572901
Książka
W koszyku
Komunikacja sponsoringowa w sporcie XXI wieku / Jarosław Kończak. - Wyd. I. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe i Edukacyjne SBP, 2020. - 342, [2] strony : fotografie, wykresy ; 24 cm.
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; t. 194)
Książka adresowana jest zarówno do osób zainteresowanych komunikacją sponsoringową, jak i tych, którzy zajmują się komunikacją na poziomie całej organizacji. Mogą to być pracownicy korporacji, ale opisane tu zasady komunikacji są użyteczne również dla specjalistów i menedżerów pracujących w jednostkach budżetowych, samorządowych, związkach sportowych, klubach, fundacjach i stowarzyszeniach. Może również stanowić kompendium wiedzy dla studentów zarówno studiów licencjackich, jak i magisterskich, podyplomowych oraz doktoranckich. Książka stanowi przegląd publikacji środowisk naukowych i konfrontacji ich z doświadczeniem i wiedzą praktyków. Autor opisuje rynek sponsoringu sportowego w Polsce, wydatki sponsoringowe na świecie, prawa w sponsoringu do tytułów i znaku, drabinkę sponsorską oraz prawa wyłączności, prawa do wizerunków, prawa reklamowe, prawa marketingowe, sprzedażowe i public relations. Wśród ponad 500 materiałów źródłowych wykorzystanych w publikacji znalazły się monografie naukowe, artykuły, raporty, badania i ekspertyzy, akty prawne, literatura popularnonaukowa, netografia, umowy, prezentacje.
Wstęp * 1. Sponsoring - geneza, rodzaje, formy i przyczyny rozwoju * 1.1. Geneza sponsoringu * 1.2. Sponsoring a mecenat * 1.3. Definicje sponsoringu * 1.4. Sponsoring jako element komunikacji korporacyjnej i marketingu * 1.5. Rodzaje i formy sponsoringu * 1.6. Przyczyny rozwoju sponsoringu sportowego * 2. Społeczny i ekonomiczny potencjał sportu * 2.1. Społeczna rola sportu * 2.2. Gospodarcza rola eventów sportowych * 2.3. Aktywność sportowa w Unii Europejskiej * 3. Sponsoring sportowy na świecie i w Polsce * 3.1. Wydatki sponsoringowe na świecie * 3.1.1. Globalne wydatki sponsoringowe * 3.1.2. Najcenniejsze marki w świecie sportu * 3.1.3. Piłka nożna - dominująca dyscyplina sportu * 3.2. Rynek sponsoringu sportowego w Polsce * 3.2.1 Finansowanie sportu i wartość transkacji na rynku sponsoringu w Polsce * 3.2.2. Najaktywniejsze branże oraz sponsoring spółek Skarbu Państwa * 3.2.3. Najpopularniejsze rodzaje i podmioty sponsoringu * 4. Cele, interesariusze i organizacja sponsoringu sportowego * 4.1. Cele sponsoringu sportowego * 4.2. Interesariusze * 4.3. Struktura sponsoringu w organizacji * 5. Sponsoring w ujęciu strategicznym * 5.1.Kryteria wyboru sponsoringu * 5.2. Procesy w sponsoringu * 5.3. Decyzje strategiczne w sponsoringu * 5.4. Kanały komunikacyjne w sponsoringu * 5.5. Ewaluacja, efekty działań i współpraca z podmiotami sponsorowanymi * 6. Prawa w sponsoringu * 6.1. Prawa do tytułów i znaku * 6.2. Drabinka sponsorska oraz prawa wyłączności * 6.3. Prawa do wizerunków * 6.4. Prawa reklamowe * 6.5. Prawa hospitality i biletowe * 6.6. Prawa marketingowe, sprzedażowe i public relations * 6.7. Prawa do kontentu * 6.8. Naming rights * 7. Sponsoringowa komunikacja 360 stopni * 7.1. Budowa świadomości marki * 7.2. Transfer wizerunku i budowa unikalnych skojarzeń marki * 7.3. Budowa relacji w sponsoringu * 7.4. Wsparcie sprzedaży produktów i usług * 7.5. Aktywacje social media w sponsoringu * 7.6. Sportowi celebryci * 7.7. Eventy i ich potencjał w sponsoringu sportowym * 7.8. Komunikacja wewnętrzna * 8. Storytelling w sponsoringu sportowym * 8.1. Emocjonalna komunikacja - storytelling, jako koncept kreatywny budujący markę * 8.2. Podstawowe elementy narracji * 8.3. Źródła opowieści marki w narracji opartej na sporcie * 9. Sponsoring - zagrożenia, trendy i perspektywy * 9.1. Zagrożenia w sponsoringu sportowym * 9.2. Ambush marketing * 9.3. Trendy na rynku światowym i polskim * Zakończenie * Bibliografia * Źródła zwarte * Źródła ciągłe * Netografia * Badania i raporty * Akty prawne * Spis tabel * Spis wykresów * Spis rysunków * Spis case studies
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57916 (1 egz.)
Kaucja: 28,50 zł
Strefa uwag:
Dod. s. tyt.: Sponsorship communication in sport in the 21 century
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia, akty prawne na stronach 319-340.
Uwaga dotycząca języka
Spis treści także w języku angielskim.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej