571446
Książka
W koszyku
(Literatura dla Dzieci i Młodzieży. Studia / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich ; 9)
Praca p. Aleksandry Korczak zachowuje wszystkie rygory naukowości, Autorka operuje dojrzałym warsztatem naukowym, opiera swoje analizy na rzetelnie rozpoznanym stanie badań, odwołuje się do kontekstu filozoficznego, analizuje m.in. parantele między twórczością Jansson i pismami Rousseau, a jednocześnie jest fascynującym esejem, w którym ton zdystansowanej refleksji, właściwy dla wywodu naukowego, zostaje przełamany przez odczytania i refleksje o charakterze osobistym. Ta umiejętność łączenia dwóch rodzajów narracji, dwóch form dyskursu: naukowego i eseistycznego, powoduje, że otrzymujemy książkę czytelniczo frapującą, książkę, w której dociekania nad arcydziełem literatury dziecięcej splatają się z refleksjami osobistymi, dotyczącymi najważniejszych problemów ludzkiego bytowania. Z recenzji prof. Grzegorza Leszczyńskiego (Uniwersytet Warszawski)
Wstęp * 1. Kiedy i dlaczego powstają Muminki? * 2. Zgoda na siebie samego * 2.1. Siła spójnej tożsamości * 2.2. Brak samoakceptacji * 3. Zgoda na innych * 3.1. Inność jako wartość * 3.2. Próby zmieniania innych * 4. Zgoda na świat * 5. Postulaty wolnościowe poza światem Muminków * Zakończenie * Bibliografia
Status dostępności:
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 82(091) (1 egz.)
Strefa uwag:
Dod. s. tyt.: Acceptance of oneself : breaking the imperative of socialisation in the Moomins cycle of Tove Jansson
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 111-112.
Uwaga dotycząca języka
Spis treści także w języku angielskim.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej