570418
Książka
W koszyku
Autorka publikacji Listy do Ewy Z. to niekwestionowany autorytet w dziedzinie wychowania przedszkolnego - od niepamiętnych czasów jest obdarzana zaufaniem przez rzeszę nauczycieli w całym kraju i otrzymuje setki listów z prośbami o pomoc - m. in. w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi, w prowadzeniu rozmów z rodzicami czy w sporządzaniu dokumentacji pracy.Treść listów jest różnorodna, tak jak różni są ich autorzy. Piszą nauczyciele z wielkich miast i maleńkich wiosek, zarówno ci stawiający pierwsze kroki w zawodzie, jak i z wieloletnim stażem. W książce znajdziecie odpowiedzi na pytania z tych listów - Ewa Zielińska do każdego opisywanego problemu podchodzi z wielką uwagą i troską przede wszystkim dlatego, że poruszane zagadnienia to nauczycielskie wątpliwości, rozterki, trudności i kłopoty dnia codziennego świadczące o chęci ich rozwiązania.Korespondencja jest pogrupowana w cztery bloki problemowe: w pierwszym znajdują się listy związane z nauczycielami i ich pozycją w placówce, budowaniem autorytetu wśród dzieci, rodziców i grona pedagogicznego; drugi zawiera listy z pytaniami na temat wychowania - wiele dotyczy niepożądanych zachowań dzieci w przedszkolu i sposobów radzenia sobie z nimi; trzeci poświęcony jest rozwiązywaniu problemów dydaktycznych - pojawiają się w nim między innymi listy dotyczące sposobów odczytywania i interpretowania rysunków czy aktywności ruchowej na powietrzu; w czwartym bloku poruszone są kwestie związane z dokumentacją pracy nauczyciela przedszkola, takie jak np. diagnoza przedszkolaka, planowanie pracy, zapisy w dzienniku.Publikacja stanowi nieocenione źródło wiedzy dla każdego nauczyciela przedszkola. Wiedzy podanej w przystępny, klarowny i obrazowy sposób przez doświadczoną koleżankę z pięćdziesięcioletnim stażem pracy.Zakres tematyczny poruszony w książce jest bardzo szeroki, ale jednocześnie dotyczący właśnie tego, z czym na co dzień musi mierzyć się nauczyciel przedszkola: Budowanie autorytetu nauczyciela przedszkola. Wizerunek nauczyciela wizerunkiem placówki. Nowoczesne technologie w komunikacji z rodzicami. Aranżacja przestrzeni (sala zabaw, łazienka, szatnia). Tygodniowy rozkład zajęć. Wychowanie dziecka poprzez podejmowanie prostych czynności domowych na rzecz rodziny. Jak wyznaczać granice i wyciągać konsekwencje, czyli kara i nagroda w wychowaniu. Agresywne zachowania dzieci. Trudne dzieci, a może trudni rodzice? Korzystne i niekorzystne postawy rodzicielskie. O rozsądnym wychowywaniu dzieci. O domowym środowisku wychowawczym. O postępowaniu z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo. Jeszcze raz o adaptacji, ale trochę inaczej. Kształtowanie odporności emocjonalnej. O odczytywaniu rysunków dzieci przedszkolnych. Sposoby realizacji treści programowych z wychowania plastycznego. Zajęcia umuzykalniające w przedszkolu (organizacja i budowa zajęć umuzykalniających). Metody wspomagające rozwój twórczy dzieci. Sprawność ruchowa dzieci. O aktywności ruchowej na powietrzu. Umiejętności społeczne. Metody nauki czytania w przedszkolu. Sposoby realizacji treści programowych z mowy ojczystej. Edukacja matematyczna. Planowanie pracy wychowawczo-dydaktycznej w przedszkolu. Zapisy w dzienniku. Obserwacje pedagogiczne. Diagnoza przedszkolaka. Informacja o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole. ***To książka, dzięki której:- wyzbędziesz się kompleksów, bo uświadomisz sobie, że to, co robisz, robisz dobrze, czyli na miarę uwarunkowań stworzonych Ci przez przedszkole;- odniesiesz sukces, bo poprowadzi Cię prostą drogą do realizacji pasji zawodowych, ale na miarę Twoich możliwości;- poznasz sprawdzone zasady postępowania z dziećmi i ich rodzicami, metody pracy, porady i podpowiedzi skrojone tak, aby Twoja praca była lekka (nie będzie), łatwa (nie będzie) i przyjemna (czy będzie? nie zawsze, ale z pewnością będzie inspirująca, kreatywna i dostarczy Ci wiele satysfakcji).Ewa Zielińska
Od Autorki5Bliżej nauczycielaList 1Budowanie autorytetu nauczyciela przedszkola 11List 2Wizerunek nauczyciela wizerunkiem placówki 14List 3Nowoczesne technologie w komunikacji z rodzicami 19List 4Aranżacja przestrzeni (sala zabaw, łazienka, szatnia) 22List 5Tygodniowy rozkład zajęć 27Bliżej dzieckaList 6Wychowanie dziecka poprzez podejmowanie prostych czynności domowych na rzecz rodziny 33List 7Jak wyznaczać granice i wyciągać konsekwencje, czyli kara i nagroda w wychowaniu 37List 8Agresywne zachowania dzieci 43List 9Trudne dzieci, a może trudni rodzice? 50List 10Korzystne i niekorzystne postawy rodzicielskie 54List 11O rozsądnym wychowywaniu dzieci 59List 12O domowym środowisku wychowawczym 63List 13O postępowaniu z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo 69List 14Jeszcze raz o adaptacji, ale trochę inaczej 73List 15Kształtowanie odporności emocjonalnej 79Bliżej edukacjiList 16O odczytywaniu rysunków dzieci przedszkolnych 87List 17Sposoby realizacji treści programowych z wychowania plastycznego 91List 18Zajęcia umuzykalniające w przedszkolu(organizacja i budowa zajęć umuzykalniających) 108List 19Metody wspomagające rozwój twórczy dzieci 114List 20Sprawność ruchowa dzieci 119 * 4List 21O aktywności ruchowej na powietrzu 124List 22Umiejętności społeczne 128List 23Metody nauki czytania w przedszkolu 131List 24Sposoby realizacji treści programowych z mowy ojczystej 138List 25Edukacja matematyczna 147Bliżej dokumentacjiList 29Planowanie pracy wychowawczo-dydaktycznej w przedszkolu 153List 30Zapisy w dzienniku 190List 31Obserwacje pedagogiczne 197List 32Diagnoza przedszkolaka 204List 33Informacja o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole 214Ostatni list, czyli refleksje o pracy nauczycieli wychowania przedszkolnego229
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20290 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
W książce wykorzystano plany pracy dydaktyczno-wychowawczej następujących autorek: Wiesława Chrabąszcz, Katarzyna Dardzińska, Monika Grabowska, Aleksandra Kozak, Helena Muszyńska, Anna Pszczółkowska, Katarzyna Rynkowska, Magdalena Wcisło.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej