570418
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka stanowi istotny głos w dyskusji nad uwarunkowaniami, specyfiką, sposobami przezwyciężania i skutkami sytuacji trudnych, które są udziałem młodzieży. Umożliwi ona pogłębienie refleksji nad znaczeniem sytuacji trudnych, ich istotą, poszukiwaniem sposobów konstruktywnego rozwiązywania tych sytuacji przez młodzież.
Część pierwsza. Strategie destruktywnego i konstruktywnego radzenia * sobie młodzieży dorastającej w sytuacji konfliktu społecznego w relacji do rodzinnych uwarunkowań * Rozdział 1. Problematyka strategii destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie w sytuacji konfliktu społecznego z uwzględnieniem rodzinnych uwarunkowań - w literaturze przedmiotu * 1. Sytuacja konfliktu społecznego jako sytuacja trudna * 2. Strategie destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie w kontekście sytuacji konfliktu społecznego * 3. Rola postaw rodzicielskich w generowaniu strategii destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie w sytuacji konfliktu społecznego * 4. Modelujący wpływ rodziców w kształtowaniu strategii destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie w sytuacji konfliktu społecznego * Rozdział 2. Założenia metodologiczne i prezentacja metody badań * 1. Problem badawczy * 2. Metoda i narzędzia badawcze * 3. Badana grupa i procedura badania * Rozdzial 3. Rodzinne uwarunkowania strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego w świetle wyników badań * 1. Percepcja postaw rodzicielskich a strategie destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego * 2. Strategie radzenia sobie rodziców w sytuacji konfliktu społecznego w percepcji młodzieży a przejawiane przez nią strategie destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie w sytuacji konfliktu społecznego * 3. Zmienne rodzinne jako determinanty strategii destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego * 4. Podsumowanie wyników badań * Część druga. Radzenie sobie młodzieży z niepełnosprawnością w sytuacjach trudnych * Rozdział 1. Dorastanie jako okres zmagań z sytuacjami trudnymi * 1. Obszary zadań rozwojowych i sytuacji trudnych młodzieży * 2. Aktywność zaradcza młodzieży wobec sytuacji trudnych * 3. Uwarunkowania i efektywność radzenia sobie * Rozdzial 2. Typowe i specyficzne sytuacje trudne oraz aktywność zaradcza młodzieży z niepełnosprawnością * 1. Niepełnosprawność jako czynnik psychologicznego stresu zadaniowego i społecznego * 2. Społeczne i osobiste oblicza sytuacji trudnych młodzieży niepełnosprawnej * 3. Dynamika radzenia sobie młodzieży z niepełnosprawnością w kontekście * uniwersalnego procesu przystosowania * 4. Specyficzne sytuacje trudne i radzenie sobie różnych grup młodzieży niepełnosprawnej * 4.1. Młodzież z zaburzeniami widzenia * 4.2. Młodzież z zaburzeniami słyszenia * 4.3. Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną * 4.4. Młodzież z dysfunkcją narządu ruchu * 4.5. Młodzież przewlekle chora * Rozdział 3. Pomoc młodzieży niepełnosprawnej w przezwyciężaniu sytuacji * trudnych w kontekście różnych podejść teoretycznych * Rozdział 4. Metody badania doświadczeń stresowych i aktywności zaradczej * młodzieży niepełnosprawnej * Część trzecia. Autodestruktywne zachowania młodzieży w sytuacjach trudnych * Rozdzial 1. Adolescencja czasem niepokoju i buntu * 1. Specyfika okresu dorastania w psychologicznej perspektywie * 2. Stresory sytuacji trudnych i ich konsekwencje dla adolescentów * 3. Etiologia agresji i autoagresji nastolatków * 3.1. Agresja * 3.2. Autoagresja * Rozdzial 2. Wybrane przejawy zachowań autodestruktywnych * 1. Samozniszczenie - samobójstwo, samookaleczenia * 2. Uzależnienia substancyjne * 3. Uzależnienia behawioralne - kult ciała * 3.1. Piercing i tatuowanie * 3.2. Zaburzenia łaknienia * 3.3. Dysmorfofobia * 4. Zaburzenia pozorowane * Rozdział 3. Wspomaganie dorastającej młodzieży * Zakończenie * Bibliografia * Biogramy autorów *
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19851 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia na stronach 195-219.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej