571314
Książka
W koszyku
Praca ta ma na celu przede wszystkim zwrócenie uwagi Czytelnika na najistotniejsze problemy szkolnej edukacji fizycznej, które pośrednio lub bezpośrednio mogą wpływać na jakość kultury fizycznej. Poza tym, okolicznością sprzyjającą zmianom w jakości kształcenia i wychowania jest zwiększanie autonomii szkół. Książka obejmuje jedynie wybrane, ale bardzo istotne obszary w procesie edukacji fizycznej. Pomimo że jej treść została opracowana na poziomie ogólnym, to jednak zawiera wiele zweryfikowanych przykładów, które nie tylko wyjaśniają poruszane w niej problemy, ale także mogą być zastosowane w praktyce.
Wstęp * Rozdział I Zadania szkoły w procesie przygotowania uczniów do uczestnictwa w kulturze fizycznej * 1.1. Edukacja fizyczna promująca wartości ciała * 1.2. Proces nauczania rozumienia potrzeb cielesnych * 1.3. Świadome ćwiczenie ciała * Bibliografia * Rozdział II Programowanie, planowanie i realizacja zajęć wychowania fizycznego * 2.1. Tworzenie programów autorskich * 2.2. Planowanie pracy * 2.3. Innowacyjne formy realizacji programu wychowania fizycznego * 2.4. Propozycja organizacji zajęć wychowania fizycznego do wyboru * Bibliografia * Rozdział III Współczesny nauczyciel wychowania fizycznego * 3.1. U źródeł pedeutologii * 3.2. Kwalifikacje i kompetencje współczesnego nauczyciela wychowania fizycznego * 3.3. Sylwetka absolwenta wyższej uczelni wychowania fizycznego * 3.3.1. Dobór na studia i kształcenie wychowawców fizycznych – analiza aktualnego stanu * 3.3.2. Postulowany model kształcenia nauczycieli wychowania fizycznego * 3.4. Działalność innowacyjno-badawcza i publicystyczna nauczyciela wychowania fizycznego * 3.4.1. Homo incontentus * 3.4.2. Innowacja pedagogiczna w wychowaniu fizycznym * 3.4.3. Aktywność badawcza i publikacyjno-wydawnicza nauczyciela * 3.5. Wykorzystanie technologii informatycznej w wychowaniu fizycznym * 3.6. Rozwój zawodowy nauczyciela wychowania fizycznego * Bibliografia * Rozdział IV Uczeń w nowym systemie fizycznej edukacji * 4.1. Istota procesu fizycznego kształcenia i wychowania * 4.2. Fizyczne kształcenie * 4.3. Fizyczne wychowanie * 4.4. Istota i rozumienie nowoczesnościw wychowaniu fizycznym * 4.4.1. Edukacja permanentna * 4.4.2. Autoedukacja * 4.4.3. Prospekcja, czyli wychowanie dla przyszłości * 4.4.4. Intelektualizacja w wychowaniu fizycznym * 4.4.5. Humanizacja procesu fizycznej edukacji * 4.4.6. Indywidualizacja w fizycznym kształceniu i wychowaniu * 4.4.7. Szkoła przedłużona i środowiskowa * 4.4.8. Autokreacja * 4.5. Uczniowskie dylematy * Bibliografia * Rozdział V Badanie jakości pracy szkoły w zakresie kultury fizycznej * 5.1. Badania ilościowe i jakościowe w procesie szkolnego kształcenia i wychowania * 5.2. Ocena jakości pracy szkoły w zakresie kultury fizycznej * 5.3. Ocena jakości szkolnego wychowania fizycznego * 5.4. Przykład narzędzia do badania jakości pracy szkoły w zakresie kultury fizycznej * Bibliografia * Rozdział VI Ocena jakości pracy ucznia w zakresie wychowania fizycznego * 6.1. Pomiar i ocena szkolna w wychowaniu fizycznym * 6.2. Ocena z wychowania fizycznego na tle jej funkcji * 6.3. Ocena postaw uczniów wobec kultury fizycznej * 6.4. Wpływ oceny na motywowanie uczniów do aktywności na lekcji * 6.5. Samoocena i samokontrola w ocenie osiągnięć ucznia * 6.6. Ewolucja kryteriów oceny a badania nad oceną z wychowania fizycznego * 6.7. Zadania nauczyciela w systemie kontroli i oceny * 6.8. Propozycje oceny ucznia z wychowania fizycznego * Bibliografia.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56363 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia przy rozdziałach.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej