570418
Książka
W koszyku
Monografia skierowana jest do środowisk, osób i użytkowników korzystających z nowoczesnych usług teleinformatycznych (e-usług), w tym głównie administracji publicznej (e-administracji) oraz studentów zajmujących się tą problematyką.
Wykaz podstawowych skrótów * Wstęp * 1. Określenie usług teleinformatycznych, e-usługi * 2. Uwarunkowania budowy i rozwoju usług teleinformatycznych * 3. Usługi teleinformatyczne społeczeństwa informacyjnego * 3.1. Rodzaje usług teleinformatycznych * 3.2. Usługi chmury obliczeniowej * 3.2.1. Określenie chmur obliczeniowych i ich bezpieczeństwa * 3.2.2. Rodzaje i modele chmur obliczeniowych * 3.2.3. Zastosowania i korzyści chmur obliczeniowych * 3.2.4. Wady i problemy zapewnienia bezpieczeństwa chmur obliczeniowych * 3.2.5. Rozwiązania wspierające zapewnienie bezpieczeństwa informacji i usług chmur obliczeniowych * 4. E-usługi administracji publicznej * 4.1. Modele e-usług * 4.2. Rodzaje e-usług * 4.3. E-deklaracje w sektorze finansowym * 4.4. E-usługi w sektorze służby zdrowia * 4.5. Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej ePUAP * 4.5.1. Ogólna charakterystyka platformy ePUAP * 4.5.2. Katalog usług * 4.5.3. Podsystem bezpieczeństwa * 4.5.4. Profil zaufany * 4.5.5. Portal interoperacyjności * 4.5.6. Funkcjonowanie ePUAP * 4.6. Usługi e-administracji w Polsce na tle organizacji międzynarodowych * 5. Właściwości oraz metody badania jakości usług telekomunikacyjnych i teleinformatycznych * 5.1. Określenie jakości usług telekomunikacyjnych i teleinformatycznych * 5.2. Właściwości usług telekomunikacyjnych i teleinformatycznych * 5.2.1. Dostępność usługi * 5.2.2. Wierność/dokładność usługi * 5.2.3. Szybkość usługi * 5.2.4. Zdolność/potencjał * 5.2.5. Niezawodność * 5.2.6. Bezpieczeństwo * 5.2.7. Elastyczność * 5.2.8. Użyteczność * 5.2.9. Interoperacyjność * 5.3. Metody badania jakości usług telekomunikacyjnych i teleinformatycznych * 5.3.1. Metody subiektywne oceny jakości usług * 5.3.2. Metody obiektywnej oceny jakości usług * 5.3.3. Metody parametrycznej oceny jakości usług * 5.4. Badania pokrycia sygnałem radiowym * 5.4.1. Obszar pokrycia sygnałem radiowym * 5.4.2. Badania funkcjonalne i jakości usług * 5.4.3. Przewoźne stanowisko pomiarowe * 5.4.4. Określanie pokrycia wewnątrz budynków * 5.4.5. Badania jakości transmisji mowy * 5.5. Badanie jakości obrazu * 5.6. Badanie transmisji danych * 5.7. Badanie bezpieczeństwa usług * 6. Interoperacyjność usług administracji publicznej * 6.1. Określenie i znaczenie interoperacyjności sieci i usług teleinformatycznych * 6.2. Europejskie Ramy Interoperacyjności * 6.2.1. Europejskie Ramy Interoperacyjności dla europejskich usług użyteczności publicznej * 6.2.2. Europejskie Ramy Interoperacyjności - strategia wdrożenia * 6.3. Krajowe Ramy Interoperacyjności * 6.4. Wymagania WCAG * 6.4.1. Postrzegalność * 6.4.2. Funkcjonalność * 6.4.3. Zrozumiałość * 6.4.4. Solidność * 6.5. Zasady wdrażania Europejskich i Krajowych Ram Interoperacyjności * 7. Zarządzanie usługami teleinformatycznymi * 7.1. Elementy i procesy zarządzania usługami * 7.2. System Zarządzania Usługami (SMS) * 7.2.1. Architektura i podstawowe wymagania SMS * 7.2.2. Organizacja SMS * 7.2.3. Wdrożenie SMS * 8. Rozwój usług teleinformatycznych administracji publicznej * 8.1. Uwarunkowania rozwoju e-usług administracji publicznej * 8.2. Systemy teleinformatyczne 5G i ich usługi * Zakończenie * Bibliografia * Załączniki * Wykaz rysunków * Wykaz tablic
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57848 (1 egz.)
Kaucja: 37,36 zł
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, wykaz norm na stronach 232-235.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej