571314
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Zaburzenia komunikacji pisemnej to zbiór tekstów, których autorami są najwybitniejsi polscy specjaliści w zakresie problematyki trudności w czytaniu i pisaniu. Tytułowe zaburzenia są w recenzowanej pozycji ukazane wieloaspektowo i z punktu widzenia różnych dziedzin wiedzy. To nie tylko wartościowa od strony naukowej publikacja, ale też książka o walorach praktycznych, pozwalająca nauczycielom, wychowawcom, logopedom czy rodzicom zrozumieć istotę problemów, które mogą występować w związku z opanowywaniem sztuki posługiwania się słowem pisanym. Z recenzji prof. dra hab. Edwarda Łuczyńskiego LOGOPEDIA XXI WIEKU to jeden z najważniejszych projektów wydawnictwa naukowego Harmonia Universalis. Obejmuje on. stworzenie serii monografii naukowych z zakresu najistotniejszych problemów współczesnej logopedii pod redakcją prof. UG, dra hab. Stanisława Milewskiego oraz prof. UG, dr hab. Ewy Czaplewskiej z Katedry Logopedii Uniwersytetu Gdańskiego, pod oficjalnym patronatem Polskiego Towarzystwa Logopedycznego.
CZĘŚĆ I. Uwarunkowania oraz symptomatologia zaburzeń komunikacji pisemnej. Orientacje teoretyczne i perspektywy badawcze * ROZDZIAŁ 1. Zaburzenia komunikacji pisemnej - autorska propozycja modelu patomechanizmu dysleksji * ROZDZIAŁ 2. Komunikacja pisemna i jej zaburzenia w perspektywie logopedycznej * ROZDZIAŁ 3. Psycholingwinistyczny model nabywania czytania i pisania w języku polskim - perspektywa rozwojowa i kliniczna * ROZDZIAŁ 4. Trudności w czytaniu i pisaniu w kontekście różnych paradygmatów badawczych * ROZDZIAŁ 5. Jak neurobiologia wyjaśnia trudności w nauce czytania i pisania * ROZDZIAŁ 6. Klasyfikacja błędów w pisaniu * ROZDZIAŁ 7. Ortografia a umiejętność pisania * ROZDZIAŁ 8. Grafomotoryka i jej zaburzenia * ROZDZIAŁ 9. Umiejętność czytania - symptomatologia trudności * ROZDZIAŁ 10. Co nam mówi o czytaniu i jego zaburzeniach czysta aleksja u pacjentów z uszkodzeniem ośrodkowego układu nerwowego * ROZDZIAŁ 11. Paradoks dysleksji. Trudności nie tylko w sferze języka, czytania i pisania * CZĘŚĆ II. Trudności w czytaniu i pisaniu u osób z rozwojowymi i nabytymi zaburzeniami mowy * ROZDZIAŁ 12. Trudności w czytaniu i pisaniu u osób z dyslalią * ROZDZIAŁ 13. Trudności w czytaniu i pisaniu u dzieci ze specyficznymi zaburzeniami językowymi (SLI) * ROZDZIAŁ 14. Zaburzenia czytania u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym * ROZDZIAŁ 15. Zaburzenia pisania u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym * ROZDZIAŁ 16. Trudności w czytaniu i pisaniu u osób niesłyszących i słabosłyszących - uwarunkowania i symptomatologia * ROZDZIAŁ 17. Trudności w czytaniu i pisaniu u osób niesłyszących i słabosłyszących - diagnoza i terapia * ROZDZIAŁ 18. Trudności w czytaniu i pisaniu w jąkaniu oraz giełkocie * ROZDZIAŁ 19. Zaburzenia komunikacji pisemnej u osób z dyzartrią * ROZDZIAŁ 20. Komunikacja pisemna w zespołach afazji. Zaburzenia pisania * ROZDZIAŁ 21. Patologia prawej półkuli a komunikacja pisemna * ROZDZIAŁ 22. Zaburzenia komunikacji pisemnej u osób z chorobą Alzheimera * CZĘŚĆ III. Diagnoza trudności w czytaniu i pisaniu. Wspomaganie rozwoju, terapia * ROZDZIAŁ 23. Teoretyczne podstawy procesu diagnozowania trudności w czytaniu i pisaniu * ROZDZIAŁ 24. Procedury diagnozowania dysleksji rozwojowej w poradnictwie * ROZDZIAŁ 25. Diagnoza ryzyka specyficznego zaburzenia uczenia się w obszarze czytania i pisania z wykorzystaniem baterii diagnostycznej IBE * ROZDZIAŁ 26. Diagnoza rozwoju intelektualnego dzieci z zaburzeniami czytania i pisania oraz rozwoju językowego * ROZDZIAŁ 27. Psychometryczne podstawy diagnozy trudności w czytaniu i pisaniu czyli dlaczego potrzebujemy testów * ROZDZIAŁ 28. Rozpoznawanie dysleksji rozwojowej u dzieci dwujęzycznych - przekonania, dylematy, kontrowersje * ROZDZIAŁ 29. Starszy uczeń z dysleksją - problemy i wyzwania dla systemu edukacyjnego * ROZDZIAŁ 30. Postępowanie terapeutyczne w przypadku dysleksji rozwojowej * ROZDZIAŁ 31. Wspomaganie rozwoju językowego dzieci z trudnościami w opanowaniu czytania i pisania (ze szczególnym uwzględnieniem dzieci z dysleksją rozwojową) * ROZDZIAŁ 32. Metoda dobrego startu MDS Marty Bogdanowicz w kształtowaniu komunikacji pisemnej
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19014 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 808-895. Indeks.
Zalecana literatura przy rozdziałach.
Uwaga dotycząca języka
Streszczenie rozdziałów również w języku angielskim.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej