570833
Książka
W koszyku
Książka jest zbiorem dziesięciu tekstów naukowych pisanych przez specjalistów w zakresie pedagogiki wielokulturowej, pracujących w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Artykuły wybrane do publikacji przedstawiają wyniki badań, często realizowanych na przestrzeni kilku lat, dotyczących m.in. organizacji zajęć z języka angielskiego jako drugiego, budowania relacji z rodzicami migranckimi, których dzieci uczęszczają do szkoły, mechanizmów wykluczenia, funkcjonujących w sposobie organizacji i prowadzenia szkoły, metod pracy w klasach, w których dzieci mają różne pochodzenie etniczne i narodowe oraz różne poziomy znajomości języka, obowiązującego w szkole.Publikacja ma posłużyć jako wsparcie merytoryczne w określaniu metodologii i obszarów badań, dotyczących sytuacji dzieci z doświadczeniem migracyjnym w szkołach w Polsce.
Wprowadzenie, Katarzyna Kubin * Część I: Teoria edukacji wielokulturowej – nowatorskie podejście do pedagogiki * Edukacja w społeczeństwie wielokulturowym – Nasze największe wyzwanie na przyszłość, Lisa Delpit * Pedagogika na rzecz równego traktowania – Zasadniczy element edukacji wielokulturowej, Cherry A. McGee Banks oraz James A. Banks * Podejścia do edukacji wielokulturowej w Stanach Zjednoczonych – Wybrane koncepcje i założenia, Margaret Gibson * Część II: Brak znajomości języka jako czynnik wykluczający – przykłady klasy inkluzywnej * Porównanie dwóch modeli prowadzenia klasy – Model klasy standardowej z modelem klasy dla dzieci uczących się języka angielskiego jako drugiego, Linda Harklau * Migracja a posługiwanie się językiem – Miejsca spotkania tożsamości i przynależności, Gill Valentine, Deborah Sporton oraz Katrine Bang Nielsen * Upodmiotowienie poprzez alfabetyzację – Model nauczania uwzględniający różnice kulturowe na przykładzie afro-amerykańskich uczniów, Gloria Ladson-Billings * Część III: Metody i podejścia do prowadzenia szkoły przyjaznej dla dzieci i rodzin migrantów * Tworzenie centrum i marginesu – Włączanie i wykluczanie uczniów imigranckich, Andrew Gitlin, Edward Buendía, Kristin Crosland oraz Fode Doumbia * Znajomość realiów życia uczniów podstawą edukacji uczniów ze zróżnicowanych środowisk – Metody budowania harmonii i minimalizacji konfliktów międzyetnicznych, Anne Katz * Nauka pisania i czytania jako pomost między szkołą i domem. Wsparcie rodzin dzieci imigranckich, Ana Christina DaSilva Iddings * Szybki kapitalizm, reforma szkoły i zajęcia z czytania i pisania w drugim języku, Meg Gebhard *
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20362 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia przy pracach.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej