570418
Książka
W koszyku
Prezentowana monografia to opracowanie komplementarne względem czysto teoretycznych pozycji dotyczących zarządzania generacyjnego, zarządzania wiekiem, zarządzania różnorodnością czy zarządzania zróżnicowanymi zespołami w organizacji. Dzięki ujęciu interdyscyplinarnemu ukazano w niej wiele aspektów związanych ze stosunkiem pokoleń wobec wartości i zagrożeń, przed którymi stoją współczesne organizacje. Publikacja jest kierowana do naukowców i studentów, a także do pracodawców, menadżerów, osób odpowiedzialnych za HR, instytucji szkoleniowych, instytucji otoczenia biznesu oraz innych podmiotów zainteresowanych zarządzaniem pracownikami zróżnicowanymi wiekowo. Stanowi aktualną próbę refleksji nad tematyką różnorodności pokoleniowej pracowników z perspektywy utrzymania i zwiększania jej w organizacji.
Rozdział 1. Systemy wartości pracowników zróżnicowanych pokoleniowo we współczesnych organizacjach * 1.1. Wprowadzenie * 1.2. Systemy wartości dla funkcjonowania współczesnych organizacji * 1.3. Pokolenia na rynku pracy * 1.4. Co wyróżnia pokolenie Baby Boomers: 1946–1964? * 1.5. Co wyróżnia pokolenie X: 1965–1979? * 1.6. Co wyróżnia pokolenie Y: 1980–1994? * 1.7. Co wyróżnia pokolenie Z: 1995 i później? * 1.8. Systemy wartości dla przedstawicieli pokoleń na rynku pracy * 1.9. Wnioski i rekomendacje * Rozdział 2. Zarządzanie wiekiem jako integralny element strategii zarządzania pokoleniami w organizacji * 2.1. Wprowadzenie * 2.2. Specyfika i płaszczyzny zarządzania wiekiem w przedsiębiorstwie * 2.3. Korzyści i bariery zarządzania wiekiem w przedsiębiorstwie * 2.4. Perspektywy zarządzania wiekiem w polskich przedsiębiorstwach * 2.5. Podsumowanie * Rozdział 3. Kierownicy różnych pokoleń wobec kierowania zespołami zróżnicowanymi ze względu na styl życia * 3.1. Wprowadzenie * 3.2. Przegląd literatury * 3.3. Metoda badań * 3.4. Wyniki badań * 3.5. Podsumowanie * Rozdział 4. Pracownicy różnych pokoleń wobec kierowania zespołami zróżnicowanymi ze względu na styl życia * 4.1. Wprowadzenie * 4.2. Przegląd literatury * 4.3. Metoda badań * 4.4. Wyniki badań * 4.5. Podsumowanie * Rozdział 5. Klimat organizacyjny a przywiązanie do organizacji w aspekcie różnic wiekowych * 5.1. Wprowadzenie * 5.2. Klimat organizacyjny – w teorii i w praktyce * 5.3. Przywiązanie do organizacji – aspekty teoretyczne i empiryczne * 5.4. Metodologia badań własnych * 5.5. Wyniki badań * 5.6. Wnioski i implikacje praktyczne * Rozdział 6. Kontrakt psychologiczny a intencja opuszczenia organizacji. Wyniki badań zróżnicowanych wiekowo pracowników administracji publicznej * 6.1. Wprowadzenie * 6.2. Przegląd literatury na temat kontraktu psychologicznego * 6.3. Implikacje teoretyczne i empiryczne na temat intencji opuszczenia przez pracowników organizacji * 6.4. Kontrakt psychologiczny a zamiar odejścia z pracy * 6.5. Metodyka badań własnych * 6.6. Charakterystyka próby badawczej * 6.7. Wyniki badań * 6.8. Wnioski
Status dostępności:
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 57626 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.11.2024)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach [119]-133.
Uwaga dotycząca języka
Streszczenia i słowa kluczowe w języku angielskim.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej