570534
Książka
W koszyku
Metody i techniki stosowanej analizy zachowania. Wczesna diagnoza i jak najszybsze rozpoczęcie skutecznej terapii mogą znacząco wpłynąć na funkcjonowanie dziecka z autyzmem oraz całej jego rodziny. Dają niepowtarzalną szansę na godne i samodzielne życie.W przypadku zaburzeń ze spektrum autyzmu kluczowa jest terapia o udowodnionej naukowo skuteczności - stosowana analiza zachowania, zwana też terapią behawioralną. Autorka, specjalistka z wieloletnim doświadczeniem, szczegółowo omawia praktyczne kwestie związane z kolejnymi etapami terapii. Wyjaśnia, jak stworzyć zindywidualizowany system motywacyjny, jakie techniki terapeutyczne najlepiej stosować, jak ocenić i rozwijać sfery deficytowe oraz jakie programy wprowadzać, w miarę jak dziecko robi postępy. Wskazuje konkretne metody radzenia sobie z zachowaniami utrudniającymi naukę i codzienne funkcjonowanie. Podkreśla również wagę odpowiedniej organizacji przestrzeni terapeutycznej i zaangażowania rodziców w proces terapii, tak aby stał się stylem życia rodziny.Ta niezwykle potrzebna książka to niezbędnik osób zajmujących się dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i prowadzących terapię takich dzieci. Autorka w bardzo jasny i przystępny sposób prezentuje wiele praktycznych wskazówek i metod pracy o naukowo udowodnionej skuteczności. Korzyści z lektury odniosą zarówno terapeuci, jak i rodzice - tworzący swego rodzaju zespół terapeutyczny, pomagający dziecku skuteczniej i szybciej rozwijać pożądane umiejętności. Osoby chcące poszerzyć wiedzę zdobytą dzięki tej książce mogą skorzystać z platformy edukacyjnej "Kwadrans dla terapii".W książce - w praktyczny i przystępny sposób - zostały omówione takie zagadnienia, jak:Ľ charakterystyka zaburzenia ze spektrum autyzmu;Ľ wybór skutecznej terapii;Ľ budowanie relacji z dzieckiem;Ľ tworzenie efektywnego systemu motywacyjnego;Ľ angażowanie rodziców w proces terapii;Ľ określenie umiejętności, które należy rozwijać podczas terapii;Ľ tworzenie zindywidualizowanego programu terapeutycznego, dostosowanego do potrzeb i możliwości dziecka;Ľ przygotowanie miejsca do nauki i dobór materiałów edukacyjnych;Ľ pisanie programów edukacyjnych, prowadzenie rejestracji i ustalanie kolejnych kroków uczenia;Ľ monitorowanie i ocena postępów;Ľ radzenie sobie z zachowaniami niepożądanymi przez uczenie zachowań alternatywnych;Ľ rozwijanie samodzielności u dziecka;Ľ kształtowanie podstawowych kompetencji społecznych i zachowań werbalnych.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21058 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Na okładce: Metody i techniki stosowanej analizy zachowania.
Tekst również na skrzydełkach.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach [276]-279.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Książka przeznaczona dla rodziców i terapeutów.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej