570379
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis, ISSN 0239-6661 ; no 3902)
Treść monografii stanowi interdyscyplinarne ujęcie zjawisk związanych z funkcjonowaniem młodego pokolenia w społeczeństwie konsumpcyjnym, ale także z realizacją zachowań konsumenckich wśród młodych ludzi w aspektach prawnych. Podjęcie badań w powyższej perspektywie jest ważne ze względu na fakt, iż współcześnie świadomość prawna, podobnie jak zachowania konsumenckie młodego pokolenia, jest w znacznym stopniu kształtowana przez dostęp do internetu w ogóle, a w szczególności do mediów społecznościowych. Ponadto od 2012 roku Dziennik Ustaw, miejsce, gdzie odbywa się promulgacja najważniejszych aktów prawnych w państwie, publikowany jest wyłącznie w formie elektronicznej i udostępniany na specjalnie do tego przeznaczonej stronie internetowej. W internecie, obok sklepów i aukcji, powstają blogi prawnicze i porady prawne on-line. Dotyczą one różnych dziedzin życia, jak rodzina czy praca, ale także zachowań związanych z zakupami oraz szeroko rozumianą konsumpcją. Dotychczas nie podjęto zbyt wielu analiz tego zjawiska, a tym bardziej w powyżej wskazanym aspekcie. Zachowania konsumenckie to w przypadku młodego pokolenia także istotny element socjalizacji ekonomicznej obejmującej kwestie związane z nabywaniem wiedzy ekonomicznej czy sposobami funkcjonowania w rzeczywistości ekonomicznej.
* Wstęp * Rozdział 1. Młode pokolenie w perspektywie społeczeństwa konsumpcyjnego * 1.1. Młode pokolenie w analizach teoretycznych * 1.2. Paradygmat socjologii wiedzy - podstawa rozważań teoretycznych * 1.3. Kulturowy wymiar konsumpcji * 1.4. Znaczenie przedsiębiorców w analizach nad młodym pokoleniem konsumentów * Rozdział 2. Miejsce konsumpcji w życiu młodego człowieka * 2.1. Badanie młodego pokolenia - różne podejścia * 2.2. Badania wiedzy i opinii vs. badania zachowań młodych konsumentów * 2.3. Typologie zachowań młodych konsumentów w kontekście stylu życia * 2.4. Młodzi konsumenci wobec nowych mediów - racjonalne zakupy czy fascynacja technologią? * 2.5. Znaczenie nowych mediów dla młodych konsumentów w kontekście wprowadzania innowacji społecznych * Rozdział 3. Wiedza i opinie młodego pokolenia o zachowaniach konsumenckich * 3.1. Przedsiębiorczość osób młodych w kontekście zachowań konsumenckich * 3.2. Prosumpcja jako trend konsumencki w opiniach młodych przedsiębiorców * 3.3. Przedsiębiorcy o zachowaniach konsumenckich młodego pokolenia * 3.4. Wspólnoty zainteresowań w sieci w kontekście zachowań młodych konsumentów * Rozdział 4. Oczekiwania młodego pokolenia wobec prawa i gospodarki * 4.1. Świadomość prawna i świadomość ekonomiczna w kontekście świadomości społecznej * 4.2. Świadomość konsumencka jako forma świadomości prawnej * 4.3. Między edukacją prawną a "magią" mediów społecznościowych - stan wiedzy i świadomość ekonomiczna młodego pokolenia * 4.4. Młodzi europejscy konsumenci o prawie i gospodarce - wybrane zagadnienia * Zakończenie * Bibliografia * Spis tabel * Summary * Indeks osób
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 316 (1 egz.)
Kaucja: 31,20 zł
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach [153]-168. Indeks.
Uwaga dotycząca języka
Streszczenie w języku angielskim.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej