568547
Gra planszowa
W koszyku
Handuł - Kupcy z Wilamowic [Gra] : gra planszowa / Karol Madaj, Jan Madejski ; projekt graficzny: Hedge Knight ; ilustracje: Hubert Spala, Maciej Sprzęgaj, Jan Madejski ; opracowanie historyczno-językowe: Tymoteusz Król. - [Warszawa] : Stowarzyszenie Pracownia Etnograficzna, [2018]. - 1 gra (1 plansza, 27 kart targowiska, 27 kart sklepu, 20 kart ratusza, 23 karty transportu, 26 kart zamówień, 6 kart startowych, 22 pionki, 50 monet, 1 znacznik gracza rozpoczynającego, 1 znacznik czasu) : karton, tektura, drewno, kolor ; w pudełku 26x26x7 cm + instrukcja (12 stron : ilustracje kolorowe ; 23 cm).
Gracze wysyłają swoje pionki do sklepów, pozyskują wilamowskie towary, organizują ich transport i sprzedają z zyskiem w odległych miastach. Zdobyte pieniądze mogą zainwestować w kolejne towary lub rozwój Wilamowic. Wygra gracz, który na koniec gry będzie miał najwięcej pieniędzy i inwestycji. Jest rok 1858. Twoi przodkowie przybyli na polskie ziemie prawie 600 lat temu z zachodu Europy. Przez wieki nie zapomnieli o swoim pochodzeniu i ojczystym języku. Twój dziadek ciężko pracował i był jednym z tych, którzy 50 lat temu wykupili się od pańszczyzny. Wialmowianie zdobyli wolność, a 10 lat później uzyskali dla swojej wsi prawa miejsckie. To był ten sam rok, gdy twoi rodzice wzięli ślub i zaczęli rozkręcać interes. Teraz wszystko jesy twoje. Wraz ze współmałżonkiem i dziećmi masz za zadanie przejąć dziedzictwo przodków, rozwinąć handel i sprawić, by wilamowskie towary były dostępne od Konstantynopola przez Wiedeń do Hamburga. W myślach wciąż słyszysz radę matki: "Gdziekolwiek będziesz, pamiętaj, im jesteś, i nie zapomnij języka w gębie. A jak nie chcesz przynieść mi wstydu, to ufunduj w Wilmanowicach coś po sobie na pamiątkę". Jako początkujący kupiec wilamowski zaczynasz z niewielkim kapitałem. Dzięki odziedziczonych po rodzicach sprytowi i żyłce do interesów możesz nie tylko stać się zamożny, lecz także rozławić Wilamowice w okolicznych miastach, a nawet samym Wiedniu.
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G.14 (1 egz.)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. G.3 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G.14 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Opis według pudełka.
Liczba graczy: 2-5.
Czas gry: 30 minut.
Gra powstała w ramach projektu "#Wilamowice mówią", realizowanego przez Stowarzyszenie "Pracownia Etnograficzna" im. Witolda Dynowskiego we współpracy ze Stowarzyszeniem oraz Wydziałem Artes Liberales UW.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Wiek: 10+.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej