570418
Książka
W koszyku
Recenzowana praca zbiorowa jest udaną odpowiedzią środowiska naukowego skupionego wokół warszawskiego Pedagogium na pojawiające się ostatnio coraz częściej w przestrzeni publicznej pytania o kondycję współczesnej polskiej szkoły, a szerzej polskiej edukacji. Poruszana w książce problematyka jest nie tylko próbą odpowiedzi na stawiane pytania, ale również dyskusją zmierzającą do rozstrzygnięcia dylematów i wątpliwości związanych z misją i rolą współczesnej szkoły, a szerzej - sformalizowanej i instytucjonalnej edukacji w zmieniającej się dynamicznie rzeczywistości kulturowo-społecznej. Z recenzji dr. hab. Marka Konopczyńskiego
Wstęp * I. DYLEMATY WSPÓŁCZESNEJ SZKOŁY * Beata Maria Nowak: W sieci wpływów społecznych. Rodzice i szkoła: wzajemność czy konfrontacja? * Wiktor Rabczuk: Finlandia - model edukacyjny dla Polski? * Stefan Kwiatkowski: Szkoła zawodowa a rynek pracy * Andrzej Bałandynowicz: Profilaktyka szkolna wsparta na interwencji indywidualnej i zbiorowej w stosunku do młodzieży agresywnej * Małgorzata Michel: Szkoła jako przestrzeń realizacji działań z zakresu profilaktyki zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży. Konteksty lokalne * Krzysztof Wojcieszek: Dlaczego jest konieczna i na czym polega optymalizacja profilaktyki problemów alkoholowych? * Jacek Krawczyk: Porządek prawny jako środowisko pracy nauczyciela * II. WIZERUNEK WSPÓŁCZESNEGO NAUCZYCIELA-WYCHOWAWCY * Henryka Kwiatkowska: Nauczyciel: swoistość działania zawodowego i trudu pracy * Małgorzata Marciniak: Refleksyjność nauczyciela jako strategia rozwoju i doskonalenia nauczycieli - przegląd badań * Magdalena Marzec-Jóźwicka: O motywującej roli nauczyciela polonisty * Miłosz Mółka: Współczesny wychowawca w perspektywie pedagogiki personalno-egzystencjalnej * Maciej Kociszewski: Edukacyjna i wychowawcza rola teatru amatorskiego * III. UCZEŁ ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI W PRZESTRZENI SZKOLNEJ * Hanna Żuraw: Rewalidacyjna wartość dodatkowa - dyskusja wokół społeczno-psychologicznych efektów kształcenia włączającego osób niesłyszących * Beata Papuda-Dolińska: Dziecko z niepełnosprawnością wzrokową jako uczeń szkoły masowej * Sylwia Łysakowska: Dziecko z lekką niepełnosprawnością intelektualną w szkole masowej i w domu rodzinnym * Janina Karoń, Agnieszka Sadłowska: Miejsce ucznia zdolnego w nauczaniu zintegrowanym * Dorota Kupis: Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów na pierwszym etapie nauczania. Analiza projektu pt.: Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III w mieście Ostrołęka * Autorska zapowiedź wydawnicza.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia, wykazy aktów prawnych przy poszczególnych pracach.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Kiążka adresowana dla naukowców, czynnych zawodowo nauczycieli, wychowawców, pedagogów i psychologów oraz innych adeptów nauk społecznych i humanistycznych.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej