570418
Książka
W koszyku
Wstęp Psychomotoryka i integracja sensoryczna w ujęciu teoretyczno - praktycznym Systemowo-indywidualna analiza zaburzeń rozwoju Koncepcja psychomotoryki empowermentu - konteksty teorii i praktyki pedagogicznej Wybrane sugestie terapeutyczne Krytyczna ocena głównych tez terapii integracji sensorycznej Podsumowanie Terapia rodzinna skoncentrowana na strukturze rodziny i rozwoju dziecka Istota, założenia, ukierunkowanie terapii rodzinnej skoncentrowanej na strukturze rodziny i rozwoju dziecka Przypadek Dominika jako przykład działań w zakresie terapii rodzinnej skoncentrowanej na strukturze rodziny i rozwoju dziecka. Diagnoza Zalecenia terapeutyczne dla dziecka Terapia w ramach psychomotoryki empowermentu Co jest normalne? Co stanowi o normalności? Czy istnieje człowiek normalny? Rozważania ogólne Czy istnieje człowiek normalny Normalność a metody testowe Normalność jako mylący wyznacznik "zdrowego" rozwoju dziecka Terapia integracji sensorycznej Pozytywne aspekty koncepcji integracji sensorycznej Terapia integracji sensorycznej i jej roszczenia do wyłączności Krytyka z perspektywy neurofizjologiczno-medycznej Krytyka pedagogiczna Czy rozwój dziecka jest hierarchiczny? Podsumowanie argumentów socjo-pedagogicznych Podejście systemowo-konstruktywistyczne w procesie wychowania i w terapii ruchowe Ogólna teoria systemowa Terapia systemowa Indywidualizacja percepcji i konstrukcji mózgu oraz ich konsekwencje w wychowaniu i terapii Różnice pomiędzy terapią systemową a linearno-przyczynowymi koncepcjami terapeutycznymi na przykładzie terapii integracji sensorycznej Podstawowe zasady psychomotoryki empowermentu Rozważania ogólne Nieprawidłowość, zaburzenie czy opóźnienie - przykład praktyczny Obraz człowieka w koncepcji empowermentu Relacja pomiędzy podopiecznym a psychomotorykiem jako warunek efektywności procesu wspierania Wpływ obraz człowieka na praktyczne metody empowermentu Podstawy praktyki psychomotoryki empowermentu Uwagi wstępne Obszary wspierania w empowermencie Formy zajęć psychomotorycznych w psychomotoryce empowermentu Sporty terenowe skoncentrowane na pedagogice przeżyć jako narzędzia empowermentu Praktyczne przykłady psychomotoryki empowermentu Aranżacja psychomotoryczna Uczenie się poprzez ruch - przedmioty szkolne Integracja sensoryczna - doświadczenia polskie (konteksty teoretyczno-praktyczne) Rys historyczny Zakładane strategie rozwoju i oczekiwania wobec metody integracji sensorycznej - dyskurs ewaluacyjny Piotr Jakub Katarzyna Mateusz Analiza efektów podjętych działań Perspektywy rozwoju Zakończenie
Status dostępności:
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19383 (1 egz.)
(dostępność ok. 03.01.2025)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia na stronach 283-292.
Uwaga dotycząca języka
Część tekstu tłumaczona z języka niemieckiego.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej