570363
Książka
W koszyku
"Niniejsza monografia dotyczy bardzo ważnego i aktualnego problemu wynikającego ze starzenia się społeczeństwa w krajach emitujących ruch turystyczny, w tym w Polsce, i związanych z tym problemów dostosowania usług do potrzeb turystów seniorów. Autorki prezentują najnowsze zagadnienia związane z tendencjami i rozwojem rynku usług hotelarskich, odnoszą się do nowych trendów, zmian pokoleniowych, nowych potrzeb turystów seniorów, a także ich podziału na różne segmenty. (.) Poruszana w monografii tematyka może być interesująca dla różnych kręgów odbiorców reprezentujących zarówno stronę praktyczną rynku usług hotelarskich, jak też osób pragnących poszerzyć swoją wiedzę teoretyczną na ten temat." Z recenzji prof. nadzw. UEP dr hab. Agnieszki Niezgody Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Wstęp * 1. Senior na rynku usług turystycznych * 1.1. Starzenie się społeczeństwa jako ważna determinanta zmian na rynku turystycznym * 1.2. Klasyfikacja seniorów na rynku turystycznym * 1.3. Aktywność turystyczna seniorów * 1.4. Preferencje seniorów jako wyznacznik działań przedsiębiorstw turystycznych * 2. Rola potrzeb i oczekiwań turystów seniorów w kreowaniu produktu hotelarskiego * 2.1. Teoretyczne aspekty rynku usług hotelarskich * 2.2. Elementy produktu hotelarskiego dedykowanego turystom seniorom. Ujęcie teoretyczno-empiryczne * 2.2.1. Znaczenie lokalizacji obiektu hotelarskiego dla turystów seniorów * 2.2.2. Przystosowanie infrastruktury obiektu hotelarskiego do potrzeb i oczekiwań turystów seniorów * 2.2.3. Dostosowanie usług obiektów hotelarskich do potrzeb i oczekiwań turystów seniorów * 2.3. Wybrane typy obiektów hotelarskich spełniające potrzeby i oczekiwania turystów seniorów * 2.3.1. Obiekty hotelarskie "przyjazne dorosłym" * 2.3.2. Obiekty hotelarskie typu "medical SPA" * 3. Gospodarowanie kapitałem ludzkim w hotelarstwie w aspekcie zmian demograficznych * 3.1. Wpływ zmian demograficznych na rynek pracy w hotelarstwie * 3.2. Działania retencyjne jako instrument kształtowania kadr hotelarskich na potrzeby obsługi turystów seniorów * 3.3. Znaczenie personelu hotelu w obsłudze turystów seniorów * 3.4. Miejsce personelu w komunikacji marketingowej hotelu adresowanej do segmentu turystów seniorów * Zakończenie * Bibliografia.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 64 (1 egz.)
Kaucja: 29,92 zł
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Na okładce: Publikacja prezentuje główne zagadnienia dotyczące relacji między turystą seniorem a stroną podażową rynku usług hotelarskich.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 101-107.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej