570418
Książka
W koszyku
Choć mamy tu postaci schodzące z obrazów, podziemne tunele o zaburzonej geometrii, sporo nieskrępowanego seksu i miks buddyjskiej mistyki z amerykańską popkulturą, Śmierć Komandora jest w gruncie rzeczy opowieścią o przyjaźni i lojalności - a może nawet szerzej: o wielkiej potrzebie międzyludzkiej bliskości. To ryzykowny temat, lecz Murakami radzi sobie z nim po wirtuozersku, ponieważ jak mało który pisarz umie się posługiwać subtelnym niedopowiedzeniem. Najwartościowsze z obrazów, które maluje bohater Śmierci Komandora pozostają celowo niedokończone. Po części jest to, co warto podkreślić, hołd złożony przez Murakamiego japońskiej estetyce, jako że pustka, brak, nieobecność mają w tej tradycji niejednokrotnie większe znaczenie niż widoczna treść dzieł sztuki. Ale pisarzowi chodzi o coś jeszcze: o wiarygodną, głęboką opowieść o życiu, w którym - inaczej niż w literaturze - nie zawsze udaje się wyjaśnić i domknąć wszystkie wątki. [Piotr Kofta]
Strefa uwag:
Tytuł oryginału: Kishidancho-goroshi. 2, Utsurou metafĘ hen
Tytuł przekładu angielskiego: Killing Commendatore
Uwaga ogólna
Stanowi tom 2. cyklu. Tom 1. pt.: Śmierć Komadora: Pojawia się idea.
Na okładce: Tak samo lubię rzeczy, które widać, jak te, których nie widać.
Tytuł oryginału cyklu: Kishidancho-goroshi.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej