568646
Książka
W koszyku
"Globalizacja procesów gospodarowania, wysoka turbulencja otoczenia, ograniczona przewidywalność zdarzeń, rozwój technologii informatycznych, wymóg efektywnego gospodarowania, nacisk na proekologiczne i prospołeczne zachowania przedsiębiorstw to tylko niektóre z przejawów współczesnego świata. Organizacje funkcjonujące w takich warunkach muszą liczyć się z koniecznością ciągłego doskonalenia procesu zarządzania. Zwiększenie sprawności zarządzania może sprzyjać, z jednej strony wzrostowi umiejętności dostosowywania się organizacji do warunków otoczenia i lepszemu wykorzystaniu szans jakie to otoczenie stwarza, z drugiej zaś wzrostowi możliwości świadomego, celowego kształtowania otoczenia. Tak dwoiście rozumiane zdolności adaptacyjne organizacji mogą być traktowane nie tylko jako warunek jej rozwoju ale często nawet jako warunek jej dalszego istnienia. Zarządzanie organizacją jest procesem, samym w sobie, wysoce złożonym. Może ono być rozpatrywane przynajmniej w trzech, nakładających się na siebie układach. Po pierwsze kwestie zarządzania mogą być analizowane w nawiązaniu do przedmiotu zarządzania czyli w odniesieniu do poszczególnych obszarów funkcjonalnych organizacji (finanse, kadry, marketing itd.). Po drugie, zarządzanie może być rozpatrywane w przekroju funkcji zarządzania (planowanie i podejmowanie decyzji, organizowanie, przewodzenie, czyli kierowanie ludźmi i ich motywowanie, kontrolowanie). I wreszcie po trzecie rozpatrując kwestie zarządzania można odwołać się do kryterium stopnia konkretyzacji decyzji i działań. Stosując takie podejście w odniesieniu do konkretnego przedmiotuzarządzania i każdej funkcji zarządzania poszczególne, analizowane zagadnienia nabierają wymiaru strategicznego bądź operacyjnego"... ze wstępu
Wprowadzenie / Włodzimierz Nowacki * Rozdział I Jak można udoskonalić zarządzanie wiedzą w organizacji? / Bożena Afiniec * Rozdział II Radykalna innowacja w dojrzałych firmach i start-upach sukces i porażka innowacji produktowych / Justyna Bandoła * Rozdział III Proces umiędzynaradawiania przedsiębiorstw z sektora MŚP motywy i bariery / Beata Glinkowska * Rozdział IV Zarządzanie płynnością finansów jako istotny element polityki finansowej przedsiębiorstwa / Agnieszka Chabowska-Litka * Rozdział V Wpływ podatków na konkurencyjność polskich przedsiębiorstw / Anna Ochrymiuk-Lulewicz * Rozdział VI Zarządzanie przedsiębiorstwem przez kontrolowanie / Stanisław Kałużny * Rozdział VII Prowadzenie działalności gospodarczej a kontrola podatkowa / Paweł Marek Woroniecki * Rozdział VIII Współczesne problemy controllingu w przedsiębiorstwach i bankach komercyjnych / Ireneusz Badowski * Rozdział IX Wpływ kultury organizacji na jakość funkcjonowania przedsiębiorstwa / Małgorzata Hordyńska * Rozdział X Kompetencje menadżera organizacji wirtualnej / Helena Bulińska-Stangrecka * Rozdział XI Koncepcje rozwoju zawodowego w contact center / Agnieszka Bera * Rozdział XII Zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy strategicznym elementem odpowiedzialności społecznej biznesu / Grzegorz Wąsiewski * Rozdział XIII Ekonomizm a osoba w organizacji / Łukasz Stefaniak
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 005 (1 egz.)
Kaucja: 10,00 zł
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach [247]-264 i przy rozdziałach
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej