573297
Książka
W koszyku
(Media Początku XXI Wieku ; t. 31)
Ważnym aspektem współczesnych badań medioznawczych jest badanie zmieniającej się roli publiczności w kształtującym się ekosystemie medialnym, w którym dotychczasowi bierni odbiorcy przekazów medialnych zmieniają się w aktywnych użytkowników mediów i w coraz większym stopniu wpływają na ich zawartość oraz politykę nadawców. Tym właśnie zagadnieniom poświęcona jest książka "Publiczność mediów w epoce cyfrowej". W publikacji przedstawiono wyniki najnowszych badań nad różnymi aspektami zmian w audytoriach medialnych i ich skutkami, zarówno pozytywnymi, jak i negatywnymi. Jestem przekonana, że publikacja ta spotka się z zainteresowaniem medioznawców, politologów, socjologów, kulturoznawców oraz badaczy reprezentujących inne dyscypliny naukowe zajmujących się współczesnymi mediami, a zwłaszcza tematyką zmieniającej się roli publiczności współczesnych mediów, złożonej już nie z biernych odbiorców oferty medialnej, ale z aktywnych "użytkowników", "konsumentów" czy "prosumentów" mediów. Z recenzji prof. nadzw. dr hab. Katarzyny Pokornej-Ignatowicz.
Współczesna publiczność mediów - czyniki i wyzwania dla badaczy. Artykuł wprowadzający * Część I. * Zmiany w mediach - zmiany w audytoriach * Publiczność, użytkownicy, interesariusze w modelu nowej dyplomacji publicznej * Zmiany w odbiorze społecznym programu telewizyjnego * Medium publiczne tworzone z inicjatywy obywatelskiej: mit czy rzeczywistość? (Przypadek niezależnej stacji telewizyjnej na Ukrainie w latach 2013-2016) * Odbiorcy prasy lokalnej w województwie mazowieckim w drugiej dekadzie XXI wieku * Ewolucja sposobów docierania do odbiorcy na współczesnym rynku telewizyjnym USA * Cześć II. * Publiczność wobec oferty nowych mediów * Publiczność mediów społecznościowych w Polsce * Dziennikarze i media na Twitterze i Facebooku - dla innych czy dla siebie? * Narzędzia komunikacji w serwisach internetowych samorządów terytorialnych. W poszukiwaniu cyfrowego audytorium * Publiczność internetowych i mobilnych mediów informacyjnych w Szwecji * YouTube jako narzędzie wyborczej rywalizacji na przykładzie kampanii prezydenckiej w USA w 2016 roku * Część III. * Publiczność - aktorzy - interesariusze * Ograniczenia prawne i etyczne w dialogu z publicznością prawniczą * Publiczność czy aktorzy? Analiza dyskursu medialnego na przykładzie Marszu Niepodległości 2015 * Kryzys migracyjny w polskich mediach * Rola reality tu we współczesnej ofercie programowej. * Sukces formatów czy era megagatunku? * Ocena zawodu dziennikarza przez publiczność mediów.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56514 (1 egz.)
Kaucja: 29,25 zł
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia przy rozdziałach.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej