570538
Książka
W koszyku
Media społecznościowe są wykorzystywane w komunikacji marketingowej firm już od kilkunastu lat. Nadal jednak brakuje naukowych opracowań na temat zależności pomiędzy działalnością marek w środowisku cyfrowym a zachowaniem konsumentów. Dlatego głównym celem badań przedstawionych w tej publikacji była ocena możliwości budowania kapitału marek w mediach społecznościowych oraz określenie roli różnych czynników psychologicznych w tym procesie. W ramach poszczególnych działań badawczych autorka przeanalizowała współczesne kampanie komunikacji marketingowej w mediach społecznościowych i na tej podstawie zaproponowała nową kategoryzację przekazów. Następnie zbadała eksperymentalnie, jaki przekaz i jakie predyspozycje konsumenckie sprzyjają tworzeniu kapitału marki, a także przetestowała, jak sam kapitał może wpływać na responsywność użytkowników Internetu. Wyniki opisanych tu badań ułatwiają prognozowanie skuteczności komunikacji marketingowej w mediach społecznościowych i mogą być użyteczne zarówno dla naukowców, jak i przedsiębiorców, pracowników agencji reklamowych czy domów mediowych.
Wstęp * Rozdział 1. Istota kapitału marki z perspektywy konsumenta * Wprowadzenie * 1.1. Kapitał marki - klasyczne ujęcia a współczesne propozycje * 1.2. Związek konsumenta z marką jako zaawansowany składnik kapitału * 1.3. Osobowość i samoujawnienie konsumenta jako determinanty związku z marką * 1.4. Osobowość marki jako zaawansowany składnik kapitału - krytyka podejścia relacyjnego * Podsumowanie * Rozdział 2. Specyfika komunikacji marek w mediach społecznościowych * Wprowadzenie * 2.1. Rodzaje treści w mediach społecznościowych - ujęcia tradycyjne i nowoczesne * 2.2. Autentyczność i konflikt jako nowe kryteria podziału treści w mediach społecznościowych (wyniki analizy zawartości przekazów) * 2.3. Czerwone, niebieskie, fioletowe i achromatyczne - nowa kategoryzacja zawartości przekazów w mediach społecznościowych * Podsumowanie * Rozdział 3. Kapitał marki jako rezultat i jako czynnik mediujący efekty komunikacji * Wprowadzenie * 3.1. Budowanie kapitału marki za pomocą komunikacji opartej na przekazach fioletowych - moderująca rola wybranych cech osobowości konsumenta (eksperyment I) * 3.2. Kapitał marki jako wskazówka heurystyczna * 3.3. Wpływ kapitału marki na efekty przekazów fioletowych - moderująca rola wieku konsumenta (eksperyment II) * Podsumowanie * Zakończenie * Wykaz cytowanej literatury * Wykaz cytowanych filmów i materiałów graficznych pochodzących ze źródeł internetowych * Aneks * Summary * Spis tabel i rysunków * O autorce
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57607 (1 egz.)
Kaucja: 26,18 zł
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia na stronach 133-[162].
Uwaga dotycząca innej dostępnej postaci fizycznej
Dostępne również jako e-book.
Uwaga dotycząca języka
Streszczenie w języku angielskim.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej