570418
Książka
W koszyku
Rozdział I. Rodzina i jej przemiany * 1. Pojęcie rodziny, typy i modele rodziny współczesnej * 2. Teorie wyjaśniające przeobrażenia rodziny * 3.Zagrożenia współczesnej rodziny polskiej * * * Rozdział II. Wychowawcze funkcjonowanie rodziny a zachowanie dziecka * 1. Uwarunkowania wychowawczego funkcjonowania rodziny * 2. Znaczenie atmosfery wychowawczej rodziny dla zachowania dziecka * 3. Postawy rodzicielskie oraz style wychowania w rodzinie i ich wpływ na zachowanie dziecka * 4. Znaczenie stosowanych w rodzinie metod wychowania dla zachowania dziecka * * 4.1.Pojęcie metoda wychowania oraz kryteria klasyfikowania metod * 4.2. Metody wychowania w rodzinie i warunki skuteczności ich stosowania * 5. Błędy wychowawcze rodziców - rodzaje, przyczyny i konsekwencje dla zachowania dziecka * 6. Wpływ stylów i metod wychowania w rodzinie na zachowanie dziecka - przegląd badań * 6.1.Wychowawcze funkcjonowanie rodziców i preferowane przez nich style wychowania a zaburzenia w zachowaniu dziecka - wybrane badania * 6.2. Metody wychowania stosowane przez rodziców a zaburzenia w zachowaniu dziecka - wybrane badania * * * Rozdział III. Zachowanie uczniów w środkowym wieku szkolnym w środowisku * szkolnym * 1. Szkoła jako środowisko wychowawcze * 2. Środkowy wiek szkolny - charakterystyka okresu rozwojowego * 3. Przystosowanie uczniów do wymagań szkoły i grupy - przejawy i znaczenie * 3.1.Motywacja uczniów do nauki * 3.2.Uspołecznienie dzieci * 3.3.Zachowania antyspołeczne * 3.4.Zahamowanie psychoruchowe dzieci * 4. Uwagi końcowe, teoretyczne przesłanki i uzasadnienie dla badań własnych * * * Rozdział IV. Metodologia badań własnych * 1. Cele badań, przedmiot, problemy oraz hipotezy badawcze * 2. Metody, techniki i narzędzia badawcze * 3. Organizacja i przebieg badań oraz charakterystyka badanej populacji * * * Rozdział V. Wychowawcze funkcjonowanie rodziny z dzieckiem w środkowym wieku szkolnym * 1. Style wychowania preferowane przez rodziców * 2. Metody wychowania stosowane przez rodziców * 2.1. Werbalne metody oddziaływań wychowawczych stosowane przez rodziców * * 2.2. Realizowanie przez rodziców metody modelowania * 2.3. Stawianie zadań wychowawczych przez rodziców * 2.4. Nagrody i kary w oddziaływaniach wychowawczych rodziców * 3. Podsumowanie * * * Rozdział VI. Wychowawcze funkcjonowanie rodziny w percepcji dzieci * 1. Stosunek badanych dzieci do domu rodzinnego, rodziny i rodziców * 1.1. Dom rodzinny w wypowiedziach dzieci * 1.2. Stosunek dzieci do rodziny * 1.3. Percepcja rodziców przez dzieci * 2. „Moja rodzina i ja" - autonarracje dzieci * 3. Nagrody i kary stosowane w wychowaniu przez rodziców w opinii dzieci * 4. Podsumowanie * * * Rozdział VII. Wychowawcze funkcjonowanie rodziny a zachowanie uczniów w środowisku szkolnym * 1. Zachowanie uczniów w środowisku szkolnym * 2. Stosowane przez rodziców nagrody i kary a zachowanie uczniów * 2.1. Nagrody i kary stosowane przez rodziców a motywacja dzieci do nauki * 2.2. Nagrody i kary stosowane przez rodziców a uspołecznienie uczniów * * 2.3. Nagrody i kary stosowane przez rodziców a przyhamowanie dzieci * * 2.4. Nagrody i kary stosowane przez rodziców a zachowania antyspołeczne uczniów * 3. Podsumowanie * * * Rozdział VIII. Wychowawcze funkcjonowanie rodziny w percepcji nauczycieli i wychowawców * 1. Style wychowania preferowane przez rodziców * 2. Metody wychowania stosowane przez rodziców * 3.Błędy wychowawcze popełniane przez rodziców * 4. Przyczyny błędów wychowawczych rodziców8
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19110 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 340-354.
Uwaga dotycząca języka
Streszczenie w języku angielskim. Spis treści także w języku angielskim.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej