568646
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; nr 260)
Praca zbiorowa obejmuje szereg zagadnień związanych z aktywizacją, postrzeganą przez autorów wielowymiarowo i wielowątkowo. Animacja staje się bardzo istotna w ożywianiu i uruchamianiu sił społecznych tkwiących w środowisku, dzięki którym można dokonywać przeobrażeń obejmujących zmiany społeczne, ekonomiczne i kulturalne. Niniejszy tom dedykowany jest pamięci Heleny Radlińskiej, prekursorki polskiej pedagogiki społecznej, która zawsze podkreślała w swoich licznych publikacjach dotyczących wychowania i demokracji, że nadrzędnym celem pedagogiki społecznej jest przekształcanie istniejących warunków oraz budowanie przyszłości. W centrum zaś procesu przebudowy środowiska społecznego jest Jej zdaniem takie wdrażanie czynników, które nastawiając wolę ludzką mają zapewnić status quo lub modyfikować istniejące struktury.
W prowadzenie (KATARZYNA SEGIET, KAMILA SŁUPSKA, ASTRID TOKAJ) * CZĘŚĆ I Teoretyczne problemy animacji działań w środowisku lokalnym w kontekście pedagogiki społecznej * Animacja społeczno-kulturalna - początki i rozwój - kontekst pedagogiki społecznej (MARIUSZ CICHOSZ) * Środowisko wychowawcze i jego kształtowanie w kontekście pedagogiki społecznej (MIKOŁAJ WINIARSKI) * "Wyjść poza zastane schematy". Znaczenie edukacji i działań modyfikujących środowisko życia człowieka (KATARZYNA SEGIET) * (Poza)pedagogiczne formy aktywizacji społeczności i zbiorowości terytorialnych (JERZY MODRZEWSKI) * W kręgu zmian w i dla edukacji (z odniesieniem do relacji nauczyciel - rodzic - uczeń) (WALDEMAR SEGIET) * Empowerment jako strategia myślenia i działania w pracy na rzecz społeczności i środowisk (MAŁGORZATA ROSALSKA) * Streetworking jako metoda outreach wykorzystywana w organizowaniu i przekształcaniu środowisk lokalnych - na przykładzie działalności poznańskich pedagogów ulicy (AGATA MATYSIAK-BŁASZCZYK) * Aktywność wolontaryjna młodzieży - motywy, oczekiwania, korzyści (BOŻENA MATYJAS) * CZĘŚĆ II Człowiek - środowisko - edukacja. * Instytucjonalne i pozainstytucjonalne formy aktywizacji w społeczności lokalnej * Animacja społeczna w kontekście bierności i jej przełamywania (EWA WŁODARCZYK) * Dzieci i dzieciństwo - swoisty podmiot animacji środowiskowej w kontekście * współczesnego świata (PAULINA GŁOWACKA) * Aktywność społeczna współczesnej młodzieży w środowisku lokalnym (PAULINA PERET-DRĄŻEWSKA) * Praca z młodzieżą w oparciu o podejście systemowe - aspekty teoretyczne i praktyczne na przykładzie pracy kuratora sądowego (BOŻENA KANCLERZ) * ktywność w sieci i poza nią. O społecznej roli instytucji kultury w aktywności dzieci i młodzieży (na przykładzie świętokrzyskich doświadczeń) (PAULINA FORMA) * Pobudzać, intensyfikować, dynamizować - biblioteka wobec potrzeb i oczekiwań społeczności lokalnej (KAMILA SŁUPSKA) * Ku lepszej starości. Aktywizacja środowiska lokalnego na rzecz osób w wieku podeszłym (wybrane kwestie) (ASTRID TOKAJ) * Rozważania dotyczące aktywizującej roli podmiotów systemu pomocy społecznej (JOANNA RAJEWSKA DE MEZER) * Obozy terapeutyczne jako forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla dzieci i młodzieży (TOMASZ HERMAN) * Animacje środowisk lokalnych inicjowane przez Ośrodek Kuratorski Nr 3 przy Sądzie Rejonowym Poznań Stare Miasto w Poznaniu (EWA SCHNEIDER) * Nota o Autorach
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56941 (1 egz.)
Kaucja: 21,56 zł
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej