571518
Książka
W koszyku
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński, ISSN 0860-2751 ; t. (1103) 1029)
W pracy wykorzystano zwartą i czasopiśmienniczą literaturę przedmiotu zarówno polską, jak i zagraniczną, właściwe akty prawne, opracowania statystyczne, raporty z badań, a także inne materiały źródłowe, w tym pozyskane drogą elektroniczną. Istotnym źródłem informacji w części empirycznej były wyniki własnych badań w zakresie innowacyjnych modeli biznesu przeprowadzonych w podmiotach gospodarczych turystyki, które umożliwiły weryfikację wielu zaprezentowanych poglądów. Publikacja stanowi próbę kompleksowego, monograficznego ukazania innowacyjnych modeli biznesu w turystyce, zwłaszcza poprzez usystematyzowanie wiedzy teoretycznej w badanym obszarze, a także opartej na praktycznych doświadczeniach biznesowych oraz opracowanie własnej koncepcji budowania innowacyjnych i implicite konkurencyjnych modeli biznesu w przedsiębiorstwach turystycznych. Ze wstępu
WSTĘP * Rozdział 1 * TEORETYCZNE PODSTAWY INNOWACYJNYCH MODELI BIZNESU (IMB) W EKONOMII * 1.1. Systematyzacja podstawowych terminów w zakresie stanowiącym przedmiot badań * 1.1.1. Innowacja jako przedmiot badań naukowych * 1.1.2. Kognitywny wymiar modeli biznesu * 1.1.3. Innowacyjne modele biznesu w płaszczyźnie teoretycznej * 1.2. Rodzaje innowacyjnych modeli biznesu * 1.3. Czynniki determinujące modele biznesowe oparte na innowacjach - ujęcie holistyczne * 1.4. Proces tworzenia innowacyjnych modeli biznesu * Rozdział 2 * CZYNNIKI KSZTAŁTUJĄCE INNOWACYJNE MODELE BIZNESU W PODMIOTACH GOSPODARCZYCH TURYSTYKI - UJĘCIE SZCZEGÓŁOWE * 2.1. Usługa i jej wymiary w konfigurowaniu innowacyjnych koncepcji biznesu w podmiotach gospodarczych turystyki * 2.2. Specyfika turystyki i przedsiębiorstw turystycznych jako podstawowy wyznacznik innowacyjnych modeli biznesu w badanych podmiotach gospodarczych * 2.3. Systematyzacja czynników determinujących innowacyjne modele biznesu w przedsiębiorstwach turystycznych * 2.4. Zewnętrzne czynniki konfigurowania innowacyjnych modeli biznesu w podmiotach gospodarczych turystyki * 2.5. Wewnętrzne czynniki tworzenia modeli biznesu opartych na innowacjach w przedsiębiorstwach turystycznych * Rozdział 3 * METODYKA BADANIA INNOWACYJNYCH MODELI BIZNESU W PODMIOTACH GOSPODARCZYCH TURYSTYKI * 3.1. Deskrypcja przeprowadzonego badania * 3.1.1. Kontekst i metodyka badania przedsiębiorstw turystycznych w zakresie tworzenia modeli biznesu opartych na innowacjach * 3.1.2. Dobór próby badawczej * 3.1.3. Charakterystyka badanej zbiorowości * 3.2. Analiza zachowań przedsiębiorstw turystycznych w zakresie konstrukcji innowacyjnych modeli biznesu przez pryzmat podstawowych cech konstytuujących badaną zbiorowość * 3.3. Zakres pojmowania innowacyjnych modeli biznesu w badanych przedsiębiorstwach * 3.3.1. Pojęcie innowacyjnych modeli biznesu w opinii respondentów * 3.3.2. Architektura modeli biznesu opartych na innowacjach * 3.3.3. Forma innowacyjnych modeli biznesu w podmiotach gospodarczych turystyki * 3.4. Przyczyny niekonstruowania innowacyjnych modeli biznesu w podzbiorowości przedsiębiorstw turystycznych biernych * 3.5. Zamierzenia ankietowanych przedsiębiorców w zakresie skonstruowania lub zredefiniowania innowacyjnych modeli biznesu w przyszłości * 3.6. Miejsce innowacji w modelach biznesu w badanych przedsiębiorstwach * 3.7. Korzyści z tytułu wdrażania innowacyjnych modeli biznesu w przedsiębiorstwach turystycznych * Rozdział 4 * ANALIZA ZEWNĘTRZNYCH CZYNNIKÓW DETERMINUJĄCYCH INNOWACYJNE MODELE BIZNESU W PODMIOTACH GOSPODARCZYCH TURYSTYKI NA PODSTAWIE PRZEPROWADZONYCH BADAŁ * 4.1. Zakres badań nad czynnikami kształtowania innowacyjnych modeli biznesu w przedsiębiorstwach turystycznych * 4.2. Determinanty o charakterze makroekonomicznym i ich znaczenie w procesie konstrukcji innowacyjnych modeli biznesu w przedsiębiorstwach turystycznych * 4.3. Rola zewnętrznych determinant formalnoprawnych i instytucjonalnych w konfigurowaniu innowacyjnych modeli biznesu w podmiotach gospodarczych turystyki * 4.4. Otoczenie społeczno-kulturowe i demograficzne jako źródło formowania innowacyjnych modeli biznesu w badanych podmiotach gospodarczych turystyki * Rozdział 5 * ANALIZA WEWNĘTRZNYCH DETERMINANT FORMOWNIA INNOWACYJNYCH MODELI BIZNESU W PODMIOTACH GOSPODARCZYCH TURYSTYKI W ŚWIETLE BADAŁ EMPIRYCZNYCH * 5.1. Czynniki ekonomiczno-finansowe i ich rola w procesie konstrukcyjno-wdrożeniowym innowacyjnych modeli biznesu w przedsiębiorstwach turystycznych * 5.2. Organizacyjno-zarządczy wymiar kształtowania modeli biznesu opartych na innowacjach w podmiotach gospodarczych turystyki * 5.3. Bariery socjokulturowe formowania innowacyjnych modeli biznesu w badanych podmiotach gospodarczych * 5.4. Psychologiczno-intelektualna płaszczyzna determinowania innowacyjnych modeli biznesu w przedsiębiorstwach turystycznych * Rozdział 6 * KONCEPCJA BUDOWY INNOWACYJNYCH MODELI BIZNESU W PRZEDSIĘBIORSTWACH TURYSTYCZNYCH * 6.1. Schemat działania w konstruowaniu modeli biznesu opartych na innowacjach w badanych przedsiębiorstwach * 6.2. Podejścia w formułowaniu innowacyjnych modeli biznesu w przedsiębiorstwach turystycznych * 6.2.1. Model zdynamizowany * 6.2.2. Model umiarkowany * 6.2.3. Model zachowawczy * 6.2.4. Analiza komparatywna zaproponowanych koncepcji innowacyjnych modeli biznesu w badanych podmiotach gospodarczych * 6.3. Koncepcja budowy innowacyjnych modeli biznesu w podmiotach gospodarczych turystyki przez pryzmat czynników zewnętrznych * 6.4. Idea formowania innowacyjnych modeli biznesu w badanych przedsiębiorstwach przez pryzmat czynników wewnętrznych * ZAKOŁCZENIE * Bibliografia * Spis tabel, rysunków i wykresów * Wykaz akronimów, skrótów i symboli * Załączniki * Summary
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 338 (1 egz.)
Kaucja: 82,32 zł
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Na stronie tytułowej także tom 1029. oznaczający numer kolejny serii Rozprawy i Studia do numeru 74. wydawanej przez Wyższą Szkołę Pedagogiczną w Szczecinie.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 455-472.
Uwaga dotycząca języka
Streszczenie w języku angielskim.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej