjną współpracę. Książka zainteresuje menedżerów odpowiedzialnych za kooperację gospodarczą, ukazując rolę takich zmiennych, jak współdzielone przywództwo i regulowanie wpływu w procesach kierowania zespołami oraz motywacji autonomicznej i zaangażowania w pracę.
Wstęp * Rozdział 1. Psychologiczne uwarunkowania kompetencji relacyjnej – przegląd teoretyczny * 1.1. Rodzaje kooperacji gospodarczej – wprowadzenie * 1.2. Współpraca gospodarcza jako przejaw współzależności społecznej * 1.3. Współpraca gospodarcza na wymiarach sprawczości i wspólnotowości * 1.4. Psychologiczne efekty współpracy gospodarczej – przegląd zagadnień * 1.5. Współpraca międzyorganizacyjna w perspektywie teorii identyfikacji społecznej i jej rozszerzeń * 1.6. Zaufanie jako warunek sine qua non współpracy * 1.6.1. Charakterystyka zaufania interpersonalnego w organizacji * Rozdział 2. Psychologiczne zespołowe czynniki sukcesu w kooperacji gospodarczej * 2.1. Cele a efektywność zespołów * 2.2. Spójność zespołu a efektywność * 2.3. Struktura oraz skład zespołu a efektywność * 2.4. Procesy kierowania i regulacji wpływu w zespole a efektywność * 2.5. Motywacja i zaangażowanie w pracę a efektywność zespołów * Rozdział 3. Założenia teoretyczne modelu badawczego * 3.1. Ogólna charakterystyka modelu * 3.1.1. Model wymagania – zasoby pracy * 3.1.2. Oparty na dowodach model zaangażowania * 3.2. Postawa prokooperacyjna * 3.2.1. Indywidualny wymiar kompetencji relacyjnej – rola zasobów osobistych * 3.2.2. Zespołowy wymiar kompetencji relacyjnej – rola zasobów pracy w zespole * 3.2.3. Organizacyjny wymiar kompetencji relacyjnej * Rozdział 4. Badania własne * 4.1. Założenia modelu badawczego * 4.1.1. Cel, problemy i hipotezy * 4.1.2. Zmienne i zastosowane narzędzia pomiaru * 4.1.3. Etapy badania, dobór i charakterystyka próby, procedura badań * 4.2. Ilościowa analiza wyników badań * 4.2.1. Prokooperacyjna orientacja kierowników * 4.2.2. Prokooperacyjna orientacja badanych członków zespołów * 4.2.3. Predyktory zaangażowania w pracę * 4.3. Orientacja prokooperacyjna zespołów a kompetencja relacyjna * 4.3.1. Rola kierownika w kształtowaniu zaangażowania w pracę zespołów * 4.3.2. Wpływ zaangażowania w pracę na kompetencje organizacyjne * 4.4. Podsumowanie i wnioski z przeprowadzonych badań * Rozdział 5. Kształtowanie orientacji prokooperacyjnej pracowników zaangażowanych w międzyorganizacyjną współpracę – rekomendacje dla praktyki zarządzania ludźmi * Załączniki * Bibliografia * Spis tabel i rysunków.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56347 (1 egz.)
Kaucja: 45,00 zł
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Patronem wydania jest Uniwersytet Śląski w Katowicach.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 163-195.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej